7.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Aflivnings metoder. Aflivnings metoder.

Hej allesammen. Nu har jeg siddet og læst lidt forskellige sites og har set hvor mange der har prøvet og bruge skydning som aflivnings metode. Har nogen af jer herinde brugt dette, og hvorfor? Havde aldrig hørt om det før, og forstår ikke hvorfor man vælger den metode. På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflivnings metoder.
  • #1   31. okt 2010 For mig er der kun en metode og det er dyrlægens metode.

• #2   31. okt 2010 Ja det sys jeg nemlig også, men ville bar gerne hører om hvorfor der er nogen der har valgt og aflive en kat ved skydning :\

• #3   31. okt 2010 da jeg var i pleje familie skød min pleje far naboens hankat for den blev ved med at angribe deres og de havde klaget i et halvt år og det kunne ikk passe at den skulle blive ved med rende på gården og de havde brugt over 6000 kr på dyrlæge regninger og så blev han sur og skød den og det blev jeg også sur over og min pleje mor aflivede en kuld killinger ved hjælp af røg fra udstødnings gas (ved ikk hvad det hedder) jeg var så gal og ked for jeg ikke måtte tage dem til mig og finde dem hjem... men syns også man kun ska bruge dyrlægen også KUN hvis der er god grund til aflivning

• #5   31. okt 2010 Det lyder barsk at aflive en af vores kære hysdyr ved at skyde dem, men hvis det er en erfaren jæger der gør det, dør dyrene lige så humant og smertefrit som ved dyrlægen.

Min mand er jæger og har selv aflivet hans hunde, når de ikke kunne længere. hundene døde uden snmerte og uden den stress det er at komme til dyrlæge.

• #6   31. okt 2010 Ville aldrig bruge andet end dyrlægen!!!

• #9   31. okt 2010 Jeg har fået 2 katte skudt, og jeg har 2 mere, som også nok bliver det.

Det er katte, der er fuldstændigt og aldeles panikslagne når de kommer i transportkassen, og som "græder" hjerteskærende i bilen på vej til dyrlægen.

Og så snart man træder ind af døren, stivner de af skræk og er faktisk tæt på at dø af det.....

Har man oplevet det 1 gang, så byder man ikke sin kat det igen.
    Normalt ville jeg så få dyrlægen herhjem og aflive, men disse katte, er simpelthen panisk angste for ham/hende (har 2 forskellige) og gemmer sig under senge eller skabe i flere timer efter de er væk igen.

Så når den tid kommer, så tager jeg dem med ud i haven, hvor de får serveret deres livret, og mens de står og guffer lystigt, bliver de skudt.

Den jæger jeg har til det, er meget dygtig og ansvarsfuld, og skyder kun hvis han er absolut sikker på at have et "rent" skud.

Og fordi kattene bare står stille og spiser, kan han jo stå helt tæt på, så de bliver skudt med en lille kaliber, så der blot er et lillebitte hul.

For mig og se er det mest humant for disse katte, da de ikke når at registrere noget som helst,. men blot nyder at få deres livret helt for sig selv, uden at skulle dele med de andre katte.

Men jeg vil selvfølgelig helst bruge dyrlægen, men ikke til lige disse katte, for så vil deres allersidste time blive en time i angst og panik, og det er der altså ikke nogen grund til.

Sagde Dorte....

• #10   31. okt 2010 Det kommer an på dyrearten.. En kat ville jeg ikke selv kunne aflive, men det kan jeg godt med rotter og gnavere der er mindre end dem..

Jeg har så også fået det vist af en uddannet dyrepasser, og vil faktisk hellere selv aflive mine gnavere end at lade dyrlægen gøre det, da jeg så er sikker på det bliver gjort ordenligt.. Dyrlæger har desværre ikke den store viden inden for gnavere..

Om katten kommer til dyrlæge elelr bliver skudt af en jæger er for mig et fedt..

• #11   31. okt 2010 jeg har faktisk hørt at det er ulovligt selv at tage livet af sit dyr men ved ikke om det passer ????

• #13   31. okt 2010 øhhh jo men det er vel kun dyrlægerne der er det eller ????

• #14   31. okt 2010 Hvis man er jæger er det lovligt at skyde, ellers ikke. Jeg bruger selv dyrlægen, da jeg finder det mest rigtigt. Alle andre bestialske metoder tager jeg stærkt afstand fra. Jeg kan blive helt dårlig når jeg tænker på at der stadig findes nogle der drukner killinger. Det tager faktisk laaaaaang tid inden en killing er helt død af drukning.

• #18   1. nov 2010 Vi havde for år tilbage en vildkat boende på vores gård som var kommet tilløbende, hun blev sparket af min hest og var alvorligt skadet, da vi ikke kunne komme til hende blev hun skudt af min bror der er jæger. Ikke en metode jeg bryder mig om, men er det eneste løsning er det bedre end at dyret lider

Kommentér på:
Aflivnings metoder.

Annonce