{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Har lige et lille spørgsmål :) (om opdræt) {{forumTopicSubject}}

SKAL man være en registret katte opdrætter for at måtte avle på en kat med stamtavle?

Har nemlig lagt mærke til at stort set alle de killinger med stamtavle der bliver solgt herinde, er neutraliseret eller vil blive det inden salg.

Har ikke så meget forstand på det med avl af katte. ved bare at med hunde skal man ikke være reg opdrætter for at avle på en hund med tavle.

mvh Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har lige et lille spørgsmål :) (om opdræt)
  • #1   27. jul 2008 Du kan godt avle på en kat med tavle uden at være opdrætter.

    men du kan få svært ved at købe en kat med tavle til avl uden at være registreret.

    hvis du laver et kuld på en kat udan at være registreret opdrætter kan du ikke få stamtavle på kuldet, selvom der er tavle på forældrene.


  • #2   27. jul 2008 Nina.. ikke helt korekt.. Et kuld kan man godt, kuldet får så bare et nummer... Begge katte skal have stamtavle
    Men man skal være medlem af en klub, og der er ikke mange opdrætter der sælge fertile katte ud til ikke reg opdrætter..

    så det bliver svært..


  • #3   27. jul 2008 okay, så det vil faktisk sige at i bund og grund skal du være reg opdrætter for at kunne købe en kat med stamtavle, avle på den og få tavle på killingerne?

    og hvordan bliver man en reg opdrætter?


  • #4   27. jul 2008 Hanne P..

    ja du kan selvfølgelig hvis du er med i en klub, den havde jeg ikke luret, emn det er meget logisk

    men de fleste registrede opdrættere sælger kun fertile katte til andre registrede opdrættere for at undgå at deres hårde arbejde ødelægges ved at katten parres med eksempelvis en anden race eller en blanding.

    Jeg mener du skal melde dig ind i en klub og så søge om stamnavn via denne klub. og så skal du finde en der er opdrætter som vil sælge dig en fertil hunkat og som vil fungere som din mentor samtidig så du har noget støtte.


  • #5   27. jul 2008 men de fleste registrede opdrættere sælger kun fertile katte til andre registrede opdrættere for at undgå at deres hårde arbejde ødelægges ved at katten parres med eksempelvis en anden race eller en blanding.

    Jeg mener du skal melde dig ind i en klub og så søge om stamnavn via denne klub. og så skal du finde en der er opdrætter som vil sælge dig en fertil hunkat og som vil fungere som din mentor samtidig så du har noget støtte.

    Dette var selvfølgelig ikke til Hanne P, men til dig Rikke


  • #6   27. jul 2008 okay, mange tak smiley skal man betale for at blive opdrætter og er der nogle krav?

  • #7   27. jul 2008 Ja Rikke B....se lige hvad der er nogle søde mennesker har skrevet til dig..

  • #8   27. jul 2008 Nina. smiler den havde jeg luret...

    Som Nina skriver, du skal melde dig ind i en af hovedklubberen...

    så kan du søge stamnavn...


    Men start med at tage på nogen udstillinger... anskaf dig en kastaret i den race du kunne tænke dig, så du kan lære lidt om racen, lær nogen opdrætter at kende, find en som vil hjælpe og vejlede dig...

    det er den bedste åde at starte på...


  • #9   27. jul 2008 og for din engen skyld lad være med at lave killinger med en kat uden tavle, ej heller låne en hankat ud som ikke har tavle, og slet ikke til en ikke reg opdrætter, det vil ødelægge dit ry, inden for opdrætter verden

  • #10   27. jul 2008 jeg har ingen planer om at blive opdrætter. var bare nysgerrig. men tak for svarene.

  • #11   28. jul 2008 hmmm.. men du låne din hankat ud...

Kommentér på:
Har lige et lille spørgsmål :) (om opdræt)

Annonce