{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Abyssinier {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kender ikke så meget til denne race, men eftersom min mormor leder efter en kat, som kan holde hende med selvskab, da hendes gamle husmis døde for 3 mdr. siden. Hun har forelsket sig i denne race, altså Abby'en!. Og som altid, så kommer mormor jo til mig og spørger til råds, når det gælder dyr. Ja, jeg ved som sagt intet om denne race, men lovede lige at finde ud af nogle ting, plus jeg rådede hende til, evt. at gå på biblioteket og låne bøger omkring dem? (hvis man da kan det) Nettet er ikke en mulighed, da hun ikke har computer, og sikkert heller ikke kan finde ud af det smiley

Nå,. men altså. Er der nogle gode opdrættere i nærheden af Nordjylland?

Er det bedst med en eller to katte af denne race? Min mormor er villig til at tage to, hvis de har bedst af det. Men hun går hjemme, så vil også altid være i kattens selvskab (lige med undtagelse af, når hun selvfølgelig er nød til at gå ud).

Hun vil helst ha en killing (eller to) men samtidig tænker jeg, om hun mon ikke havde bedst af en lidt ældre? - måske en kastrat fra en opdrætter? eller hvad mener i?

Hun ønsker sig en lidt rolig, samtidig meget kærlig og (self også aktiv kat). Men generelt en som knytter sig tæt til mennesker. Og ja, igen ved absolut intet om Abby'ens temperament eller den slags.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Abyssinier
  • #1   1. dec 2010 Håber der er nogle erfarende Abby' ejere der er villige til at dele ud af deres meninger og erfaringer smiley

• #2   1. dec 2010 Jeg bor jo lidt langt væk - Roskilde kanten.

Jeg vil klart anbefale din mormor en eller to voksne aby'er - aby killinger er en stor mundfuld aktivitetsmæssigt - det er synd for en aby killing at være alene.

Jeg har solgt et par voksne aby'er til Ålborg - er din mormor interesseret vil jeg godt spørge om hun må ringe til vedkommende.

Jeg har fire kastrater der er til salg - 3 hunner og 1 han - tre røde og 1 vildtfarvet - den ene røde hun er datter af en af dem jeg har solgt i Ålborg - hun er bare en helt fantastisk kat - utrolig kærlig og meget smuk

• #3   1. dec 2010 Hej lis.
    Hun kører gerne til sjælland efter den rette opdrætter/kat, hvis det er. Grunden til jeg spurgte var fordi, hvis der var nogle i nordjyllands området, så ville jeg da anbefale min mormor, at hun tog ud og så på nogle Abby'er og snakkede med nogle opdrættere. Det jo altid bedst at danne sig et mere personligt indtryk af det hele.

Ja, jeg ville også mene, at det var bedst hun fik en eller to kastrater, istedet for at kaste sig ud i det, at få killing i huset. For hun er jo ikke så ung mere smiley selvom der nu er nok krudt i hende, og hun var meget aktiv og legede med sin anden kat.

Men ja, jeg ville gerne vide lidt mere om deres temperament osv.? Hvis du lige sådan.. nogenlunde kort kunne give mig og min mormor et indblik i deres natur og væsen smiley så ville det være super!. Så kunne jeg lige snakke med hende, og evt. forklare hende lidt mere. Og derefter så det jo bare om at finde den/de rette kat og oprdrætter

• #4   1. dec 2010 Abyen er en aktivit kat der deltager i husets gøremål - også madlavning. De elsker mad - især det de kan stjæle:-)

Det er en lille kat - meget kærlig og de knytter sig stærkt til deres ejer - de fleste elsker gæster - så er der jo endnu flere der kan beundre skønheden.

Aby'er er ikke egnet til at gå frit - de er for dumdristige - ikke bange for noget som helst, slås gerne for det de tror er deres ret. De fleste opdrættere sælger ikke til at gå helt frit.

De er utrolig legesyge - selv højt oppe i alderen. Nogen elsker at være pelskrave om nakken. Skødet er klassisk når man sidder ned - og at sove i ske under dynen er bare såeee dejligt.

Aby'en er bare meget mere end en kat - også fordi den er så super intelligent.

Iøvrigt, der leveres ikke katte over mit dørtrin - jeg afleverer dem selv. Men andre har det, lgiesom emd fritløb, fint med det:-)

• #5   1. dec 2010 Gå på Bibliotket og lån:

Lillian Misuli: Familiekatten

den beskrivelse passer bare perfekt på aby'en - bogen er skrevet af Lillian da hun opdrættede aby'er - og det var hendes tekst der gjorde det kalrt for mig: Sådan en kat kan jeg ikke leve uden - og det viste sig at være rigtigt:-)

• #6   1. dec 2010 Det vil jeg give videre lis, og tusind tak for dine svar! smiley

Jeg vil nu kunne få skrevet de her ting ned, og så give det til min mormor. Og så håber jeg hun (sikkert med min hjælp) skal ha fundet frem til den rette opdrætter, og så får vi jo af se hvad der sker. Men endnu en gang tak for hjælpen. *SMILER*

• #7   1. dec 2010 Nu ved jeg så, at min mors gamle kat som blev 15 år aldrig har været ude, andet end i en lukket gård, som hun i tidernes morgen fik lavet til ham smiley
    Og min mormor er også for pyllert til, at lade sin kat til at gå frit. Det fik den overhovedet ikke lov til. Så der tror jeg ikke der skulle være noget problem for min mormor at overholde de krav fra evt. opdrættere.

Kommentér på:
Abyssinier

Annonce