Hvorfor tisser hun på nye ting? Hvorfor tisser hun på nye ting?
hej alle
Jeg er simpelthen i vildrede. Vi har to katte. En neutraliseret og en kastreret.
Vores hunkat fik vi da den var ca. 7 måneder, fordi ejeren ikke gad en mere og havde afleveret den på et dyrehospital. Hun var renlig da vi fik hende. Og hun er da også stadig renlig, altså hun bruger bakken som altid. Bakken har klumpende grus og klumperne bliver fjernet hver dag og en gang i ugen bliver hele bakken skiftet.
Vores problem er med hende at vi ikke kan få nye ting uden hun tisser på dem. I dag fik vi (efter lang ventetid) endelig vores nye sækkestol hjem. Vi havde den i ca. 4 timer og så havde hun tisset i den. hun tisser aldrig på de ting der er her i forvejen. Eller jo sko pisser hun på. Vi fik at vide at sko havde mange forskellige dufte når man har været en tur udenfor skifter de dufte til en ny duft, og det kunne være hun dermed mente hun skulle afmærke sit område. Men hvor er jeg træt af at vi altid skal lukke ud til skoene og at vi ikke kan få nye ting til hjemme...
Det store problem er at jeg nu er gravid og i den forbindelse vil der jo komme mange nye ting i huset. er så bange for at hun tisser på det hele... Vi er for nogle måneder siden flyttet i hus, så til foråret skal vi begynde at vænne kattene til også at komme ud. indtil nu har de begge været indekatte.
Hun er blevet undersøgt for sygdomme... og hun tisser ikke udenfor bakken med mindre hun har adgang til nye ting eller sko....
Håber nogen kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre.. Vil jo nødig af med hende...
På forhånd tak
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Så når hun tisser på dem lugter de af hende og er derefter velkendte....
Det ville være mit gæt, men det er jo svært at sige.
Prøv evt. med feliway til stikkontakten og se om det hjælper. jeg ved ikke om man kan købe det på spray også evt. spray de nye ting?
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 9
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 247
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 8
Tror også det handler om at hun bliver utryg ved nye ting.. Men kan man få noget man kan spraye på som får hende til at kunne lide de nye ting i stedet for at blive utrygge ved dem???
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 9
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Hvorfor tisser hun på nye ting?