3.380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Min killing kan ikke få nok mad?!?! Min killing kan ikke få nok mad?!?!

Hjælp mig..

Jeg har en killing på ca 20 uger.. Jeg har aldrig i mit liv oplevet en kat som er så madfikseret.. Mine katte får mad i skålen 2 gange om dagen, morgen og aften. Min store kat går til og fra maden, mens den lille ÆDER sin mad MEGET hurtigt, hvorefter den så går op og spiser min store kats mad.. Nu har vi så valgt at lade din lille spise på badeværelset selv, så den store kan få en chance for at spise sin mad i fred.
Nu kommer mit problem så, Vi kan overhovedet ikke have nogen som helst form for mad stående nogen steder, da den æder alt. Den har ædt sig igennem brødposer, hvorefter den spiser boget af brødet. Den har nu også fundet ud af at den kan åbne skabe og på den måde finde noget mad.. Vi har så fået sat børnelås på vores skabe og skuffer.. Men hvad kan jeg gøre med killingen?? Den piver hele tiden efter mad?? Mangler den muligvis noget stimulation??
Den har allerede nu fået sig en lille butteliv.... Vil jo helst ikke ende med en bollefed kat... smiley

Håber i kan komme med nogle ideer eller råd til hvad jeg skal gøre, da jeg er helt "fortabt" smiley

Mvh Karina

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min killing kan ikke få nok mad?!?!
  • #1   28. okt 2010 Hvad fodre du med?

• #2   28. okt 2010 Hvad foder du med?

• #3   28. okt 2010 Jeg fodre med Royal Canin smiley

• #4   28. okt 2010 Killinge foder eller voksen foder fra Royal Canin ??

Her står maden fremme altid, så de kan gå til og fra som de har lyst til smiley

Hvis du kun fodre 2 gange dagligt, så kan det være, at killingen har tænkt, at det er med at spise når der er noget, fordi der går laaaang tid inden der kommer mere igen smiley En killing spiser mange flere måltider på en dag end en voksen kat smiley

• #6   28. okt 2010 Mad 2 x dgl er for lidt. Killingen når at blive sulten.

Jeg synes du skulle prøve at servere vådfoder to gange om dagen (kun lidt i starten hvis de ikke er vant til det) og så ellers fylde skålene helt op med tørfoder, så der er foder til rådighed konstant! I de første dage vil han nok foræde sig.... til han måske brækker sig, men der er en god chance for at han efterhånden bliver mere afslappet med det æderi, når han finder ud af at der altid er mad smiley

• #7   28. okt 2010 Jeg er bare bange for, hvis jeg stiller maden frem hele tiden, at den lille kat vil spise sig tyk og fed?? Jeg tror virkelig ikke at den har en mæthedsfornemmelse???

• #9   28. okt 2010 Jeg kan prøve.. Der er bare noget jeg ikke forstår.. Bag på royal canin posen, står der hvor meget den skal have i forhold til dens vægt, og det er det jeg har gået efter.. dette har jeg også gjort ved min store kat, da den var lille, og den kan godt finde ud af at gå til og fra maden..

• #10   28. okt 2010 Jeg vil nok råde dig til at se på om killingen trives, også mentalt mere end at se på hvad de anbefaler af mængder på posen... Jeg har aldrig kigget på posen om hvor meget de må få... Det står bare fremme i døgn drift fordelt på 3 forskellige slags (babycat, maine coon kitten og et voksenfoder) fordelt på 12 - 14 skåle i hele huset :))) Så spiser de lige hvad de har lyst til smiley Og de kan godt skifte mellem alle slags flere gange om dagen :))

• #11   28. okt 2010 Her står maden også fremme 24/7 og det har den altid gjort. For et år siden da jeg anskaffet mig en intanat killing spiste han også så han var ved at revne de første 14 dag, men så begynde han at slappe lidt af og nu spiser han normalt, altså når han er sulten :)...
    Killinger skal have adgang til mad hele tiden...

• #12   28. okt 2010 **Jeg er bare bange for, hvis jeg stiller maden frem hele tiden, at den lille kat vil spise sig tyk og fed??**

Jaeh, der er da en risiko, men jeg tror, at jo længere tid han går med sultfølelse, og vansmægter over tom skål, desto sværere bliver det at fjerne hans madfiksering. Så prøv nu at lade konstant fyldt skål komme an på en prøve. De fleste katte kan selv administrere det.

• #13   28. okt 2010 Mængden at foder er altid vejledende. Der er bestemt ikke nogen af mine der holder sig til tallene på diverse poser. Men lad dem have mad stående hele tiden, når den har vænnet sig til at den ikke skal "kæmpe" om maden, så vil det næsten helt sikkert stabilieserer sig. Med mindre den er angrebet af orm eller stofskiftesygdom.

• #14   28. okt 2010 Enig med de andre lad maden stå fremme hele tiden og se om han ikke stoppe med at æde sådan. Problemmet er han er sulten hele tiden og derfor desperat leder efter mad.
    Katte har meget små maver og der er ikke plads til meget af gangen.

• #15   28. okt 2010 hos os står der altid tørkost fremme og så får de kød eller dåsemad 2 gange dagligt ved siden af

• #16   28. okt 2010 Mange tak for rådene.. Har taget dem til mig smiley Lige til en lille orientering - Så er det en hunkat smiley

• #17   28. okt 2010 Ups - Sorry smiley

• #18   28. okt 2010 Min kat gjorde det også den yngste af dem...
    nu spiser den helt fint, fordi vi lader tørfoder stå fremme, så kommer den kun når den er sulten..
    så vil vædde på, det kommer smiley

Kommentér på:
Min killing kan ikke få nok mad?!?!

Annonce