2.776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Min kat drikker næsten intet vand Min kat drikker næsten intet vand

Min kat fald i onsdags ud af vinduet fra min lejlighed, den kravler normalt ikke op i vinduet når det står åbent, men det gjorden den så nu, og faldt omkring 15-20 meter ned. Tog den til dyrlæge for at tjekke om den var okay, hvorefter den så fik noget smertestillende, men ellers har den det fint nok og virker til at bliver mere frisk som tiden går.
Problem er bare at jeg onsdag aften hældte foder op til den, og den har spist af det men ikke særlig meget da skålen i dag (to dage efter) stadig er halvt fuld. Et andet og nok lidt støre problem er at det ikke ser ud til at hun har rørt sit vand siden. Lige nu giver jeg hende vand med en engangssprøjte da jeg ville mene hun har brug for vand i denne varme, men hvor alvorligt kan det værre og hvor meget vand bør hun ca. have om dagen. (rart at vide nu jeg selv giver hende det da hun ikke selv vil drikke)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat drikker næsten intet vand
  • #1   25. jul 2014 Så vidt jeg husker skal de have 3 dl om dagen (det svarer til en øl i glasflaske) ca...
    Får den kun tørfoder? Så ville jeg prøve med noget vådfoder, eller runde dyrlægen. Det er jo vigtigt at den indtager mad og vand

• #3   25. jul 2014 Tusind tak for svar.
    Dyrlægen sagde at den intet andet fejlede en at det gjorde ondt af slaget ved faldet og så chokket over det, og satser da stærkt på at han gør sit arbejde ordentligt.
    Jeg køber noget vådfoder og bliver ved med at give den vand med sprøjten til såret er væk og ser om det ikke kan hjælpe på det smiley

• #5   25. jul 2014 Den har et sår lige mellem næse og mund.
    Den spiser nu gladeligt af vådfodret men drikker stadig ikke andet end de 30 ml jeg i løbet af den sidste times tid har fået i den.

• #6   25. jul 2014 Bland lidt vand i vådfoder et, så det bliver en slags suppe, så får den ekstra vand smiley
    Det gør måske ondt i snuden at knase på det tørre...?

• #7   25. jul 2014 Hvis den har et sår mellem næse og mund lyder det til at da den er landet at den har slået fronten af næsen i jorden, er kattens tænder tjekket at de ikke er slået???

• #8   25. jul 2014 Tænder og næse er begge tjekket, han sagde at den intet fejler. Har blandet lidt ekstra vand i vådfoderet for at få så meget i den som muligt.

• #9   25. jul 2014 Ok så er det måske blot pga ømhed at den ikke har lyst til at indtage noget, men det er nu ret vigtigt at den får væske og sådan set også lidt mad..

Men det er du jo også obs på, håber der snart kommer bedring, og husk så at få sikret dine vinduer smiley

• #11   26. jul 2014 Ja det går bedre og brede, i nat har den drukket lidt selv. Men tørfodderet rører den stadig ikke hverken med eller uden vand i. Nogle gode ideer til hvordan jeg kan sikre vinduerne bedst muligt?

• #12   26. jul 2014 Med net..
    Afhængigt af hvilke vinduer du har..

Du kan gå ind på min profil der har jeg et album med hvordan jeg har sat net for vinduerne, måske du kan få lidt inspiration..

• #14   28. jul 2014 Fruen....
    Indeholder vallen ikke også latose, som en del katte ikke kan tåle ?
    Spørger fordi jeg har en kat der ikke drikker ret meget og nu har jeg tænkt mig at købe en lactosefri minimælk, da hun er helt tosset med mælkeprodukter (har tjekket at hun ikke får splatmave af det ) men jeg har en kat mere og ham ved jeg ikke helt hvor meget han kan tåle, så der for den lactosefri minimælk smiley

Kommentér på:
Min kat drikker næsten intet vand

Annonce