{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Reg opdræt eller ej {{forumTopicSubject}}

Hvad er det rigtige ? ja jeg har nu fået en åbenbaring....

Jeg har i mange år haft katte og lidt killinger, det har været super hyggeligt. Besluttede mig jo for, at nu skulle det gøres ordenligt, så stamnavn stamtavler osv er der styr på. Jeg køber mig en kat til det her opdræt og samler viden om sygdomme osv man skal være obs på. Jeg kan mærke jeg bliver nu lidt stolt af det her og jeg glæder mig til at der engang kommer små i huset og når de skal rejse så ved jeg at jeg har lavet sunde killinger, jeg med god samvittighed kan sende ud i verden.

Så falder jeg over de her annoncer med "min" race der sælges uden test og tavler og jeg kan mærke jeg blir irreteret. For så har vi sorteper igen, hvor andre mener det er en syg race osv og de har hørt dit og dat.... fordi alle ikke tester og parrer som de vil.

Har hørt flere opdrættere sige at de er stolt af deres race og de vil forbedre den og de ligger arbejde i det. Pointen med mit indlæg er så, jeg kan godt forstå jer og jeg kan godt forstå der blir lidt ramaskrig engang i mellem i de her opdræt/avls diskutioner. for gør man et godt stykke arbejde, så er det træls det blir ødelagt af andre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reg opdræt eller ej
  • #1   2. nov 2010 Så enig!

• #3   2. nov 2010 Du har så evig ret maria P. Men for nogen handler det mere om at få sendt nogle killinger ud af døren. Med fare for at få rykket hovedet helt af, så er det osse bemærkelsesværdigt at netop de racer der har problemer osse er de racer der er flest avlere af, altså dem der sælger uden stamtavle. Der sker desværre grimme ting i folks hoveder når der går mode i en race og så laves der killinger eller hvalpe for den sags skyld på alt hvad man kan finde. Heldigvis er der opdrættere der kæmper en brav kamp for at gøre alt det rigtige, så vi kan have glæde af de forskellige racer fremover.

• #4   2. nov 2010 Enig

Kommentér på:
Reg opdræt eller ej

Annonce