{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.758 visninger | Oprettet:

Har vi en Norsk Skovkat? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og hans eks købte to katte (brødre) da de var sammen. Han har så beholdt dem. De er helt sorte med gule øjne (den ene har nærmest orange øjne) og er korthåret, men temmelig store. Min kæreste påstår at hans eks gav 10.000 for dem med tavle og at de skulle være "korthåret norske skovkatte". Jeg har dog aldrig hørt om denne race, troede bestemt at norske skovkatte var langhårede...

Tager jeg fejl? Kan man få norske skovkatte der er korthårede og faktisk bare ligner store sorte huskatte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har vi en Norsk Skovkat?
  • #1   7. nov 2010 Jeg synes også det lyder lidt mærkeligt.. Har aldrig hørt om det før.... Men han påstår hårdnakket at eks'en købte dem med tavle.... Men i så tilfælde ville jeg mene hun er blevet snydt... Men nu har jeg jo ikke den største forstand på racekatte, så ville lige høre ad...

  • #2   7. nov 2010 Jamen hvor er tavlen så nu? har aldrig hørt om en korthåret norsk skovkat smiley og ligefrem 10000 for en norsk skovkat tja så må jeg sige den er speciel!! smiley

  • #4   7. nov 2010 Altså det var omkring 10.000 for begge katte....

    Jamen enten har eks'en tavlen ellers har hun måske smidt den ud (hvis hun nogensinde har haft den), for hun spurgte om hun måtte få kattene her for ikke så længe siden, men det sagde min kæreste nej til fordi hun ikke ville have dem da hun flyttede... Men kattene er heller ikke hverken chippet eller øretatoveret.. Så undrer mig også meget hvis hun skulle have købt to så dyre racekatte uden at chippe dem.. Og de har altid været udekatte også....


  • #5   7. nov 2010 Jeg ville helt sikker spørger hende om du måtte se den tavle smiley

  • #6   7. nov 2010 Altså jeg er lidt ligeglad, jeg har ikke rigtig noget forhold til de to katte (har jo min egen lille prinsesse - selvom hun bare er alm. huskat smiley ), men jeg synes bare det løs underligt da han sagde at de skulle være racekatte for det ligner de overhovedet ikke...

    I kan se den ene her:

    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12989


  • #7   7. nov 2010 Nej var også min holdning.... Men ja så er min kærestes eks blevet godt snydt... Men er jo bare hendes problem hehe... Men var lige nødt til at få det afklaret...

  • #8   7. nov 2010 Den har ikke den mindste lighed med en norsk skovkat. Og der findes IKKE korthårede af racen. Så hvis der har været en "stamtavle" med, er det en sælger selv har lavet på sin pc.

    Men derfor kan katten jo være sød nok, det har intet med race at gøre. Det vigtigste er jo at i holder af kattene. Men din kærste og hans ex er blevet snydt godt og grundigt og det betaler man for.
    Men du kan jo gå ind og se hvordan de SKAL se ud, der findes masser af rigtige Norske skovkatte


  • #9   7. nov 2010 Hmm den ligner ikke en norsk skovkat på øre osv smiley

  • #10   7. nov 2010 Hvis den skulle være noget renracet vil jeg nærmere sige British Shorthair.
    Synes faktisk den minder meget om denne:
    (link fjernet) 23:22:59


  • #11   7. nov 2010 Marianne:
    Jeg ved godt hvordan en Norsk Skovkat ser ud, også derfor jeg sagde til min kæreste at hans katte IKKE var norske, men han siger jo bare hvad hans eks har fortalt.... han havde intet med købet at gøre overhovedet, han var ikke engang med, han har bare beholdt dem efter hun flyttede... Men det kunne jo være jeg var gået glip af en ny race hehe.... Men jeg havde så ret... Og ja kattene er nu søde nok, jeg har dog ikke det store forhold til dem, jeg har min egen som nogle gange bliver mobbet af min kærestes den ene kat (den på billedet) så jeg ville egentlig helst af med dem, men som kælekatte er de ganske søde...


  • #12   7. nov 2010 Miemiv:
    Altså lige det billede du linker til ligner faktisk den anden kat, Bjørnen, på en prik... så det kunne meget vel være....


  • #13   7. nov 2010 Syntes ikke det ligner skov kat, overhovedet smiley

  • #14   7. nov 2010 Jeg må lige tilføje, at den jeg linkede til er uden tavle, så der er jo heller ikke sikkerhed for at den er ægte british.

  • #15   7. nov 2010 miemiv:
    Nej men jeg googlede dem lige og de kunne godt ligne lidt... Men man ved jo aldrig, jeg hælder nu også mest til at de bare er store huskatte....


  • #16   7. nov 2010 Som de andre skriver findes der ikke kort håret Norske Skovkatte.
    Men man kan dog ikke udelukke der ikke er noget i dem bare fordi de er kort håret, min venindes ene kat er en blanding af Norsk Skovkat, og huskat og Maine Coon, og han er kort håret. smiley

    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37682


  • #17   7. nov 2010 Min tykke bandit (på godt 6 kg) er også korthåret. Han er ca 1/8 MCO men har også meget mere trekantet hoved end de sorte af maria's

  • #18   7. nov 2010 Ida:
    Den er godt nok korthåret men har meget meget smallere hoved end vores katte... de er temmelig "bamset" i hovedet.. tykt og rundt....


  • #19   7. nov 2010 Så er de godt nok blevet snydt godt og grundigt!
    Det er bestemt ikke en NFO! Det kan du godt sige til din kærste smiley Og de tavler har været hjemmelavet!


  • #20   7. nov 2010 Nej tror også min kæreste kan se at det ikke har noget med norsk skovkat at gøre.. han er nu også ligeglad, der er ingen af os der bekymre os for om det er racekatte eller ej, det er ikke derfor vi har dem jo smiley

    Vi skulle bare lige have det afklaret smiley


  • #21   7. nov 2010 sys slet ikke den ligner en norsk skovkat, hun skulle vel bare overdrive, fordi hun vil ha noget "bedre" end dig. Og 10000 aldrig i livet!

  • #22   7. nov 2010 Maria- Man kan vel godt blive lidt sur over folk kan finde på at snyde en sådan?
    Selvfølgelig betyder kattene ligeså meget for jer, om de er ægte eller ej...


  • #23   7. nov 2010 min kat er en blanding af en norsk skov kat og en alm huskat og den minder lidt om den på billedet, men den er lidt mere bamset smiley men nu kan jeg ikke helt se dens øre spidser eller pelsen irl. for så havde det været lidt nemmere at vurdere smiley men givder de andre ret smiley det er ikke en race der findes og hun er blevet snydt, men pæn er den da smiley

  • #24   8. nov 2010 Camilla:
    Det har intet med mig at gøre, hun købte kattene mens hun var sammen med min kæreste, altså dengang de var kærester, længe før jeg mødte ham smiley
    Men hun ville vel have en race kat og så var der nogle der påstod deres killinger var en race...

    Randi:
    Ja ja da, jeg var blevet tosset hvi nogen havde snydt mig... Uden tvivl... Jeg synes da det er svineri at udnytte folk på den måde, men jeg mener også man burde sætte sig lidt ind i tingene inden man køber en kat der er en påstået race...

    Rikke:
    Jamen det er nogle pæne og søde katte, men mht ørerne som du jo ikke kan se så har de ikke de der totter som norske normalt har... Og de har heller ikke pjusket hale...
    De har godt nok tyk og temmelig blød pels, men ikke på samme måde som en alm norsk skovkat...


  • #25   8. nov 2010 Maria- Helt bestemt! Det giver jeg dig 100% ret i!
    For man ved jo man kan blive snudt! Og det er ligemeget hvilket dyr eller ting man køber...
    Så længe der er uvidende køber, er det uærlige sælger!


  • #26   8. nov 2010 Lige præcis!

Kommentér på:
Har vi en Norsk Skovkat?

Annonce