Når en kat får nyt hjem Når en kat får nyt hjem
Hej,
I går fik vi min storebrors og hans kones kat med hjem fra Sjælland til Jylland..
Katten er en 4 årig kastereret hankat, og har været indekat hele sit liv.
Her skal han bo i vores garage, og må selvfølgelig komme ind, men han skal ikke bo inde som han før har gjort..
Han har gemt sig ude i garagen hele formiddagen, det er først nu vi har fundet ham og taget ham med ind.. men han går og stresser, og virker sådan helt underlig..
Jeg har aldrig fået en voksen kat før, så hvor længe går der inden han er tryg her? jeg er heldigvis hjemme i en hel måned nu fordi jeg skriver opgave og har juleferie derefter, så han vil komme ind og blive nusset om hver eneste dag, jeg synes bare det er synd at han stresser sådan Nogle fif til hvordan jeg kan gøre det lettere for ham?
jeg tror forresten han har udforsket garagen hele natten, han har ihvertfald spist al sin mad, fundet kattebakken og endda fundet min gamle kats seng som stod oppe på et skab, og der har han sovet...
kh Signe & Pelle :o)
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Jeg kan forestille mig han er utryg fordi han er vant til at være indenfor i selskab med mennesker.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Vil faktisk sige at jeg synes det er synd for katten.... Det er en alt for stor omvæltning oveni flytning, nye lugte, nye mennesker, nye omgivelser...
Forstår ikke du vil have en kat der skal bo i garagen?
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 31 Svar: 87
Garagen er opvarmet ja, og i direkte forbindelse med huset - men vi skal åbne døren for ham før han kan komme ind...
Synd synes jeg nu ikke det er, min anden kat boede også ude i garagen og det var han nu meget glad for, men jeg forsår nu godt at ham her nok lige skal vænne sig til det når han har boet i en lille lejlighed det meste af sit liv...
Jeg har ikke købt ham, vi ville gerne tage ham da min bror og hans kone har fået to børn, og de føler ikke at de kunne give ham den tid og opmærksomhed han burde have, og så sagde vi at vi godt kunne tage ham da vi netop har mistet vores egen kat... ellers ville de levere ham tilbage til det internat han kom fra...
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Du må finde de store bedende øjne frem så jeres nye mitter kan få sig et dejligt nyt trygt hjem med masser af opmærksomhed :o)...
Med masser af tålmodighed og kærlighed skal han nok falde til i en fart... Og de fleste katte kan man altid lokke med lidt vådfoder eller andre godbidder så smelter deres hjerte hurtigere
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
sep 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 22 Svar: 111
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 31 Svar: 87
Garagen er vel 15 grader varm - vi har et fyr derude, som opvarmer rummet.. der er ihvertfald ikke meget køligere end der er i huset...
dec 2007
Det må jeg sige, det har jeg aldrig hørt før, men man lærer selvfølgelig hver dag ;o)
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Hvis i gerne vil have kat, hvorfor skaffede I jer så ikke en kat der er vant til at være stalkat, det vil jeg meget bedre forstå end at en indekat der har hygge sig i sit hjem pludselig bliver revet ud af dens trygge rammer til en garage og bagefter til udelivet.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Ved sælger godt at katten ikke kommer ind i de trykke stuer..
og nej jeg har ikke nogen id'er andet ind tag ham ind
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
jul 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 147
Hvad med at i sætter jer derude og snakker med den, så den føler sig tryg ved garagen ?
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Når en kat får nyt hjem