Kat drikker meget (????) Kat drikker meget (????)
Kære katteelskere.
Jeg står med en forspørgsel.. Jeg har en skøn hunkat her fra 2010 og jeg synes virkelig at hun drikker meget.. Jeg har været på skole i Jylland og imens har hun boet hos min mor. Jeg fortalte hende, at jeg synes at hun drak meget - og fik det bekræftiget, da jeg kom hjem, at det synes hun også at hun gjorde (skifter/fylder hendes vand mindst 3 gange dagligt - til tider er den fuldstændig tørlagt!)
Så mit spørgsmål er: Synes I at hun skal en tur til dyrlægen - eller er det meget normalt? De andre katte vi har haft i løbet af vores liv, har nemlig aldrig drukket så meget vand. Jeg har haft overvejelsen om det kunne være sukkersyge.. (?) Nogen der evt. har katte med samme "problem"?
Håber at nogen kan hjælpe mig..
/NOW
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
men jeg selv tror, den gør det, fordi den spiser mest tørkost, og så for at få den manglende væske, så drikker hun meget vand. skal lige siges, at hun er vild med tørkost
ved ikke om det kan være det samme med din kat
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 38
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jul 2007
Tre er måske en smule overdrevet, men synes stadig at hun tørlægger den hurtigt. Ved ikke om jeg bare er pyldret.
jul 2007
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Jeg kan også tydeligt se på mine vandskåle, hvis mine katte får mere tørfoder end normalt. For normalt vådfodrer jeg med ekstra vand i, og så drikker de ingenting ud over det. I så fald skal du mest bare glæde dig over, at din kat drikker godt, for det er faktisk de færreste, der gør det, og så kan tørfoderet føre til sygdomme med tiden.
Eller er det med vandet noget hun er begyndt på pludseligt? For så ville en dyrlægekonsultation være en rigtig god ide! Har du taget hendes feber? En lukket livmoderbetændelse giver dog ikke nødvendigvis feber. Til gengæld burde en erfaren kattedyrlæge kunne mærke en sådan forandring bare ved at føle på katten.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
jul 2007
Jeg synes at hun har gjort det hele tiden. Hun får tørfoder 24/7 og så får hunet brev vådfoder en gang om dagen - eller hver anden dag.
Kat drikker meget (????)