5.301 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Min kat drikker ikke specielt meget vand længere? Min kat drikker ikke specielt meget vand længere?

Hej alle, jeg håber der sidder nogen kloge hoveder derude som kan hjælpe mig lidt.

Jeg har en kat, Nala, på godt 9 måneder. Hun er simpelthen begyndt at drikke mindre vand end hun plejer.. Hun er en inde- og ude kat men har altid mulighed for at komme ind.

Jeg sørger altid for at der er frisk, rent vand til hende, men hun drikker utrolig lidt vand - og så i denne varme? Dog spiser hun mig ud af huset som hun altid har gjort.

Har andre oplevet dette?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat drikker ikke specielt meget vand længere?
  • #2   22. aug 2012 Tror du ikke hun finder vand når hun er ude så hun ikke er så tørstig inde

• #3   22. aug 2012 Der er det ved det at hun tilbringer det meste af tiden indenfor, hvor der også er rimelig varmt i øjeblikket. Ofte går hun bare hen til vandskålen, snuser lidt, drikker meget lidt og går så igen. Jeg har bare hørt at de har brug for rigtig meget vand i denne varme, og så undre det mig lidt at hun næsten ikke drikker noget smiley

• #4   22. aug 2012 Ja kan kun samstemme mig med Tanja, du skriver jo at hun er en del ude, så mon ikke hun finder noget vand at drikke derude, nogle katte har den mærkelige ide om at en vandpyt altså er meget bedre end det friske vand du stiller frem smiley
    Vores nabo's kat kammer konsekvent ind i vores have hver dag for at drikke af den vandpyt som regnvandet fra tagrenderne danner ved vores hus, måske har det noget med kalken at gøre i postevandet frem for regnvandet?? Jeg gætter smiley
    Men du kan jo tjekke om hun er dehydreret, og ellers kan du snyde lidt vand i hende, hvis du giver vådmad så kom lidt ekstra vand i skålen, det elsker min kat.

• #6   22. aug 2012 Bare giv vådfoder blandet op med varmt vand smiley eller tørfoder blandet med kogende vand smiley vores får masser af væske på den måde smiley bare husk at lade det køle af først smiley

• #9   22. aug 2012 Som R.B. skriver, så flyt vandet væk fra foderet. At katten kan lugte sin mad mens den drikker, kan give den kvalme. Samtidig drikker en kat helst frisk/rindende vand, og ikke stillestående smiley

• #10   22. aug 2012 Når jeg siger varmt menet jeg kogt vand kunne aldrig drømme om at hælde varmt vand fra hanen i smiley
    Hvis jeg putter det i tørfoder er det en lille smule og det der ikke spises smides ud smiley

• #11   23. aug 2012 Enig med Felis.

Og ellers skyl vandskålen grundigt, når du har vasket den, for katten kan måske lugte opvaskermidlet.

Mine katte drikker meget (har vandskåle stående flere steder), men de foretrækker vandet fra fuglebadet, selv om det bestemt ikke er rent, og vandpytter.

Katte foretrækker sikkert "naturvand", fordi det er "blødere" og ikke smager af de kemikalier, som meget vandværksvand i større eller mindre grad indeholder,

• #12   23. aug 2012 PS: Du kan læse om kattes væskebehov m.m. her:

Se bl.a., at katte, der har fri adgang til deres foder, også drikker mere, fordi de drikker, når de har spist, hvilket vil sige op til 15 gange i døgnet.

Altså endnu en grund til, at katte bør have fri adgang til deres foder smiley

http://www.dmm.dk/vand.php

• #13   23. aug 2012 *Mega*: Artiklen ser meget fornuftig ud, MEN hvem er det der står bag?

Der står " © Copyright 2005. All rights reserved. Arvid Mærsk "
    Men hvem er det?

Anden artikel samme sted anbefaler nærmest tørfoder, så man bliver fri for at slæbe alt vandet i våd mad hjem:
    Citat:
    "Så næste gang du vælger foder til katten, så tænk på hvad du betaler for, foder eller vand! "
    citeret fra:
    http://www.dmm.dk/dyrtvand.php

• #15   23. aug 2012 Her er alt vand der ikke er i vandskålen meget spændende. Vandpytter i bruseren, overskudsvand under potteplanter, vand der drypper fra altankasserne og selvfølig det bedste - vand der kan drikkes fra mit glas! Så hver gang jeg er i køkkenet efter et glas vand kommer Trolden og mjaver indtil han også får lidt af det, poten ned på bedste MCO maner, og så kan man drikke meget og længe. Kogevand fra fisk er også populært...
    Var det nogen der sagde noget om forkælet kat??? smiley

• #16   25. aug 2012 Tak super fedt at få så meget respons - Har prøvet lidt forskelligt og jeg har fået hende til at drikke mere efter at jeg skiftede skål og stillede den væk fra hendes mad. Endnu engang tak.

• #17   28. feb 2016 hvad for en skål skiftede du til mvh birgitte

• #18   28. feb 2016 Jeg tvivler på du får svar Birgitte, tråden er fra 2012 og Mickey har ikke været online siden 2014, så han er nok en inaktiv bruger smiley

Kommentér på:
Min kat drikker ikke specielt meget vand længere?

Annonce