{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Boykot ?! {{forumTopicSubject}}

jeg ved ikke med jer, men her på det sidste har der ikke været andet end alt det med boykot af danske vare, begrund af nogle billeder. jeg ved ikke med jer, men jeg sys bare vi dansker skal være ligeglade med det, det er da vores land og vi har et frit landt til at tegne det vi vil, men kan det være rigtig at indvandrene skal hise sig op over det? de bor jo i danmark? på forsiden af Bt den anden dag stod en flok indvandre og brændte det danske flag af... og i dag stod der at en 11 årige var blevet truet væk fordi hun/han havde taget et billede af muhammed... et det retfærdigt? bor vi i et frit land eller skal vi virkelig leve som dem og lade dem overtage danmark???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boykot ?!
  • #1   31. jan 2006 VI ER ET FRIT LAND OG DET SKAL DE IKKE LAVE OM PÅ.....ender det med en krig mellem danmark og muslimerne..?????

• #2   31. jan 2006 Jeg læste Ekstra Blandet her den anden dag, og der var en læser der skrev nogety som bare var så rigtigt.. Prøver at citere det her:

Der står i Koranen man ikke må vise Mohammed i billeder, og derfor bliver de sure over en har gjort det, men der står i Biblen man ikke må slå ihjel, og det gør de da alligevel.. Så hvad er det lige de vil frem til?

• #3   31. jan 2006 Kan de ikke lide lugten i bageriet, så kan de gå et andet sted hen.. Er ikke decideret racist, men kan ikke snuppe når det hele bare går over gevind.. smiley

• #4   31. jan 2006 Uha et emne at ta op :-))) ingen kommentar

• #5   31. jan 2006 Vil give Eva ret.. Det var forkert af Jyllandsposten at gøre det.. Ingen grund til at lege med ilden..

• #6   31. jan 2006 de følger ikke koranet for en skid! der står osse at de skal beskytte deres kvinder og der ikke må ske dem noget ondt... og at de ikke behøver gå med størklæde... jeg har virkelig ikke ondt af dem.! det er f....... vores land!!! IKKE DERES!!!! vi har sku frit til at tale, skrive, gå i skole og tegne!!!! de skal de ikke bestemme... og koranen er ikke biblen her hjemme... så om vi tegner de billeder eller ej kunne være lige meget! jeg kunne forstå hvis det var en nede fra deres ejet land der havde tegnet de billede.

• #7   31. jan 2006 nej og hallo, har man lagt mæreke til at det er kun nogle lande med muslimer der hisser sig op,.- er det er de lande, hvor folk ikke har en skid at lave, så de bliver nød til at hoppe rundt, og truge andre lande,.! latterligt,.
    altså, der er noget der hedder et liv,
    der er okay, vi sagde undskyl hvis de har følt sog krenkede på grundt af tror, men brokker vi os, og brander deres flag af, hvis de siger, eller tegner en tegnein af gud,. næ.-

• #8   31. jan 2006 men ja, syndtes bare jylland´s-posten, skulle sig der kommer ikke fler tegniger, og der var ikke for at hisse jeg´s tro op,.

• #9   31. jan 2006 de har brændt de rigtig danske flag af!!! helle, så lige i nyhederne at de er ved at tege det lidt med ro igen... men seriøst kan jeg virkelig ikke se hvorfor vi ikke få tegne.. det er vores land! og vi har ydringsfrihed. de vil havde vi skal respekter ISLAM - vi RESPEKTER ydringsfrihed!

• #10   31. jan 2006 Ja der er kommet en bombetrudsel på JP her i århus! Det synes jeg er lidt skræmmende! Det ligger kun ca 3 km. fra mig!

• #11   31. jan 2006 Jeg synes at helt sygt !
    Og os danskere burde sq have respekt over for deres tro !
    Og vi fortjener måske de trusler , for hvis det var dem som havde gjort det mod os , altså tegnet tegninger af fogh , så ville vi nok os få et flip !

• #12   31. jan 2006 Tegningerne skulle aldrig ha været vist i bladet overhovedet.. men den bedste der er en idiot der har gjort over i USA, mener der var på CNN hvor der var en der havde en tegning af de tegninger som blev vist i Jyllands Posten, men men men, det var ikke et af de billeder, det var en anden som havde tegnet det derover, at mohammed som en gris.. de burdte at lade dem muslimske tro være.. lad dem dog bære deres tørklæder.. en fra min klasse (en pige) har fået mig til at se anderledes på det hele, selvom hun er muslim og bære tørklæde er hun ligeså normal som os kristene, hun snakker flydene dansk, hendes mand arbejder, bemærk her: Hun har selv valgt hendes mand, og hun har også selv valgt at bære tørklæde da hun tror på hendes tro...

de kan bare få lov til at brænde korset dernede, så står vi vist lige..

- Kristina

• #13   31. jan 2006 mman kan måske sige at de kunne godt have tegnet nogle lidt mildere bileder af muhammet. der var vel ingen grund til at tegne ham med en bombe gemt i hatten selvom det er sartire,
    men på den anden sidehvordan skulle vi have rergeret da jens jørgen thorsen tegnede det berømte maleri af jesus med sstiv pik ?
    de må da ku tage det som det gas som det nok er ment som (jeg går da ud fra at det var ment som gas da jp bragte de bileder )

• #14   31. jan 2006 hvis det ender i krig bliver ww3 eller cc3

• #15   31. jan 2006 Puuuha, det er sgu et følsomt emne der blev bragt på banen herinde på KG i dag, hva?
    Men jeg giver da gerne mit besyv med i denne diskussion, da jeg da altid er for en god og saglig debat. :0)

Jeg synes at alt det her er skrækkeligt. Det her er endt ud i katastrofal situation, både for Danmark og danskerne, men også for EU. - Og det tror jeg faktisk ikke at der er særlig mange der forstår.
    Vi (Danmark) tjener bare på mælken alene på årsbasis omkring 13 milliarder. Hvis de arabiske lande bliver ved med at boykotte Danmark og de danske varer, kan det have katastrofale følger for vores økonomi, og hvad skal der så ske?
    EU støtter op omkring Danmark, og der er blevet udtalt at hvis Danmark bliver boykottet, jamen så bliver resten af EU også boykottet, for vi i EU står sammen som den union vi er.
    Og ja ja... Det er da godt at vi bliver bakket op, men som jeg ser det, bliver man i denne situation nødt til at være realistiske. EU kan ikke klare sig uden mellemøsten, og hvad skal der ske hvis vi også begynder at boykotte DERES produkter? Olie osv? At EU bakker os op kan i det store hele ikke betale sig..
    Dette er ikke en situation (som der også blev sagt i nyhederne i går aftes) der kan blive løst ved at Jyllandsposten undskylder. Det er ikke det muslimerne ønsker. Dette er ikke nok. De ønsker en officiel og reel undskyldning fra Anders Fogh, og et løfte om at intet i samme genre vil gentage sig nogensinde. Derudover så de gerne at redaktøren på Jyllandsposten og de to der har stået for at tegne tegningerne af Muhammed, bliver hårdt straffet.
    Dette strider selvfølgelig imod danskernes grundlov om yrtingsfrihed, da man jo i Danmark er i sin fulde ret til at sige stort set hvad der passer os. MEN man glemmer at der OGSÅ i grundloven står at man ikke må være blasfemisk og at man skal respektere hverandre. Og lige præcis dette har jeg meget meget svært ved at få øje på at vi gør.
    Ja, vi har da ytringsfrihed i Danmark og det synes jeg da klart at vi skal holde fast i. Det er jo noget af det der kendetegner Danmark. Men hvor bliver respekten af? Hvor bliver empatien af? Hvad i alverden sker der med vores menneskesyn efterhånden?
    Jeg tror at vi i Danmark glemmer at den selvironi vi har her i landet, ikke nødvendigvis gælder i andre lande. At vores rå form for humor og vores ligefremme måde at være på, sagtens kan blive misforstået af andre lande der IKKE kender vores samfund og befolkning, og ikke deler vores interesser.
    Vi glemmer samtidigt at danskerne ikke er et voldsomt religiøst folkefærd og joker med ALT. Vi kan ikke sætte os i muslimernes sted, da vi ikke kan forestille os at føle os SÅ krænkede pga. religion.
    Jeg kan godt forstå muslimernes harme og tildels deres reaktion (selvom jeg måske mener at den er liiige voldsom nok((ja, jeg er vel dansker??))) for hvad har de gjort for at fortjene vores respektløse behandling? - Og det ER jo sådan de ser det. De ser det som et personligt angreb, ja et religiøst og HELLIGT angreb, hvorimod danskerne ser det som den normale selvironi og sarkasme som vores danske samfund er udstyret med. Det er jo blot underholdning, og sådan lidt la-la for os.

Jeg synes stadig at det er en voldsomt svær situation, og jeg kan ærligt ikke se hvad i alverden der kan gøres her, som kan rette det hele op igen, så både muslimerne og danskerne går tilfredse ud af situationen..! For jeg kan ikke se hvordan Fogh skal kunne undskylde uden at gå imod de danske principper, da regeringen jo reelt ikke har en pind at gøre med Jyllandsposten og deres gerninger, og ikke kan hamle op med ytringsfriheden.
    - Og hvordan skal vi kunne klare os uden mellemøsten?

Ja en god situation kan man vel næppe kalde den denne gang.. Hold kæft der er nogen der har trådt i spinaten og ØV at hele den danske befolkning skal bøde for det. ( og ja... Glem nu ikke hvilken indflydelse dette også har på Skandinavien og EU)

• #16   31. jan 2006 camilla spørger hvor respekten bliver af ?

tja jeg kan spørger om det samme, når vi ser på hvad vi her i danmark har måtte finde os i fra de yderligtgående muslimer ( ikke alle muslimer vil jeg gerne på pege ), jeg kan da nævne tyranisering af danskerne i voldsmose, gjellerup, kokkedal, at vores italiesnke turist (er) bliver stukket ned, at en pensionist blev kørt ned i odense på grund af uforsvarligt ræs, og sidste eksembel: året før anders fog kom til magten hvor en 12 årig dansk pige blev massevoldtaget af 13 invandre drenge, og de danske piger som bare skal finde sig i at blive kaldt bilige og ludere, så ja hvor bliver respekten af ?

• #17   1. feb 2006 jeg holder bare på at vi skal havde lov til at have vores ydringsfrihed ! ! ! og det var osse derfor JP lavede de tegninger. hvis de var kommet i for 10 år siden var der sku ingen der havde sagt noget.. og hvis vi siger undskyld så tager de bare magten, for hver gang vi så gør noget kan de bare sige de vil boykotte vores vare og så må vi igen give os... og jeg sys ikke JP skal undskylde... der er ingen der skal undskylde. det er vores land og vi har ydringsfrihed... jeg har ikke lyst til at leve med at man ikke må tale, skrive eller tegne!

• #18   1. feb 2006 hmm...jeg vil lige spørger om noget...er det ikke katte men snakker om i forum på katte. DyreGalleriet.
    Hilsen Veronica Isabella

• #19   1. feb 2006 Jou! Dette emne burde ligge under Off topic! :o)

Kommentér på:
Boykot ?!

Annonce