{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Vedr. salg af killinger {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Min Luna fik killinger her for 2 uger siden - 5 dejlige stykker, som jeg jo så skal af med om 10 ugers tid.

Mit spørgsmål drejer sig om, at jeg gerne vil have vaccineret og sundhedstjekket killingerne inden salg af dem - men da mine killinger jo kun er blandings killinger, så er jeg meget i tvivl om, om jeg kan finde købere der vil betale lidt ekstra for dem, når de nu har fået tjek og vacc.
Jeg er på ingen måde ude på at tjene på dem, ville være naivt at tro dette kunne lade sig gøre - men vil bare gerne have at tjekket og vaccinations udgifterne bliver dækket.

Er det er dårlig ide ? - altså ved jo godt det aldrig er en dårlig ide at gøre det bedste for dem, men er det naivt af mig, og tro at jeg kan finde købere til dem ?

Noget andet er - jeg har endnu ikke sat dem til salg endnu, vil gerne vente til de er lidt størrer. Men skal jeg skrive at det er alm. huskatte, eller skal jeg skrive det er blanding af maincoons? Begge forældre er ½ maincoons - vil ikke udgive dem for at være noget de ikke er - så hvilken er det helt korrekte betegnelse ??

Håber på nogle svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. salg af killinger
  • #1   12. nov 2010 jeg har lige solgt mine mco blandinger til 1300,- pr stk incl 1 vacc, sundhedsbog, dyrlægeundersøgelse samt orme og loppekur.
    de var så langhåret, jeg havde også et par stykker som ikke var langhåret og de blev solgt til 500,- incl det samme


  • #2   12. nov 2010 jeg fandt en dyrlæge som gav go rabat ved så mange på en gang

  • #3   12. nov 2010 Jeg kan kun tale for mig selv, men hvis jeg stod og manglede killinger, ville jeg udelukkende være interesseret i killinger der var både vaccineret, neutraliseret og øremærket.
    (På internater koster killinger med "fuld pakke" fra 500- 1000 kr).

    Eftersom du ved, at kattene ikke er rene huskatte, mener jeg, at det korrekte vil være, at du i annonce skriver, at der er blandet maine coon i forældrene.

    Mht. at finde købere ... tja, der fødes jo for mange killinger, så gode hjem til de små hænger ikke på træerne. Jeg er sikker på, at "fuld pakke" vil gøre det mere sandsynligt at finde gode hjem til dem, fremfor bare at sælge dem "uden noget" for en 50'er.


  • #4   12. nov 2010 Jeg har endnu ikke undersøgt prisen for vaccination og tjek - men de skal selvfølgelig også have orme og loppekur - det så jeg som en selvfølgelig..

    Men havde regnet med det vil blive omkring 500 kr. pr. killing..

    Tror sq bare jeg gør det, og kan jeg ikke få dem solgt til den pris, så må jeg jo bare acceptere tabet der må komme, så er min samvittighed ihvertfald iorden.. Vil jo kun dem det bedste smiley


  • #5   12. nov 2010 Loppekur behøver de vel kun, hvis der er lopper i hjemmet....

  • #6   12. nov 2010 Det er her ikke Tinka - men er idt nervøs da min veninde, som samtidig er min kollega netop lige har haft lopper derhjemme.
    Og dette på trods af at hendes katte ikke har været i nærheden af andre dyr.
    Vist nok hendes kæreste, som har haft dem med sig hjem :S
    Så frygter at de også på denne måde kan komme i mit hjem.. ??


  • #7   12. nov 2010 Sådan er det jo at være opdrætter, vi får heller ikke dækket vores faktiske udgifter. Når det så er sagt, synes jeg bestemt at du skal sørge for at få dem vaccineret og helbredstjekket. Jeg ville osse få dem neutraliseret, men det skal du ikke regne med at kunne få dækket på blandingskillinger.
    Ja, det er meget svært at afsætte killinger for tiden, ja faktisk det sidste års tid. Det er osse derfor jeg mener man skal tænke sig grundigt om inden man laver et kuld.
    Du skal huske at både orme og loppekur kun er nødvendigt hvis killingen har det.
    Held og lykke med de små.


  • #8   12. nov 2010 Ja Marianne, ved desværre godt der er mange killinger - har heldigvis allerede 2 i omgangskredsen som skal have en killing hver, så det tegner da en smule lyst for os..

    Synes der bør gøres nogle kampagner for katte, og hvor dejlige de egentlig er smiley hehe - folk ved jo slet ikke hvad de går glip af!!


  • #9   12. nov 2010 Christina L **Synes der bør gøres nogle kampagner for katte, og hvor dejlige de egentlig er smiley hehe - folk ved jo slet ikke hvad de går glip af!!**

    Uenig. Problemet er jo, at der fødes flere killinger, end der er "brug for", så der bliver ikke flere gode hjem af sådanne kampagner. (men du mener det nok også lidt i sjov).
    Derimod så jeg gerne neutraliseringskampagner.



  • #10   12. nov 2010 Jeg forlagte 1500 kr for mine langhårete blandingskillinger,
    uden vacc og chip og alle er reserveret til nye hjem.
    De havde fået 3 g.ormekur og var tilset af dyrlæge,
    men heller ikke mere.


  • #11   13. nov 2010 Nu er det godt nok flere år siden jeg havde killinger, men det var også bla og korthårede, men de fik 3 gange ormekur, de blev vaccineret 2 gange som 8 og 12 ugers og så blev de tjekket og fik sundhedsbog, jeg solgte dem for 500 kr stk om jeg tabte på det ved jeg ikke helt, det gad jeg ikke regne på, det vigtigste for mig var det blev gjort og så fik jeg samtidig sorteret de useriøse købere fra der ikke ville betale for det smiley De 3 fik rigtig gode hjem og den sidste ja han blev her smiley Og er lige blevet 4 år smiley

  • #12   13. nov 2010 Jeg mener man skylder de killinger man selv har valgt at sætte til verden det bedste - og det er bestemt at levere dem vaccineret.

    Om man kan få pengene hjem for det ved jeg ikke - er det vigtigt at få sinde udgifter dækket - så bør man slet ikke producere killinger.

    Markedet er i den grad mættet - der findes dem der så holder igen og ikke laver killinger - andre er ligeglade.

    Det sidste kuld der blevv født i mit hus er fra December 2009 - og jeg har registreret opdrægt.


  • #13   13. nov 2010 Så mangler vi igen en helt enig-knap.

Kommentér på:
Vedr. salg af killinger

Annonce