hjælp: killing har gul opkast {{forumTopicSubject}}
hej kg
min mors killing på 5 måneder har haft gul opkast fra søndag aften. hun troede at det ville gå over, men er nu bekymret, da killingen bare sidder sammenkrybet ved kaminen. den har kastet op 4 gange.
min mor har set at den spiste et tørt blad fra en julestjerne. jeg har sagt at de er giftige for katte, men de er der alligevel i vindueskarmen. da det var et tørt blad, kan det da ikke være giftigt, eller hva? for den spiste det i torsdags eller fredags. hun kan ikke helt huske det. hun prøvede at få det ud, men den slugte det. så der er gået lang tid, og symptomerne viser sig da tidligt, eller?
hvad kan der ellers være galt?
killingen spiser ikke, og har kun drukket lidt. min mor giver den lige nu noget vand med en sprøjte ind i munden.
den mjaver også lidt ynkeligt, og går heller ikke på kassen.
min egen kat havde det også sådan to gange med flere uger imellem. men der var ingen opkast. det var kun at hun ikke ville tages op, og lå kun på tæppet. hun spiste heller ikke og gik ikke på kassen. men efter to dage, så var alt fint igen.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 98
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
har lige læst, at der var en der havde en kat der havde spist en knap, som havde sat sig fast, og derfor kunne der ikke komme noget mad ned.
nu tænker jeg lidt på, om killingen kan have spist noget lignende, da hun er meget nysgerrig og alt skal undersøges.
sep 2007
jun 2009
killingen har også spindet lidt.
jeg håber der ikke er noget alvorligt med hende.
sep 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
At et kat spinder, er ikke altid tegn på velvære - Tværtimod kan det være en form for selvberoligelse, for selv stærkt tilskadekomne katte kan spinde.
At den bare sidder og mjaver ynkeligt, kan også være tegn på smerter, så jeg ville som minimum ringe til dyrlægen.
jun 2009
så killingen fik noget smertestillende og antibiotika, og min mor fik to dåser diet mad med til killingen.
den har allerede været på kassen, så den får det nok endnu bedre imorgen
er glad for, at det ikke var noget alvorligt.
hjælp: killing har gul opkast