{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

sara j
sara j
Tilmeldt:
16. maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

min kat tisser {{forumTopicSubject}}

jeg har en kat på 5 år og så har jeg her for 4 måneder siden fået en killing af racen bengal, som er lidt over 6 måneder nu.
1-2 måneder gik alt helt fint, men så begyndte den lille at tisse på dynerne!! det er begge hun katte og de er begge steriliseret og den store, er der/ og har aldrig været problemer med.
jeg har 2 kattebakker, som står i et andet rum end deres mad og vand. Har ikke skiftet til andet kattegrus, og skifter både morgen og aften, så den er ren.
er nu begyndt at vaske dyner med rodalon, men uden bedring. har også købt feliway som sidder i soveværelset hvor problemet er, her for en uge siden. efter det er hun her de seneste dage begyndt at tisse i vasketøjskurvene også...

håber virkelig at i har nogle gode råd, da jeg ikke mere ved hvad jeg skal stille op eller prøve?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat tisser
  • #1   16. maj 2010 hej.
    jeg havde samme problem men da jeg skiftede grus til golden grey virkede det.. jeg prøvede også alt muligt forskelligt grus før jeg fandt det her.


  • #2   16. maj 2010 Hej sara

    Har du haft bengalen til dyrlæge og få tjekket for blærenetændelse ?


  • #3   16. maj 2010 Katte tisser som regel ved siden af af to årsager;

    1) For at gøre sig selv trygge, hvis de er utrygge (da de forbinder deres egen urin med lugten af sig selv, og derfor tryghed)

    2) Problemer med urinvejene, dvs, blærebetændelse, urinvejsinfektion, sten i urinveje, nyrer, blære osv.

    Derudover kan det også skyldes utilfredshed med bakken, men da det er noget, der er opstået pludseligt, og når Feliway ikke hjælper, og virker tryg nok, får det mig også til at tro, at det er bedst at snakke med dyrlægen.


  • #4   18. maj 2010 FIk du allerede katten da den var 2 mdr gammel?? (sådan læser jeg det ud fra det du nemlig skriver)

  • #5   18. maj 2010 Ja, det var lige gået min næse forbi - men hvis hun er kommet hjemmefra for tidligt, dvs. før de lovpligtige 12 uger, kan det altså også godt resultere i urenlighed.
    Jeg har selv store problemer med Perle Puf, som kom hjemmefra 10 uger gammel - jeg troede, hun var 12... :o/


  • sara j
    sara j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   19. maj 2010 nej jeg fik hende da hun var over 12 uger, men under 3 måneder, giver lige et par dage imellem smiley jeg har haft hende til dyrelægen, men de mener ikke der er noget galt. Dyrelægen siger det kan være stress relateret, men ved ikke hva hun skulle være stresset over? alt er som det plejer og samme grus hun var vant til i starten.
    dejligt at høre nogle råd fra jer ellers smiley


Kommentér på:
min kat tisser

Annonce