{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Hvad kan man gøre? {{forumTopicSubject}}

En af mine venner og hans kæreste ønskede sig brændende to Maine Coons katte. De var ude og kigge på nogen killinger som der var blevet annonceret med på den blå avis.
Der rendte voksne maine coons rundt, og killingerne var små (kun 8 uger) da de blev hentet. Der blev betalt 4500 kr for begge 2 uden papirer eller købskontrakt eller noget.
Nu er kattene altså 6 mdr gamle, og vennerne har fundet ud af at pelsen som de ikke havde som killinger, ikke er kommet nu hvor de er blevet ældre. - Faktisk ligner det mest af alt huskatte.
Jeg har i dag set billeder af de to lækre missere og der hersker ingen tvivl om at det absolut IKKE er Maine Coons.
De har ringet og brokket sig og sælger påstår hårdnakket at det ER Maine Coons de har købt af dem..
Hvad i alverden kan man gøre i denne situation? De er bange for at kræve pengene tilbage, da de jo elsker de små misser og er bange for at de i så fald vil blive krævet tilbage..

Hvad sker der for sådan nogle idiot mennesker der sælger alm. katte som racekatte?
Sælgere kan jo stadig få kattene ud i dejlige og kærlige hjem og der vil da også blive betalt for dem, men 4500??

Hvad er der at gøre? Kan man overhovedet få noget ud af at optage samtalen hvor de siger "jamen det er altså maine coons og vi beholder de 4500 kr"??

Er ret gal lige nu, så undskyld hvis det er gået lidt hurtigt, men hvad er det da for noget? Gggrrrr. :0(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man gøre?
  • #1   4. feb 2006 de ka vel melde dem til den klub de er medlem af...
    jeg købte os en main coon hos nogen engang som sku være en rigtig fin avls han men efterhånden som den voksede fandt jeg ud af at det altså var en hun kat (ska lige sig jeg ikke ved hvordan man ser forskel) men jeg tog ud med min kat til opdrætterne og brokkede mig og de var ret ligeglade så jeg brokkede mig til katteklubben som de er medlem af og nu er det hele endt med at de har købt katten tilbage....
    ska dog lige sige jeg var utrolig glad for hende men jeg fik en lille pige for 7 mdr siden af katten troede barnet var hendes og katten blev helt umulig for ellers havde jeg os bare beholdt hende...


  • #2   4. feb 2006 Forstår godt du er gal.. Og det er sådan situationer hvor man kan bakke de opdrættere op der siger, køb aldrig en racekat uden stamtavle.. fordi når der er stamtavle på så er der kontrakt på..

    Lavede de en kontrakt dengang? For så har de den at holde sig op af.. Hvis ikke, så tror jeg ikke der er så meget at gøre.. Desværre.. for det er møg ærgeligt.. Sevlfølgelig er de sikkert lige så glade for kattene alligevel, så de skal jo heller ikke af med dem..

    Håber de kan finde en god løsning..


  • #3   4. feb 2006 Det ved jeg faktisk ikke May-Britt.. Kan man finde ud af det? Det kan man vel ud fra en adresse eller?

  • #4   4. feb 2006 Men mine venner vil IKKE af med kattene igen. Det kan der ikke være tale om!

  • #5   4. feb 2006 Ja må sige det er trist at høre at der er nogen som ik er ærlige med deres dyr de sælger :-((( Køb altid med stamtavle (har selv lært a det)

  • #6   5. feb 2006 Ja som de andre siger kan du ikke gøre noget når der ikke er papire på dem, så det er da surt at have givet så mange penge for dem, men en anden gang skulle de nok sætte sig lidt mere ind i racen før de køber så de ikke bliver snydt igen.. Man kan jo se på dem allerede som små om det er en main coon eller en huskat.

  • #7   5. feb 2006 Køber man ÆGTE killinger uden stamtavle er det tit sådan en situation man står i....... Det er efterhånden set mange gange.
    Stamtavlen er bevid på hvem der er mor og far, uden den har man ingen garenti.
    Desværre.
    Men dine venner har sikkert nogle dejlige katte alligevel.


  • #8   5. feb 2006 Ja I behøves skam ikke at fortælle mig om at det er for tidligt eller at man kan se det når de er killinger... - Det var nemlig præcis hvad jeg fortalte dem da jeg hørte det.
    Jeg kan jo slet ikke begribe at de ikke kunne se at det ikke var Maine Coons da de købte dem... Det kan jeg altså ikke.
    Desuden kan jeg heller ikke forstå hvorfor de har købt dem da de var 8 uger gamle, men de har været godt og grundigt naive begge to. Kan ikke komme på en bedre forklaring end det.

    Men iiiiih hvor har jeg lyst til at fortælle sælgeren om en ting eller to. :0(
    Nu undersøger vi om hun er registreret opdrætter, og så må vi tage den derfra. Men umiddelbart ser det bare ikke ud til at der er noget som helst man kan gøre..! Desværre.
    Men jeg kan da sige så meget som at mine venner ved nu (og endda af egne bitre erfaringer) at man ikke køber en kat uden stamtavle hvis man vil være sikker på at det er en racekat OG at det ligegyldigt hvad er en god ting med en købskontrakt.


  • #9   5. feb 2006 Jeg ved det ikke, Joan... Jeg ved jo faktisk ikke en gang om hun ER registreret opdrætter, men jeg fik at vide af min ven, at der rendte Maine Coons rundt derhjemme, så nogle racekatte ser de da ud til at have haft.
    Vil lige finde ud af det snarest muligt, og så se hvad der kan gøres. - For det ville jo være rart at give dem en eller anden form for lærestreg...!


Kommentér på:
Hvad kan man gøre?

Annonce