1.818 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Min kat drikker for lidt Min kat drikker for lidt

Anton drikker for lidt, det viser sig i perioder ved at han går på spanden hele tiden fordi hans urin er meget koncentreret. Jeg har været ved dyrlæge flere gange, sidst i mandags, hvor han fik væske og hans urin blev undersøgt. I telefonen fik jeg at vide han skulle ha s/d et ½ år, og helst vådfoder, så han ku få mere væske. Han gider bare ikke spise vådfoder... Da jeg kom for at hente ham sku han plusli bare fortsætte med c/d som han normalt får....
Jeg syns jeg har prøvet en masse, købt en vandfontæne, sat skåle med vand i hele lejligheden (der står 7 stk nu) prøvet at hælde vand i c/d´en... så blir de allesammen bare sure og vil ikke spise...
Hvad f... gør jeg snart?? Jeg får ondt i maven af at se ham blive ved at gå på spanden i perioder hele tiden... Nogle gode råd til at få ham til at drikke mere?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat drikker for lidt
  • #1   10. mar 2009 Du skal have fat i en drikkeautomat - den kan tit løse det. Det er vigtigt, at du ikke giver efter når han ikke vil spise vådmad osv - han SKAL have det - fjern alt andet mad

Desuden kan du hælde vand over hans vådmad og tun i vand med ekstra vand over

• #2   10. mar 2009 Jeg har købt en drikkefontæne for et par måneder siden... den gider de ikke drikke mere af end af vandskålene....
    Jeg hælder vand over deres tørfoder... og så varer det i 3 dage i stedet for ½... og de render rundt og miaw´er og er sk... sultne... Og jeg tænker... foderet er jo med til at opløse krystallerne (han har en lille smule) så det er vel heller ikke godt han ikke spiser noget... ??
    Jeg troede ikke katte havde godt af tun??
    Jeg sidder og venter på min dyrlæge ringer... håber hun måske har nogle gode idéer....

• #4   10. mar 2009 Go idé Krista... jeg vil koge noget et eller andet, hvor han ka få væden...

Jeg har snakket med min dyrlæge og hun anbefaler at han alligevel får s/d, så det tager jeg op og køber i dag.... og så måtte jeg gi ham noget bouillon, ikke for kraftigt... Tun og vand derfra må han ikke få for meget af, for det ophæver hvad s/d gør godt for... det er sørme ikke nemt...

• #5   10. mar 2009 Der er forskellige vandfontæner - nogle med en stråle vand, og andre hvor der er strømning i vandet... Ved ikke om han foretrækker en af dem mere end den anden...

Ellers kan man tænde vandhanerne - det får vores til at drikke mere!

Måske motion.. Det gør jo en tørstig og får kroppen igang.. På hård mave er det godt at katten for noget motion/leg, så det løsner lidt op for afføringen. Jeg tænker at det jo ikke kan skade, at få lidt gang i kroppen smiley

De der drikkedunke til gnavere, kan måske være sjove at drikke af?!

Og ellers kan jeg ikke lige komme på noget... Håber at det bliver i orden med ham.. Har selv lige haft en syg mis med urinvejsinfektion, som ikke ville spise dåsemad, eller drikke meget smiley

• #6   11. mar 2009 Jeg har en med stråle... og det er ikke en succes hos os... den eneste der sider at drikke af strålen er Kaninskind, men hun er jo osse en "rigtig" kat :o)
    De andre undrer sig bare over hvorfor de bliver våde i hovedet når de drikker af skål-delen....
    Vandhanen har jeg prøvet...
    Motion... hmmmm, legetøj gider han ikke... men måske jeg sku spænde en sele på ham og gå en tur?? Prøver jeg når det bliver varmere...

Jeg fik Anton til at drikke en skål med rejevæde i går... tænk at jeg kan juble over sådanne småting, men det ka jeg altså... jeg elsker den dreng så meget... han er sådan en pragtfuld og meget hengivende dreng...

• #7   11. mar 2009 Ihvertfald held og lykke med ham smiley

Kommentér på:
Min kat drikker for lidt

Annonce