{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

solgt min killing øv øv øv hva gør jeg {{forumTopicSubject}}

jeg har en kat der fik 3 killinger......

jeg har solgt dem alle da jeg ikke skal ha flere dyr...

men men men

nu er det desværre sådan at mig og hele familien er blevet SÅ forelsket i den ene....
han var min yngling fra starten og er nu også blevet mandens og børnenes
alle er for alvor helt og total vild med den lille fyr..

MEN han er lovet væk....
til en familie der var og se ham, da hen ikke var ret gammel... jeg har så siden mailet med dem og sendt billeder af ham...

nu bliver han hentet på mandag... smiley

jeg ved godt at de ikke kender ham og at hvis de ikke skal ha ham, vil de blive kede, men finde en anden de så med tiden slet ikke vil ku forstille sig ikk skulle være deres,
meenn det kan jeg bare ikke få mig selv til...
da de jo self også har glædet sig meget...

men nej hvor det dog hårdt... havde slet ikk regnet med at få det sådan eller at familn for første gang ville blive enige og forelsket i det samme dyr eller så meget som at overveje et dyr til... og af ligevel kan jeg ikk tænke på anden end vi snart skal sige farvel til ham...

hva havde i gjort ?? :((

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  solgt min killing øv øv øv hva gør jeg
  • #1   13. nov 2010 Ærget mig over den var lovet væk og være glade på den families vegne som skal ha ham.. Det ville være vildt tarveligt at beholde ham selv og gøre en familie kede af det, pga de har glædet sig.. Og især hvis de har børn.. Så det ik bare tarveligt, men svinsk.. Så du må bide i det sure æble og holde aftalen..

• #2   13. nov 2010 kunne heller ikke drømme om bare at beholde ham... så havde det jo været nemt nok.... mere forslag til om der ville være noget jeg kunen forslå dem der skal købe ham.... altså fortælle dem sandheden at vi er blevet forelsket i ham... og om de 100 vil ham ham eller lige se om der er en anden der er salgsklar der ville være fint for dam at skulle ha i stedet eller om der SKAL være ham her....

igen kunne på ingen måde finde på bare at beholde ham osv..
    har selv ventet og ventet på min hund til den var klar...og ved hvordan det er og hvor skuffet jeg ville blive...

men og der var noget der var fair at forslå ??

• #3   13. nov 2010 Ternna.. Jeg kender godt de følelser, det sker tit her..
    Jeg forsøger at lade være med at binde mig til de killinger der bliver solgt, da det ellers gør for ondt..

Du bestemmer jo selv, hvad du vil, men det er ikke etisk korekt og enormt umoralsk.

prøv at vend den om, du har gået og glædet dig, og så får du at vide lige inden at de slev vil beholde killingen..

Jeg har gjort det en enkel hang ej to første gang var da jeg blev nød til at lukke begge forældre dyr, og så ikke havde noget efter dem,

anden gang talte jeg med køber, om killingen, da han er det man vist godt kan kalde tryghedsnarkoman, og da hun arbejder.. men her fik hun så lov til at selv bestmme blandt de andre hanner her hjemme som var til salg.. griner hun valgte så ham, jeg selv ville beholde, men tja, Mulde først..

• #5   13. nov 2010 jeg har nu lige skrevet til de kommende ejer og forklaret siturationen... at vi er blevet forelsket i ham ...

og at det self er deres kat som lovet men at hvis de kunne fristes tila t se salgsannoncer igennem men salgsklare katte og skulle der være npoget der er fint for dem ville det være helt ok med os da vi så vil beholde hm og lige meget vil vi respektere valget da katten jo er deres
    ( og den er skrevet så der slet ikke er press eller dårlig samvittighed lige meget hva valget er ) men tror nu de beholder ham....
    så er trøsten jo jeg ved han kommer til et super hjem og mine børn trods alt nok skal overleve smiley

• #8   13. nov 2010 det er meget muligt du ville det... men det er skrevet på en sød og fin måde og jeg må også høre på mine børn der aldrig før har været sådan efter et dyr... heller ikek da vi havde hvalpe ...

og nu er det jo bare et forslag det ville jo også være sumt ikke at spørge hvis det ikek betyder lige så meget for nye ejer som det gør for mig og jeg måske bare kunne ha spurgt...

har sagt til hende katten self er hende og jeg ved hvor godt han vil få det osv men at jeg jo lige blev nød at spørge....

så om du ville blive tosset eller ej måtte det luftes... andet kan jeg ikke gøre...

og igen igen... kune ikke drømme om bare at beholde den... det vil jeg ikke byde familein... ellers havde der jo ikke været noget problem .. hvis jeg bare havde kunne gøre det vel.... !

• #9   13. nov 2010 forige besked var til
    Lotte * skønne sølvkillinger til salg *

Gitte J
    det ved jeg self godt... kender det kun for godt selv...
    men tænkte bare at nu kender de jo skaet ikke ham... de så ham 1 gang da han var lille bitte
    og tænkte det måske derfor måske kunne være lidt hip som hap... eller nok mere håbede på det kunne være ;P

men self er det dem der bestemmer og slet ikke noget de skal ha det dårligt over eller noget... har ogspå skrevet det bare er et "forsøg" da vi er blevet glade for ham men det er hendes kat og vi ved han vil få det rigtig godt så hun på ingen måde føler sig presset eller noget smiley

• #10   13. nov 2010 Tenna- Jeg har ikke læst det hele igennem, men jeg syns det er fint du spørg dem om du kunne være intra. i en anden killinger fordi i er smask forelsket i den her lille fyr smiley
    MEN hvis de kun ville have ham, så får de han selvfølgelig!

Jeg syns ikke man kan bryde sådan en aftale, de bliver jo også skuffet og børnene ked af det ,hvis man løber fra sådan en aftale!
    Hvis de er nogle søde mennesker og man har det fint med de skal have en killing, ja så syns jeg ikke der er noget at gøre ved det smiley
    Så må man bare gøre som du allerede har gjort, at spørge dem og de vil tage en anden, ellers er han stadig deres killing smiley

• #11   13. nov 2010 Det er faktisk ikke købeloven, der er gældende her, men aftaleloven. Og alle aftaler - også mundtlige - er bindende for begge parter.
    Men nej, det var jo ikke hvad der blev spurgt til.

• #12   13. nov 2010 Jeg græder hver gang jeg sender en killing afsted. Men når det så er sagt, så glæder jeg mig osse over at den lille fyr skal hen til nogen der måske har ventet meget længe på nettop den og måske har været ude og anskaffe sig en masse til deres lille ny. Det er een af de ting man må tage med når man har fået killinger og de er sat til salg

• #13   13. nov 2010 som opdrætter kan man vel altid trække i land hvis man ser noget lækkert i sit eget kuld

• #14   13. nov 2010 Katrine: Tjo - indtil den dag man møder en virkelig såret køber, der retsmæssigt vælger at holde fast i den aftale, der har været indgået. Derfor skal man faktisk være varsom med, hvad man lover, hvis man vil have friheden til at vælge selv. Ligesom at man retsmæssigt ikke skal sætte en kat TIL SALG, hvis man ikke vil sælge til den første, der giver prisen. I stedet kan man vælge at annoncere, at man har katte, der søger nyt hjem.

• #15   13. nov 2010 Det er ikke altid nemt at aflevere en killing. Men man skal nu holde hvad man har lovet.

Gør dig selv, killingen og den nye ejer selv af aflvere killingen i sit nye hjem - det vil hjælpe meget på sjælekvalerne

• #16   13. nov 2010 Træk handlen tilbage, og giv penge retur.
    Der er masser af killinger derude, og de finder helt sikkert en anden :o)

• #17   13. nov 2010 Tag da en slapper hvad skaber du dig for.......
    Du har måske fået det forkerte ben ud af sengen :-))))

• #18   13. nov 2010 der er ikke betalt for ham endnu....

det har heller ikke noget med det at gøre... ved som sagt hvordan det er vante på et dyr... og det er KUN og KN hvis hun er interesseret i at finde en anden...

• #19   13. nov 2010 Du må prøve og snakke med dem smiley
    Held og lykke med det hele....

• #20   13. nov 2010 Tak og i lige måde Gitte "GG"

• #21   13. nov 2010 Jani P

Det er lige præcis som du anbefaler der gør at købere syntes sælgere er utroværdige og useriøse - det skader ikke kun trådstarter - men os alle ...

Når man er nået så langt hen i forløber er man vel sikker på det er et godt hjem - ellers har man ikke gjort sit forarbejde ordenligt.

• #22   13. nov 2010 Du har din mening og jeg har min smiley

• #23   13. nov 2010 Man når faktisk rigtig langt hvis man er istand til at sætte sig i købers sted. Kan man ikke det - så skal man nok lade være med at sælge killinger.

Det er min mening - din mening, den er for både for uansvarlig og umoden til mig, beklager

• #24   13. nov 2010 smiley
    Nemlig min og din mening.....

• #26   13. nov 2010 Begge dele er lige forkerte Susanne S. Meget lidt seriøst

• #27   13. nov 2010 Tenna C. Hvis jeg havde bestilt en killing hos dig og kun havde besøgt den een gang, så ville jeg have fuld forståelse for at du og din familie gerne selv ville beholde den.
    Hvis jeg havde besøgt den ofte og fået et forhold etableret til den, så ville jeg være meget ked af det, hvis du selv ville beholde den.
    Men mennesker og meninger er jo så forskellig. Håber du skriver hvad det ender med.

• #28   13. nov 2010 Tenna C...
    Hvor er det dejligt at se du er så ærlig og du gør dig den slags tanker... Man hører så ofte om folk der er blevet skuffede fordi sælger pludselig har ændret mening.
    Du kunne have valgt den lette løsning, blot at lyve... I stedet er du ærlig, siger tingene som de er....

Og jeg håber at hvad end der sker, om køber springer fra eller de holder på deres, så ved du med sikkerhed den lille fyr vil få et hjem hvor han er ønsket.

Held og lykke med det hele.... og tak fordi du er ærlig

• #29   16. nov 2010 vil bare lige meddele a dem der skulle købe den lille kat har meldt tilbage at jeg sagten kunne beholde ham da de jo ikke havde nmoget forhold til ham eller kender ham :O)'

så nu har jeg lige 5 børn og en mand jeg skal gøre lykkelige :O)

han vil blive oprettet senere idag

• #30   16. nov 2010 tak.. :O)

så er han oprettet :O)

hvis han altså bliver godkendt :O)

Kommentér på:
solgt min killing øv øv øv hva gør jeg

Annonce