30. okt 2008 Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Reg opdræt eller ej {{forumTopicSubject}}
Hvad er det rigtige ? ja jeg har nu fået en åbenbaring....
Jeg har i mange år haft katte og lidt killinger, det har været super hyggeligt. Besluttede mig jo for, at nu skulle det gøres ordenligt, så stamnavn stamtavler osv er der styr på. Jeg køber mig en kat til det her opdræt og samler viden om sygdomme osv man skal være obs på. Jeg kan mærke jeg bliver nu lidt stolt af det her og jeg glæder mig til at der engang kommer små i huset og når de skal rejse så ved jeg at jeg har lavet sunde killinger, jeg med god samvittighed kan sende ud i verden.
Så falder jeg over de her annoncer med "min" race der sælges uden test og tavler og jeg kan mærke jeg blir irreteret. For så har vi sorteper igen, hvor andre mener det er en syg race osv og de har hørt dit og dat.... fordi alle ikke tester og parrer som de vil.
Har hørt flere opdrættere sige at de er stolt af deres race og de vil forbedre den og de ligger arbejde i det. Pointen med mit indlæg er så, jeg kan godt forstå jer og jeg kan godt forstå der blir lidt ramaskrig engang i mellem i de her opdræt/avls diskutioner. for gør man et godt stykke arbejde, så er det træls det blir ødelagt af andre.
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 32 Svar: 253
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
Reg opdræt eller ej