5.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Når en kat får nyt hjem Når en kat får nyt hjem

Hej,

I går fik vi min storebrors og hans kones kat med hjem fra Sjælland til Jylland..
Katten er en 4 årig kastereret hankat, og har været indekat hele sit liv.

Her skal han bo i vores garage, og må selvfølgelig komme ind, men han skal ikke bo inde som han før har gjort..

Han har gemt sig ude i garagen hele formiddagen, det er først nu vi har fundet ham og taget ham med ind.. men han går og stresser, og virker sådan helt underlig..

Jeg har aldrig fået en voksen kat før, så hvor længe går der inden han er tryg her? jeg er heldigvis hjemme i en hel måned nu fordi jeg skriver opgave og har juleferie derefter, så han vil komme ind og blive nusset om hver eneste dag, jeg synes bare det er synd at han stresser sådan smiley Nogle fif til hvordan jeg kan gøre det lettere for ham?

jeg tror forresten han har udforsket garagen hele natten, han har ihvertfald spist al sin mad, fundet kattebakken og endda fundet min gamle kats seng som stod oppe på et skab, og der har han sovet...

kh Signe & Pelle :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når en kat får nyt hjem
  • #2   10. dec 2010 Hvorfor har i købt en kat der ikke må bo i jeres hus?

Jeg kan forestille mig han er utryg fordi han er vant til at være indenfor i selskab med mennesker.

• #4   10. dec 2010 At gå fra at være en tryg indekat der er meget afhængig af mennesker til at blive lukket ude i en garage, med selskab når du føler for det... Det er ikke optimalt.
    Vil faktisk sige at jeg synes det er synd for katten.... Det er en alt for stor omvæltning oveni flytning, nye lugte, nye mennesker, nye omgivelser...
    Forstår ikke du vil have en kat der skal bo i garagen?

• #5   10. dec 2010 Nu er det sådanset ikke mig der har bestemt han skal bo derude, jeg ville langt hellere have ham i huset, men det er ikke min beslutning..

Garagen er opvarmet ja, og i direkte forbindelse med huset - men vi skal åbne døren for ham før han kan komme ind...

Synd synes jeg nu ikke det er, min anden kat boede også ude i garagen og det var han nu meget glad for, men jeg forsår nu godt at ham her nok lige skal vænne sig til det når han har boet i en lille lejlighed det meste af sit liv...

Jeg har ikke købt ham, vi ville gerne tage ham da min bror og hans kone har fået to børn, og de føler ikke at de kunne give ham den tid og opmærksomhed han burde have, og så sagde vi at vi godt kunne tage ham da vi netop har mistet vores egen kat... ellers ville de levere ham tilbage til det internat han kom fra...

• #8   10. dec 2010 Signe... Jeg synes du skal se om du ikke kan få ham sneget ind i huset så han bliver derinde... :)... Tro mig, man får et helt specielt forhold til en indekat, langt tættere end man kan have til en udekat, da indekatten kun har dig smiley og ikke et spændende liv udenfor...

Du må finde de store bedende øjne frem så jeres nye mitter kan få sig et dejligt nyt trygt hjem med masser af opmærksomhed :o)...

Med masser af tålmodighed og kærlighed skal han nok falde til i en fart... Og de fleste katte kan man altid lokke med lidt vådfoder eller andre godbidder så smelter deres hjerte hurtigere smiley

• #9   10. dec 2010 Synes også det lyder rigtig synd for ham smiley At komme fra sådan et trygt hjem, og så til at være helt alene i en garage... smiley

• #10   10. dec 2010 forstår ikke hvorfor du har taget ham, hvis din mand/kæreste ikke vil ha den ?? for at lade den bo i garagen jaaa der tilslutter jeg mig de andre og siger det er sgu syndt når han er vant til at være en indekat med masser af opmærksomhed, det får han jo ikke ved at bo i din garage og ikke må komme og blive inde i huset, så som det siger mig så vil han få det værre hos jer end han havde hos din bror, hvor han var trygt og inde i varmen med mennesker rundt om sig, selv om de ikke havde masser af tid til nusseri mere pga af børnene

• #11   10. dec 2010 Ligesom det er synd at tage en udekat, og gøre den til indekat, synes jeg godt nok også at det er synd hvis en indekat skal bo i en garage smiley

• #12   10. dec 2010 Jamen jeg er enig med jer i, at han burde være inde i huset nu han er vant til det, men jeg flytter hjemmefra den 1 januar, så HVIS han fik lov til at komme ind og bo, så ville han med garanti komme ud og bo i garagen igen når jeg flytter... men ja, han skal vel bare have tid til at falde til.. Han ville aldrig ville være blevet givet til os, hvis ikke det var fordi de vidste han ville få et godt hjem.. det er meningen at han med tiden skal kunne komme ud og være en rigtig kat, en kat hører ikke hjemme inde i en lejlighed efter min mening..

Garagen er vel 15 grader varm - vi har et fyr derude, som opvarmer rummet.. der er ihvertfald ikke meget køligere end der er i huset...

• #13   10. dec 2010 Er en kat forkert hvis den bor i en lejlighed?

Det må jeg sige, det har jeg aldrig hørt før, men man lærer selvfølgelig hver dag ;o)

• #15   10. dec 2010 Ja, profilteksten følger vist ikke helt med de holdninger du har i dag for ifølge den skal du ha en "forkert kat" når du flytter hjemmefra...

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #16   10. dec 2010 En indekat der er vant til sit hjem med des lyde og hygge, opmærksomhed og trygheden ved mennesker den har kendt længe, pludselig kommer til et andet "hus", andre mennesker andre lugte og skal bo i en Garage om så der er 22 grader varmt er det ikke holdbart, plus til mennesker som synes "en kat hører ikke hjemme inde i en lejlighed" det er direkte mega synd for katten. smiley

Hvis i gerne vil have kat, hvorfor skaffede I jer så ikke en kat der er vant til at være stalkat, det vil jeg meget bedre forstå end at en indekat der har hygge sig i sit hjem pludselig bliver revet ud af dens trygge rammer til en garage og bagefter til udelivet.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #17   10. dec 2010 Der er vist noget jeg har overset, sorry smiley

• #18   10. dec 2010 Hvis jeg var kat ville jeg også gemme mig hvis jeg blev udsat for sådan en omvæltning..

Ved sælger godt at katten ikke kommer ind i de trykke stuer..

og nej jeg har ikke nogen id'er andet ind tag ham ind

• #20   10. dec 2010 Mon ikke katten går sin vej....Så er den jo ude af verden. Lidt hårdt sagt måske, men det er sådan jeg opfatter tråden.

• #21   10. dec 2010 Jeg tror bare den skal have tid smiley
    Hvad med at i sætter jer derude og snakker med den, så den føler sig tryg ved garagen ?

• #22   10. dec 2010 Pistttttt jam,en så gammel ejer da

Kommentér på:
Når en kat får nyt hjem

Annonce