3.446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Meget tynd mave efter skift ad foder. Meget tynd mave efter skift ad foder.

Jeg har en dejlig kasteret han kat på ca 7 månder.

han har fået RC killingen foder lige fra da jeg fik ham, da jeg ikke havde var ved og gå tør, kørte jeg i maxi zoo for at få råd om hvad jeg så skulle købe.

Den søde dame anbefalede STERILISED 37. Så det købte jeg så i mandags, kom hjem til missen og blandet lidt af det nye i hans gamle mad. MUMS MUMS.. smiley
Om morgen da jeg så stod op havde han lavet afføring ud over hele mit badeværelses gulv (han har ALTID været renlig)
I afførringen fandt jeg noget af mine hår elekstikker som han havde spist smiley

Hvad pokker gør jeg???? hun sagde godt i butikken at det nok ville rense ud i hans mave, men han havde virkelig tynd mave.. Det havde jeg slet ikke regnet med. Han er min første kat så fik sgu lidt af et chok......

Håber inderligt i kan hjælpe mig... har planer om lige og køre en tur forbi dyrelægen i morgen og forhøre mig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget tynd mave efter skift ad foder.
  • #1   8. dec 2010 Har du lavet foderskift på en enkel dag beder du vel selv om problemer?

• #2   8. dec 2010 Mit råd er at du går tilbage til RC killinge foder (hvilket maxi zoo da også burde have?). Der skal altid gå rigeligt med dage hvor foderskiftet foregå. Dvs du langsomt blandet noget af det nye i det gamle og forøger andelen af det nye med tiden. Nogen gør dette over en måned.

Specielt når din kat ikke har været vant til andet mad i 7 måneder, skal du lave en blid overgang mellem foder.
    Men du skrev dette skete i mandags.. hvordan har afføringen været siden?

• #3   8. dec 2010 det var igår. (mandag) jeg lagde lidt af det nye mad sammen med en masse af det gamle.....

• #4   8. dec 2010 Okay, jeg var måske lidt for hurtig til at læse din besked, da jeg opfattede det som om, at du udelukkende købte nyt mad fordi du var løbet helt tør for det gamle.

Men ellers kan du læse; http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=884/sprog=1/grp=2/menu=9/

• #5   8. dec 2010 hvor meget skal jeg ligge af det nye mad i det gamle....??????

• #6   8. dec 2010 Det kan jeg faktisk ikke finde nogen steder. Jeg har selv en kat på 9 måneder og har lavet foderskift et par gange efterhånden, så jeg undgår en kræsen kat og sart mave og hun har aldrig haft diarre eller problemer med maden. Når jeg skifter foder, så starter jeg allerførste dag med at ligge en hel skål fyldt med det gamle og så 4-5 stykker af det nye og forøger så langsomt andelen af det nye.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #7   8. dec 2010 Ja IAMS Hairball er rigtig god mod dårlig mave, men tørfoderet IAMS Hairball <b>skal</b> kun gives alene ikke andet tørfoder eller vådfoder indtil maven er iorden. smiley IAMS Hairball virker perfekt og hurtigt på en ubalance. smiley

• #8   8. dec 2010 Han har fået royal canin tør foder i al den tid jeg har haft ham, og der har ikke været noget galt..

• #9   8. dec 2010 Jeg studser mere over de hårelastikker. Det er faktisk ikke ufarligt for et dyr at have fremmedlegmer til at sidde i tarmene og det kan meget vel være dem der har lavet den tynde afførring. Der kan sidde noget og blokerer i tarmen og det der så passerer vil være meget meget tyndt. Et plus er at der er kommet elastik ud, men der kan sagtens sidde flere. (kender det fra een af mine der elskede at æde snørrebånd) Jeg ville tage til dyrlægen og få tjekket at der ikke sidder noget og stopper.

Kunne godt skrive noget om MZ her i Aalborg, men så bliver jeg frosset.

• #10   8. dec 2010 ja jeg ville få ham undersøgt for der kan jo være mere hårelastik i maven og den slags fremmede legemer kan lave en farlig ballade i maven på katten.... så kan du os snakke med dyrlægen om foder og foderskift smiley

• #11   9. dec 2010 Jeg ville i første omgang være urolig for elastikkerne...

Kommentér på:
Meget tynd mave efter skift ad foder.

Annonce