Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mest kælet race?
  • #1   30. dec 2010 en man kan ligge og sove med og sådan smiley

• #2   30. dec 2010 nogle racer er mere kælende end andre..
    bare det jeg vil vide

• #3   30. dec 2010 Jeg vil give Susanne ret i at det kan man ikke sådan bare lige sige ud fra racen. selvfølgelig er nogle racer mere aktive og energiske af natur end andre, der tænker jeg f.eks. på bengaler abbysiner, somali og siameser, men hvis de får stimuleret deres inteligens og oplevelsestrang kan de være utroligt kælne, hvorimod en perser kan være afsindig doven og "laid back" men også ret reserveret og måske ligefrem sky, så det afhænger betydeligt af både kattens forældre og dens opvækst.
    De mest kælne katte jeg har haft har været blandinger af egen avl mco blanding/huskat og et par persere, og så en gammel colourpoint-perser, som vi hentede fra et internat.
    Ragdoll kender jeg ikke personligt noget til.

Jeg vil sige at det vigtigste, hvis man vil have en kælen og tillidsfuld kat er at besøge opdrætteren og se hvordan de voksne katte er, og se hvordan killingerne fungerer i hjemmet - at de ikke bare vokser op i en løbegård o.s.v.

• #4   30. dec 2010 Du kan sagtens sove med en ragdoll. Jeg sover med flere om natten. vores husstand tæller pt. 11 voksne og 4 killinger på knap 9 uger og jo jeg har flere med i seng.
    Skøn race men den skal skam opleves.
    Vi har også nogen som ikke gider sove i sengen, men kun kommer op om morgenen når mit vækkeur ringer.
    Spørg hvis du vil vide mere.
    Christa (DK Vandoll) opdrætter af Ragdoll m. stamtavle

• #6   30. dec 2010 Og jeg sover med en del Maine cooner.. smiler, og ha altid en jeg lige skal ligge til siden når jeg skal rejse mig..

• #7   30. dec 2010 Så tror ikke helt man kan tillægge en race at være mere kælen end andre..

det kommer an på meget.. besøg dem, se hvordan katten er og hvordan forældrene er.. og se i det hele taget på hvordan kattene er i katteriet

• #8   30. dec 2010 Vi har en ragdoll og hun sover næsten altid i sengen. Er også meget kælen. Da vi så hende hos opdrætter synes jeg alle de voksne var utrolig kærlige og kælne også...men selvfølgelig er der forskel på katte, så kan kun tale ud fra min egen erfaring.

• #9   30. dec 2010 Jeg har katte der er så kælne de ikke er til at holde ud. Og jo en kat kan blive for kælen.

Det er ikke dem jeg findet mest interessant at leve sammen med ...

• #11   30. dec 2010 Alle mine katte er meget kælne, men min somali er dog værst og som lis skriver, nogle gange kan det godt være for meget.

Men det er nok mere kattens adfær og ikke nødvendigvis racen der afgør hvorvidt den vil kæles med

• #13   30. dec 2010 Tror nu også det mest har noget med sindet at gøre, Loke kom fra en gård han var staldkat, og ikke været det store i hænder. Og har aldrig haft en så kælen, hyggekat som ham. Han elsker at sove i sengen. Han går enda rundt ved naboerne bare for at blive kælet med:)

• #14   30. dec 2010 Jeg har 3 bobber med i seng hver aften, men de ligger sig bare rundt om mig og så er der fred smiley
    Det er noget andet hvis jeg har min hankat med på udstilling over en weekend, så har han mig for sig selv, og SÅ SKAL DER KÆLES! hehe... Der får jeg ikke meget ro om natten, fordi han står og banker sit hovede ind i mit!
    Men når vi er på hjemme fronten er der ingen af dem der er for lidt eller for meget....

• #15   30. dec 2010 De katte jeg har mødt der var mest kælne var abysinniere.

Og nej, det er IKKE min egen race jeg anbefaler ;o)

• #16   30. dec 2010 Uha det kommer meget an på katten, mere end racen. Men der er racer der er meget kontaktsøgende end andre, det er rigtigt. Jeg selv har en meget selvstændig race, men jeg sover med 2 af dem hver nat og de er ikke til at få ud af sengen.

• #17   30. dec 2010 Min Europe mis sover hos mig hele natten smiley Elsker at fylde hele sengen, min Sibiriske Skovkatte Blanding kommer tilgengæld og siger godmorgen når man står op smiley

• #18   30. dec 2010 hehe tak for de fine svar (:
    ja - så er det vel bare at finde en man kan lide udseenet på og så se om der er nogle man kan komme og kigge på, se om de kælne nok (:

• #19   30. dec 2010 Dannie: jeg har som flere gange har mit hjem åbent for folk som ville møde racen og ud fra dette se om det var "min" race de ønskede sig som en del af familien.

• #20   31. dec 2010 Herhjemme har vi en blandingskat som dog primært er MaineCoon og Norsk Skovkat. Hun er skøn og vi, kæreste, kat og jeg, sover altid sammen og vågner med nus og spind med en kat som elsker at ligge i ske (:

Kommentér på:
mest kælet race?

Annonce