{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Urenlig - Vil det stoppe?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Undskyld hvis der allerede findes en tråd herinde omkring emnet (men kunne ikke finde en).
Jeg er ny herinde og har ikke haft kat i så lang tid, så håber nogen kan hjælpe mig.

Sidste forår anskaffede jeg mig 3 katte hvilket er gået rigtigt godt med, at få dem til at acceptere hinanden osv.

Men i September måned fandt min kæreste en lille killing som var helt "nede". Så jeg tog den til dyrlægen og han mente, at den var omkring 8 uger. Den havde øjenbetændelse, infektion, lopper, orm og var udmargret. Men han gav den en chance hvis jeg ville bruge nogle penge på antibiotika og passe rigtig godt på hende. Og det gjorde vi jo så selvfølgelig.

I dag må hun så være 5 måneder og vi har fået et kæmpe problem med hende.

Hun er begyndt, at tisse i vores dyner og i hundens sækkepude. Hun har tisset på vores dyner i en måned. Og hun går gerne efter min.

Hun går godt i spænd med de andre katte og vores hunde ser hun som hendes bedste kammerater.

Efter samtale med katteadfærdsbehandler, Inges kattehjem og egen dyrlæge blev vi enige om, at sterilisere hende. Dette blev gjort for lidt over 2 uger siden. Og dyrlægen sagde, at ham kunne se på livmoderen, at hun allerede var i sin første løbetid (og på daværende tidspunkt kun 4 måneder).

Er der nogen der kan hjælpe os, vil så nødigt aflive hende, men hvis der intet håb er, så holder vi det ikke ud i længden med al den tisseri.

Kan det være løbetiden der spiller ind og skal vi give hende mere tid?
Eller er det en underlig ide hun har fået??? Som man ikke kommer af med igen?

Vi bor på landet og tænkte det ville hjælpe, at gøre hende til udekat. Jeg ville jo bare lige have hende steriliseret, øretattoveret og chippet inden. Men nu hvor vejret er sådan, vil hun ikke ud. Og så er verdenen jo også lidt skræmmende smiley

Vil tisseriet stoppe når hun tør, at gå mere ud? eller bliver ældre?? eller når hormonerne er "ude" af kroppen???

Håber nogen kan hjælpe os, for ellers kan det være det bliver turen til dyrlægen og det ville være så synd for hun er virkelig en dejlig kat ellers.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig - Vil det stoppe??
  • #1   4. dec 2010 det kan også være at hun har fået urinvejs betændelse efter operationen mm det ville jeg undersøge du kan få sådan et prøve sæt hos dyrlægen med grus pipette og beholder . hvis ikke hun har gjort det før evt feliway i stikkontakten og en ekstra kattebakke

  • #2   4. dec 2010 hvor mange tissekasser har i?
    unge katte tør tit ikke bruge nogle som voksne katte bruger,så der skal ret mange til,indtil hun har fundet sin plads i flokken,især nu hvor hun har haft første løbetid. mange kasser.....


  • #3   4. dec 2010 Har fået stixet hendes urin og der var intet galt.

    Jeg har 3 kattebakker stående i forskellige rum. De to af mine katte bruger kun den ene og min hankat gør det udenfor.

    Desuden er det kun nogle gange. Vi ser hende gå på alle bakkerne og hun laver aldrig "stort" udenfor bakkerne.


  • #4   4. dec 2010 Ingen kan sige om det stopper med sikkerhed, men jeg har selv haft en kat det tisset i dynerne som 6 mrd og idag gør han det ikke mere selvom han stadig ikke er kastereret og nu er han 1 år.

  • #6   4. dec 2010 Nu har vi også lukket ind til soveværelset, men så er det hun tisser i hundens sækkepude og den ligger ligesom i stuen. Han vil jo ikke kunne forstå hvis han ikke har et "helle"sted mere.

  • #8   4. dec 2010 Vi har 3 kattebakker og 3 rum kattene færdes i nu hvor der lukket til alle værelserne. Selv i stuen står der en kattebakke, så forstår ikke hvorfor der skulle være så langt til en kattebakke. Og jeg har da ikke flyttet på dem???
    Og hun går jo også på dem nogle af gangene...


  • #10   4. dec 2010 Jeg har snakket med en katteadfærdsbehandler og hun ville ikke mene, at katten ville henvende sig til både mennesker og dyr hvis det var fordi hun ikke trives i flok.
    Og nej ved godt man ikke kan rede hele verdenen, men hvem vil lige overtage en kat der tisser i ens ting?? Jeg tror ikke lige at jeg finder nogen!!!


  • #12   4. dec 2010 Hånden på hjertet....ja fuldstændig. Jeg er nemlig gået på deltid for at have tid til mine dyr.

    Og vi har faktisk prøvet at finde hende et nyt hjem fra vi gjorde hende rask, men har ikke kunne finde nogen. Og som sagt, gør situationen det ikke nemmere nu. Men man bliver jo glad for de dyr!!!


  • #14   4. dec 2010 Nej det bliver ikke nemt at finde nyt hjem til hende og slet ikke med det tisseproblem. Det kan man så efter min mening heller ikke være bekendt at sende videre. Der kan være mange årsager til hendes urenlighed. den første at hun var så lille og ikke klar til at komme væk fra sin mor. Den næste kan være stress i forhold til de andre dyr du har, men osse gruset i bakkerne, at bakkerne er "lukkede", at hun bare ikke vil bruge en bakke andre har brugt.
    Er alt sygdom i urinvejene udelukket ?? Det kan være andet en blærebetændelse som hun er blevet tjekket for.
    Hvad kan du/i så gøre. Prøv med en bakke der ikke er lukket, noget andet grus, det kan være du skal igennem flere slags. Flere bakker, eller måske var Feliway en mulighed. Eller som næstsidste løsning, gøre hende til udekat. Den sidste er aflivning. Men jeg vil selvfølgelig anbefale dig at forsøge noget af det andet inden.


  • #15   4. dec 2010 Jeg ville selvfølgelig elske at finde ud af om det kunne være stress, men kan bare ikke se det. Hun opsøger både hunde, mennesker og de andre katte og intet nyt er sket herhjemme.

    Men tak for alle rådene og jeg vil prøve med flere og både lukkede og åbne bakker.

    Og på mandag flyver jeg hen og køber en refill til feliway'en smiley


  • #16   4. dec 2010 Er der krøjerkugler i hundes sækkepude? Noget der er krøjerkugler i frister mange katte til at bruge det som toilet.

    Ikke til at vide, men måske er urenligheden startet med løbetidsmarkering, og da der så lugter af tis på Idyner, er de blevet til toilet.

    Dyner og alt andet hun har tisset på, skal være fri for tislugt, så vask dem - evt. bruge Rodalon i stedet for vaskepulver og giv en ekstra skylning.

    Hvis hun har forkærlighed for at tisse i bløde ting, så prøv at bruge en grustype, der er meget finkornet (fx Extreme Classic uden duft). Og god ide med at prøve både åbne og lukkede bakker.

    Prøv at skrive "tisser" eller "urenlig" eller "urenlighed" i søgefeltet, SÅ skal du bare se tråde om emnet. Der er mange.







  • #17   4. dec 2010 "på Idyner" :S der skulle stå: i dyner

  • #18   4. dec 2010 Tak Tinka,

    Dyner har været på renseri hver gang. Ved ikke om jeg kan gøre mere ved dem.

    Og ja der er krøyerkugler i sækkesengen, så tænkte faktisk om det kunne være sådan noget.

    Vi buger Catrine sandgrus og er meget fint klumpende (uden duft). Erfaring med dette?? Vi har prøvet noget mere groft fra alm supermarket, men jeg var ikke selv tilfreds, så skiftede tilbage igen.


  • #19   4. dec 2010 Jeg aner ikke om vask eller rensning er mest effektivt. Men nu er der jo lukket for adgang til dyner. Ellers ville jeg prøve at bruge voksdug som sengetæppe. Dels beskytter det dynen, dels er det ikke rart at tisse i, og man kunne håbe at katten så mister lysten til at tisse der.

    Og så ville jeg give hunden en ny seng..... uden krøyerkugler.

    Jeg håber meget, at I får bugt med urenlighedsproblemet - jeg tror det nok skal lykkes. I har allerede gjort så meget for den lille mis, og thumbs up for det!


  • #20   4. dec 2010 Ja vi tænkte på om vi skulle skifte hundens pude ud, men den er kun 3 uger gammel og når man lige har givet 1000 kr for den, må jeg indrømme, at jeg bliver lidt....øv over den.
    Også fordi, at det er den eneste vores Grand Danois har ville ligge i. Og jeg bliver jo også nødt til, at tænke på hunden velvære smiley

    Men tak for det alligevel, vi har besluttet os for, at give hende en ny chance


  • #21   4. dec 2010 prøv nu og give feliway i stikkontakten en chance plus og få vasket renset hundes pude så se derefter hva der sker

Kommentér på:
Urenlig - Vil det stoppe??

Annonce