{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

killing tisser på dyne dagligt {{forumTopicSubject}}

jeg vil gerne høre for jeg har 6 killinger som er 15uger gamle... og den ene killing tisser altid på min dyne og det er flere gange om dagen...

det skal siges at de mistede deres mor da de var 8 uger gamle af livmoderbetændelse.

men hun gik på bakken ligesom de andre det lange første stykke tid men da de var 7-8uger begyndte hun at tisse i sengen..


men ellers trives de alle godt og er sunde og raske.
nogen der ved hvad man kan gøre???

mvh. cathrine22


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killing tisser på dyne dagligt
  • #1   21. dec 2010 Katten kan være stresset, ha' blærebetændelse etc. Den prøver at fortælle dig noget ved det gentagne tisseri.


  • #2   21. dec 2010 Luk døren til soveværelset. Men som Line Maria skriver, så kan det godt være fordi at der er lidt lugt tilbage i dynen. Nogle gange er det næsten umuligt at få alt lugten af kattetis væk. Især fra en dyne:-( Så hvis det er muligt, så luk døren ind til soveværelset, så den ikke kan komme derind. Og så husk at sætte den på bakken flere gange om dagen. Især efter mad, søvn, leg osv...

  • #3   22. dec 2010 Hvor mange bakker har du til de seks killinger?
    Det gælder om at have flere bakker stående rundt omkring i huset, for når en killing skal på bakken, nytter det ikke, at der er for langt hen til den.

    Med sådanne størrelser skal bakkerne også skiftes ofte, for hvis der ikke er rene bakker, risikerer man, at de tisser udenfor.

    Jeg ville (i en periode) sætte en bakke i nærheden af min seng og også lægge et stykke plastik over sengen til daglig.
    Tisser killingen på det, får den våde poter og vil så nok finde et andet sted.


  • #4   22. dec 2010 anja j: jeg bor i en 1 værelseslejelighed sa har kun en stor stue ikke noget ekstra værelse...

    jeg har seks små bakker på badevarelset og det er lige ved siden af stuen så der er ikke langt. og de blir alle tømt 10 gange om dagen og vasket helt to gange om ugen.

    men ja det er meget svært at få lugten ud af dynen men gider heller ikke købe en ny dyne.


  • #5   22. dec 2010 Jeg ville altså få den lille killing til dyrlæge, den prøver helt sikkert at fortælle dig et eller andet. Den kan have blærebetændelse eller lign.

    Men hvis du er sikker på at den ikke er syg, så gjorde jeg følgende da min hunkat begyndte på det!

    1. Købte en masse nyt legetøj til hende, brugte en masse tid på at aktivere hende
    2. Fandt et stort stykke plastik til at ligge over sengen, det kunne hun simpelthen ikke lide at gå eller tisse på!

    Og nu tisser hun ikke i min dyne eller andre steder end kattebakken! smiley


  • #6   22. dec 2010 vi har også lige bestilt en tid hos dyrelægen... men tak for alle de gode råd

  • #7   22. dec 2010 min lille killing havde ikke blærebetændelse men er muligvis stresset.

  • #8   23. dec 2010 Mon ikke bare den finder det dejligt at tisset opsuges omgående og så er den fri for at få grus mellem tærene *SS*

  • #10   26. dec 2010 Amanda E:

    tak for tippet.

    hvor meget rodalon og hvor meget vand puttede du i????

    sov din kat meget i din seng???

    det er jo lidt et problem når det er hende jeg allerhelst vil beholde selv.


Kommentér på:
killing tisser på dyne dagligt

Annonce