Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omplacering
  • #1   23. nov 2010 Hmmm.... Det kommer jo an på katten smiley Og den er 1 eller 8år kan være ligemeget hvis katten ikke har psyke til at blive rykket rundt på smiley

• #2   24. nov 2010 Okay, jeg har nemlig ikke forstand på det.
    Men er katte gode til at tilpasse sig nye mennesker, katte og omgivelser, når de f.eks. er 8-10 gamle eller mere?

• #3   24. nov 2010 Cherie - det kan man ikke generalisere over. Som Randi skriver - det kommer an på kattens psyke. (og i høj grad på vilkårene i det nye hjem.

Udvalget af nye hjem falder nok, hvis katten har en høj alder. De fleste vil gerne jo have udsigt til mange gode år sammen med deres nye familiemedlem. Der kan så være ældre mennesker, der ønsker sig en kat, men ikke har realistisk udsigt til selv at kunne passe den 15-20 år. Og de vil (forhåbentlig) vælge en ældre kat.

Det vigtigste ved omplacering er, at man sikrer sig at katten kommer til et ordentligt hjem, hvor dens vilkår ikke forringes! Forringes dens vilkår er det - uanset alder - synd at omplacere.

Jeg har engang overtaget en knap 13-årig kat - uden problemer. Hun var sund, frisk og rask; og hun nåede at få 5 gode år hos mig.

• #4   24. nov 2010 Helt enig med Tinka smiley

• #5   24. nov 2010 Wow det lyder meget positivt! Tak for jeres svar, nu er jeg mere optimistisk omkring det.

• #6   24. nov 2010 Cherie- Skal du overtage en ældre kat? smiley

• #7   24. nov 2010 Nej det skal en af mine venner måske. Han er interesseret i en af annoncerne herinde af en kat på 10 år.

• #8   24. nov 2010 Ok, men altså hun skal jo bare tænke på om katten altid har været alene kat, eller om den er vandt til at have selvskab smiley
    For når den er så gammel, så er det nok forsent at vende den til at være sammen med andre katte/dyr...

• #9   24. nov 2010 Ja han har en hunkat på 2 år i forvejen, og han søger en ven til katten.
    Det var lige de emner du nævner som vi sad og grublede med.

• #10   24. nov 2010 Det glæder mig altid, når folk ikke bliver afskrækket af alder, men hvis katten på 10 år ikke har været vant til andre katte, så vil jeg fraråde din ven at vælge denne kat.
    Til en kat på 2 år, der hidtil har levet alene, vil jeg mene, at en killing eller måske jævnaldrende kattevant kat med matchende temperament er bedste valg.

• #11   24. nov 2010 Ja det vil jeg lige fortælle hende, det er måske en bedre idé med en jævnaldrende kat. Men han vil ikke have en killing, men en kat på 2-3 år vil måske være en bedre idé. De er jo stadig aktive i den alder.

• #12   24. nov 2010 Synes næsten at han/hun skal spørge et kattehjem/internat, om de har en kat, der kunne egne sig til at blive sammenført med den to-årige. Ejeren skal lige være forberedt på at det godt kan tage tid at sammenføre voksne katte, (men det er han/hun nok klar over).

• #13   24. nov 2010 Enig med Tinka, så får din ven også en kat der er ordnet i hovede og r.. smiley
    Til rimelige penge, og de kender kattene og vil vide hvem der vil elske at komme ud og bo sammen med en anden kat.

• #14   24. nov 2010 Tak for de gode råd, det vil jeg sige videre!

Kommentér på:
Omplacering

Annonce