{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Bekymret - opkast {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en huskat på mellem 6 og 8 år, som her over den sidste uge har kastet op et par gange om dagen. Først troede vi at det var noget af hendes mad der var dårligt, så har smidt det ud og givet hende noget nyt, men det har ikke virket.

Hun har udover det ikke ændret sin dagligdag. Hun spiser og drikker som normalt, og sover ikke mere end hun plejer.

Hvad kan det være, nogle bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret - opkast
  • #1   23. nov 2010 Hvis det har stået på i en uge , hvorfor har i så ikke kontaktet en dyrlæge ? Det kan være tegn på en maveinfektion .

  • #2   23. nov 2010 Først så skal du have ringet til dyrlægen. Selv om den endnu ser ud til at trives kan den godt være meget syg. En kat der ser syg ud er som regel meget syg og det er langt bedre og som regel osse billigere at komme afsted så tidligt som muligt.
    Hvad fodre du med ??


  • #3   23. nov 2010 Pulleh: Fordi vi først troede at det var maden der gjorde det, men det var det ikke, da det står på endnu. Hun havde en enkelt dag hvor hun ikke kastede op, og derfor troede vi at det var gået over, men har så kastet op igen i dag. Samt hun ikke virker skidt på andre måder, end at hun kaster op. Og så går der nemt en uge. Kan heller ikke huske hvor længe hun har gjort det, men lidt under en uges tid.

  • #4   23. nov 2010 Marianne: Hun får tørfoder fra Whiskas og dåsefoder fra Whiskas 2 gange om dagen. Det har hun så vidt jeg ved altid fået.
    Det er ikke helt min kat, det er mine svigerforældres, men jeg bor hos dem. Så derfor er det ikke mig der står for fodringen af hende.


  • #5   23. nov 2010 Enig med Pulleh, det er lidt længe at vente.
    Der er alt for stor risiko for, at hun dehydrerer, når alting ryger op igen (hvilket det må formodes med så hyppige og vedvarende opkastninger), og katte kan begynde at få fedtlever efter 24 timers manglende madindtag.
    Een opkastning er selvfølgelig ikke unormalt for en kat, men snakker vi om flere gange eller jævnligt henover et døgn, så er det på tide at kontakte dyrlægen.
    Hvordan ser det ud med pels, fælder hun meget? Hvad får hun at spise?


  • #6   23. nov 2010 Whiskas er ikke et lødigt kattefoder - og det bliver tilmed hurtigt dyrere at fodre med end Royal Canin eller Hills fra dyrehandlen.
    Men helt sikkert, der skal en dyrlæge til at kontrollere, at der ikke sidder noget fast i maven på hende, og at der ikke er tale om begyndende organsvigt.


  • #7   23. nov 2010 Ud med det Whiskas, det er ikke godt foder kan højst som godbidder. Og med den alder den har nu er den ved at være halvgammel og skavankerne begynder så småt at komme, hvis man er uheldig.
    Få en tid ved dyrlægen og i mellemtiden køb noget godt foder med hairball control


  • #8   23. nov 2010 Lene: Hendes foder er beskrevet ovenover smiley

    Det er intet hår blandt opkastningerne. Hun fælder ikke meget, hendes pels er normal. Og hun både drikker og spiser normalt. Der er ingen ændringer i hendes dagligdag.



  • #9   23. nov 2010 Jeg synes, at I skal se at komme til dyrlæge i morgen. Især når der ikke er tegn på, at det kan være hårboller (hvilket sådanset kan være alvorligt nok), så ville jeg være bekymret for netop sådan noget som fysiske blokader eller begyndende organsvigt. Og er det f.eks. noget mave/tarmbetændelse i stedet, så er misser hurtigt frisk igen med behandling herfor samt smertestillende og skånekost.

  • #10   23. nov 2010 Ikke smertestillende, men kvalmestillende.

  • #11   23. nov 2010 Kan også kun sig at du skal få ringet til din dyrlæge, det er ikke normalt...
    Og så få skiftet til noget ordenligt foder! smiley


  • #12   24. nov 2010 Mine forældrenes kat begyndte efter 3 år at blive allergisk overfor Whiskat foderet.
    Hun havde forinden ikke haft problemer. Både spiste og fungerede fint. Men pludseligt begyndte hun blot at blive allergisk og kaste fodret op.

    Whiskat er et utroligt dårligt foder. Hvis man samtidig læser hvad der er af indhold - så det jo fuldstændig ude i hampen at bruge penge på det skidt. smiley

    Ved godt det ikke er dit valg, for som du skriver - det dine svigerforældres kat. Men man vil jo det bedste for dyrene, ellers skrev du nok ikk herinde.
    Så syntes bestemt du skal advare dem mod det foder - plus det samtidig er mega dyrt. Vil vove at påstå, at selv alm. billigt kattefoder fra Aldi eller andet er mere værd end Whiskat. Det dyrt og samtidig indeholder det ikke særlig gode ting. Og for at det ikke skal være løgn, så er der rigtig mange katte der med tiden ikke kan tåle Whiskat.

    Sååå.. skynd du dig at få dem til, at skifte det foder ud med noget andet smiley Tror bestemt det hurtigt vil vise, at katten ikke kaster op mere. Men selvfølgelig, måske den alligevel burde komme til lægen, hvis det nu ikke skyldtes fodret, men en anden årsag. Så det samtidig synd at lege med "ilden" og udsætte den lille misser for ydeligere smerte.


  • #13   24. nov 2010 Det er er altid tilladt at give dyrlægen et opkald . Det koster ikke noget , og de vil hellere end gerne hjælpe .
    Jeg ringer altid hvis der er noget der ikke stemmer , og så fortæller de om der er grund til bekymring .
    Sys bestemt heller ikk whiskas er værdigt føde til din kat .
    Prøv i øvrigt også at give din kat noget råt kød engang i mellem - det fik jeg a vide af min dyrlæge da min havde opkast problemer og der har ikke været noget siden ..


  • Foder  P
    Foder P Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 16
    #14   24. nov 2010 Helt enig omkring foderet....prøve at find et kvalitetsprodukt der indeholder Fructo Oligo Sakkaridder (FOS), der giver et sundt tarmflora, samt Mannan Oligo Sakkaridder (MOS), der sikrer tarmen mod "fjendtlig"bakterier.

Kommentér på:
Bekymret - opkast

Annonce