Hvorfor gør den det? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Min lille hunkat har været inde og blive neutraliseret i fredags.
Hun har siden hen været ufattelig sløj, kastet op flere gange og vil knap spise eller drikke.
Har fået hende til at drikke lidt, ved at sætte skålen hen til hende, og holder hende adskilt fra flokken, da de nærmest overfaldt hende.
Hun virker absolut ikke som hun plejer. Og min erfaring er, at det første gang jeg oplever katten sådan efter en neutralisering?.
Andre der har oplevet deres katte sådan et par dage efter de har været i narkose og er blevet neutraliseret?.
Da hun kom hjem var hun selvfølgelig stadig lidt omtåget. Men det syntes kun at blive værre?.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 17 Svar: 93
Ja, jeg ville også mene det er unormalt?.
Har været ved dyrlægen. Ringede til dem sent lørdag aften, og fik hende med ind. Men dyrlægen mente, at hun ikke fejlede noget, men nok bare reagerede stærkt på narkosen.
Så fik hende med hjem igen. Og han sagde, at havde hun det sådan også mandag, skulle jeg igen kontakte dem.
Men føler bare det længe at gå. Altså får da lidt mad og vand i hende, men hun har bestemt ikke lyst til det. Og hun gider ikke rejse sig - kun når hun går på kattebakken. Og det endda kun da jeg satte en ind til hende tæt på. For hun havde tisset inde på værelset da hun ikke ville gå ud i gangen til kattebakken.
nov 2010
Skal ind med hende med det samme.
Kommer med en update senere.
Tak for jeres svar.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Jeg ved at jo ældre kattene bliver, jo mere påvirkede bliver de af narkosen, men jeg synes godt nok at det virker som om at det går i den helt forkerte retning, hvis du ligefrem mener at hun er blevet mere sløj som dagene er gået..?
Til sammenligning har min den ene kat på 4½ år lige fået fjernet sine tænder i onsdags. - Han er altid meget påvirket af at have været i narkose, og har meget svært ved at komme ud af den, og er altså også længere omtåget.
Han er først ordentligt ved bevidsthed omkring 24 timer senere, og er noget mere træt end vanligt måske 48 timer efter narkosen.
Men til trods for en smule sløvhed, så er han både interesseret i sin mad, og i at tulle med os rundt i huset - og skal han på bakken, så går han på, selvom han selv skal gå efter den..
Jeg synes at det lyder positivt at du trods alt godt KAN få både mad og væske i hende. Jeg kan dog ikke så godt lide at hun ikke er interesseret i at gå, medmindre det kun er et par overskuelige skridt ind i bakken lige ved siden af.
Jeg har kun egne erfaringer at sammenligne med, og min hankat der er den mest dovne af slagsen er altså ikke nær doven nok til at tisse andre steder end sin kattebakke. Og til trods for smerter i munden, så er han stadig interesseret i at få ét eller andet at spise. (at han så endnu kun kan spise suppe/puré, det er så hvad dét er)
Jeg ville, som jeg kan se at andre også har skrevet, søge en second opinion bare for en sikkerheds skyld.
Åh, hvor jeg håber for jer at der intet er galt, og at hun blot har været en lille sart blomst som bare har villet sove det hele væk.
Kom gerne med opdatering snarest. Jeg sender en masse positive og gode energier i jeres retning.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Der skal noget mad i hende! Katte tåler ikke faste i mere end 24 timer, nu er der gået 60.
Hvordan gik det hos sidste dyrlæge?
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Som os mennesker reagere vi forskelligt på Narkoser , men narkosen bør være ude efter 24 timer som Lotte osse skriver . Så det er vidst godt du kom a sted
Godt du vil holde os opdateret .
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
Men måske er der forskel på, hvordan katte reagere efter sådan noget.Håber, at der ikke er noget alvorligt med din kat
nov 2010
Tak for jeres bekymrende venlighed.
Vi er nu hjemme fra den nye dyrlæge. Hun kunne dog ikke helt fortælle hvorfor, men Gwen (min hunmis) reagerede åbenbart rigtig kraftig på den narkose, og havde af en eller anden årsag nærmest gjort hende dårlig tilpas. Dyrlægen gav hende noget smertestillende og en sprøjte af noget medicin derinde. Og noget kvalme-stillende. Gwen har det allerede nu betydeligt bedre. Hun er begyndt at komme ind til os i stuen og spiser selv.
(Til Lene Skov) - som jeg har skrevet; hun har spist og drukket - men det var meget lidt. Og hun gjorde det kun, hvis jeg direkte gav hende det - nærmest lagde det i munden på hende. Men så spiste hun også. Men det klart, det kunne jo ikke gå på den måde, også derfor jeg lørdag aften kontaktede vores egen dyrlæge, da jeg ikke kunne lide hun havde det sådan. Og anede faktisk ikke om det var normalt. har haft andre hunmissere til neutralisering før, men ingen af dem har reageret sådan her før. Men man ved jo aldrig.. Og da vi så havde været inde om lørdagen, så mente han jo blot at vi skulle vente til mandag, da katten intet fejlede. (mente han).
Men ja, nu har jeg da hvert fald noget andet jeg kan fortælle min dyrlæge.
Og så har jeg og manden overvejet at vi skifter dyrlæge nu. Det lidt for mange gange de nu har taget fejl eller ikke ikke givet os korrekt besked tilbage.
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
synes også det er godt du vil overveje at skifte dyrlæge, når du fortæller at der er sket mange fejl før
nov 2010
Men det alene burde være nok. Skiftede ikke, fordi de altid har gjort deres "arbejede" ordentligt i forhold til behandling osv. før. Som skrevet er det så første gang jeg ser at en af mine katte direkte reagere dårligt på et indgreb. Ikke at det er dyrlægens skyld, at min kat fik det skidt efter. Men ja, ny dyrlæge. Hende vi var ved idag, hun var rigtig sød og tog sig meget godt af katten. Talte godt med hende, og følte generelt der var en god kemi både mellem mig og dyrlægen og mellem Gwen og dyrlægen
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Godt at du selv handlede, håber pigen snart er frisk igen.
Jeg har her i sommers fået neutraliseret 3 voksne piger, og der oplevede jeg, at de uden undtagelse blev lidt matte efter et par dage, formentlig af reaktion på såret og helingen, og det hjælper jo ikke, at det er voksne katte. Den ene fik for en sikkerhedsskyld antib., men ellers klarede vi os netop igennem med fortyndet A/D, hyppige fodringer, bæren på kasse osv.
Hvorfor gør den det?