{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Sandt eller Falsk {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige modtaget dette brev her inde. jeg nævner ik nogen navne men ville da lige høre hva i andre siger til dette.. jeg har snakket med to opdrætter der begge siger at dette slet selt ikke passer på nogen måder.. vil lførste sige at lillemis fylder 2 år i starten af 2011
Brevet lyder:

Jeg undrer mig bare, da Lille mis er født i 2009. En hunkat er ikke klar til at få killinger før den er fyldt 2 år. Det kan ødelægge morkatten psykisk og kan give skrøbelige/svage killinger... Intet ondt, dine killinger er alle smukke, men det er bare synd hvis missemor får det dårlligt psykisk. Tænk over det hvis du har en anden hunkat der engang skal have killinger. smiley

Held og lykke med at finde kærlige hjem til dem alle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sandt eller Falsk
  • #1   6. nov 2010 Falsk
    Min skønne mis fejler intet psykisk hun fik sit 1. kuld killinger kort tid efter hun blev 1 år.

• #2   6. nov 2010 helt ærligt, så tror jeg ikke på det, som personen har skrevet til dig. katte har jo overlevet i mange år uden, at nogen har bestemt hvornår de må parre sig. men nu behandler jeg heller ikke min kat som et lille barn, som jeg har oplevet andre gør (siger ikke at denne person gør det).

min kat blev måske drægtig lidt for tidligt, en uge inden 1 års fødselsdagen. Men hun klarede det hele så flot, fødsel uden problemer, og var en overraskende god mor for sine killinger. Den eneste der faktisk var bekymret for det var min mor. Men jeg vidste at Silke kunne klare det, når hun er en rigtig udekat smiley

• #3   6. nov 2010 Okay.. ja jeg syntes jo bare det rigtig øv at få sådan en besked. kunne jo aldrig finde på at gøre det hvis jeg vidste hun kunne få det skidt. jeg var nemlig i kontakt med dyrelægen om det

• #4   6. nov 2010 Alle opdrættere jeg kender til siger det er bedst når de er over 1 år og under 2 første gang de skal have killinger - Så en der mener det er for tidligt og prøver at give dig dårlig samvitighed når din kat er over 1 år, er i min verden ikke ok. Tillykke med killingerne og til en god mis i en fødedygtig alder smiley

• #5   6. nov 2010 Tak. smiley Jeg stoler da på min dyrelæge..:) men personen her har netop lige skrevet at det ik var for at træde på mig hun skrev dette men fordi hun har fået det af vide a dyrelæger og opdrætter.. syntes bare ikke at man som alm person kan udtaler sig om avl medmindre man virkelig har en stor viden. og jeg støtter mig meget op at min veninde som er main coon avler gennem rigtig mange år søgeralle mine råd hos hende da dette er mit første rigtge kuld på racer.. og først nu intra mig for deres opvækst eller har vi altid haft de alm stald katte der havde nogen kuld. og de har da alle sammen været rigtig sunde og meget selstændige..:)

• #6   6. nov 2010 Håber det er okay jeg spørger i denne tråd, for min onkel og tantes lille kat skal have killinger og hun er omkring de 4 år, og hun er virkelig virkelig en lille kat, og vi er lidt bekymret for hende, og om hun kan klare det? Har vi grund til at være bekymret eller er det mig som er lidt pivet?

• #9   6. nov 2010 Felis F. Det var heller ikke planlagt at hun skal have killinger, de har ikke fået hende steriliseret og så smuttede hun ud en dag og ja så var hun med killinger. Har sagt til dem at det ville være en rigtig god ide at få hende steriliseret fordi som du skriver er det ikke sundt for en kat at være i løbetid uden at blive parret. Jeg vil lige give det videre til dem og så håber jeg at de gør noget. Er virkelig bange for at en af killingerne vil sidde fast og hun vil have problemer med at få dem født.
    Tusinde tak for dit svar og beklager at jeg brugte denne tråd, men synes det var lidt oplagt at sprøge når vi alligevel snakkede alder og killinger.

Kommentér på:
Sandt eller Falsk

Annonce