7.013 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Aflivnings metoder. Aflivnings metoder.
Hej allesammen. Nu har jeg siddet og læst lidt forskellige sites og har set hvor mange der har prøvet og bruge skydning som aflivnings metode. Har nogen af jer herinde brugt dette, og hvorfor? Havde aldrig hørt om det før, og forstår ikke hvorfor man vælger den metode. På forhånd tak
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 64 Svar: 246
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 5
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Min mand er jæger og har selv aflivet hans hunde, når de ikke kunne længere. hundene døde uden snmerte og uden den stress det er at komme til dyrlæge.
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Det er katte, der er fuldstændigt og aldeles panikslagne når de kommer i transportkassen, og som "græder" hjerteskærende i bilen på vej til dyrlægen.
Og så snart man træder ind af døren, stivner de af skræk og er faktisk tæt på at dø af det.....
Har man oplevet det 1 gang, så byder man ikke sin kat det igen.
Normalt ville jeg så få dyrlægen herhjem og aflive, men disse katte, er simpelthen panisk angste for ham/hende (har 2 forskellige) og gemmer sig under senge eller skabe i flere timer efter de er væk igen.
Så når den tid kommer, så tager jeg dem med ud i haven, hvor de får serveret deres livret, og mens de står og guffer lystigt, bliver de skudt.
Den jæger jeg har til det, er meget dygtig og ansvarsfuld, og skyder kun hvis han er absolut sikker på at have et "rent" skud.
Og fordi kattene bare står stille og spiser, kan han jo stå helt tæt på, så de bliver skudt med en lille kaliber, så der blot er et lillebitte hul.
For mig og se er det mest humant for disse katte, da de ikke når at registrere noget som helst,. men blot nyder at få deres livret helt for sig selv, uden at skulle dele med de andre katte.
Men jeg vil selvfølgelig helst bruge dyrlægen, men ikke til lige disse katte, for så vil deres allersidste time blive en time i angst og panik, og det er der altså ikke nogen grund til.
Sagde Dorte....
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg har så også fået det vist af en uddannet dyrepasser, og vil faktisk hellere selv aflive mine gnavere end at lade dyrlægen gøre det, da jeg så er sikker på det bliver gjort ordenligt.. Dyrlæger har desværre ikke den store viden inden for gnavere..
Om katten kommer til dyrlæge elelr bliver skudt af en jæger er for mig et fedt..
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195
Aflivnings metoder.