{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

min kat tisser? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Jeg har fået mig en sød lille kat på 5 måneder nu. Problemet er, at hun nogle gange tisser andre steder i bakken. Det er ikke regelmæssigt, men der går ca. 1-2 uger imellem hun gør det. Hun har gjort det hhv. i en dyne på sofaen (som jeg bruger mest), på håndklædet foran deres bakker, i min kærestes trøje og senest her i morges på min dyne jeg sov med imens jeg lå i sengen!
Jeg er rigtigt glad for hende, så vil jo ikke af med hende, men kan ikke forstå hvorfor hun gør sådan?
Kan det skyldes at min kæreste er soldat, og derfor har meget skiftende arbejdstider, så hun er mest vant til mig, og kan blive stresset når han kommer hjem? Han har aldrig gjort hende noget, og de første par uger sov hun hos ham i sengen om natten.
Kan det skyldes at den anden kat var lidt efter hende i starten? Nu er det 100 % hende der er førerkat, hun bestemmer!
Eller kan det skyldes, at hun ikke har fået en tilstrækkelig bakke-træning hos dem der havde hende før os?
Kan det måske skyldes, at jeg og min kæreste er væk ca 1 døgn i nogle weekender, så de er alene hjemme de to katte? Hun har kun tisset på tidspunkter, hvor vi har været hjemme.

Jeg ved at de fleste foreslår blærebetændelse, men hvis det var det, ville jeg da tro at det skulle være meget oftere hun gør det?

Jeg håber der er nogen der har gode tricks til hvordan jeg får hende til at holde sig til bakken. Den er altid ren, og der bliver tømt hver dag for "stort"...
Bakkerne står på et roligt værelse, hvor de ikke bliver forstyrret når de er derinde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat tisser?
  • #1   29. nov 2010 Er hun neutraliseret?

  • #2   29. nov 2010 ja, det er hun smiley

  • #3   29. nov 2010 Prøv at få hende tjekket urinvejs problemer... Det kan være
    at hun har lidt ondt er sted dernede.


  • #4   29. nov 2010 Har du kun en bakke eller har du to? nogen gange gider katte ikke bruge den samme. Hvor tit gør du bakken helt ren? Det kan være den synes den er "ulækker" og derfor besørger uden for bakken.
    Hvad for noget grus bruger du?


  • #5   29. nov 2010 Jeg ville få hende tjekket for urinvejsinfektion for evt at kunne udelukke det helt og kigge på de andre ting, som evt kan være grunden til det.

    Hvor gammel var hun da hun blev taget fra sin mor?
    Prøv evt at købe feliway til stikkontakten, hvis det er fordi hun er utryg/stresset kan det muligvis hjælpe.

    Men det er vigtigt først at få hende tjekket....


  • #6   29. nov 2010 jeg ved ikke hvor gammel hun var da hun blev taget fra sin mor, for jeg har fået hende igennem Hittekilling. Hun var 16 uger da jeg fik hende hjem, og har siden vi fik hende sagtens kunne bruge bakken, og har også brugt den - med de få undtagelser andre steder smiley

    Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kunne være noget med urinvejene, for der går jo lang tid imellem uheldene sker andre steder - sidste gang over 2 uger! Det burde vel komme oftere hvis det var urinvejs infektion eller sådan?
    Men jeg ringer til dyrelægen i morgen og snakker med ham om det.. Håber han kan fortælle mig om det er det ene eller det andet..

    men uanset hvad tror jeg jeg vil prøve med feliway - det skulle vidst hjælpe...


  • #7   29. nov 2010 Held og lykke.... Håber virkelig
    hun stopper med det.


  • #8   29. nov 2010 det gør jeg også, for hun er så skøn! Hun er virkelig min lille baby..

  • #9   29. nov 2010 hov - jeg glemte at svare dig Anita!
    Jeg har to bakker, og jeg bruger noget krystal grus som jeg skifter når det trænger, ca 3-4 uge, og bakken bliver i den forbindelse vasket grundigt...


Kommentér på:
min kat tisser?

Annonce