{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.253 visninger | Oprettet:

Vejer min killing for lidt? {{forumTopicSubject}}

Min norsk skovkatte killing på 13 uger vejer 992 gram. Synes hun føles lidt tynd dog ikke undervægtig.. den virker også rigtig frisk og fræk og ser ikke syg ud. Jeg havde tænkt og tage den til dyrlæge her om en lille uges tid da den også skal vacc osv. Ville bare lige høre hvad i synes?? Forældrene til den vejer 5-6kg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vejer min killing for lidt?
  • #1   6. jan 2011 Jeg syntes det er en meget lav vægt. Hvad bliver den fodret med ?

• #2   6. jan 2011 Du kan se hende på min profil.. den fik royal canin hjemmefra, her er vi igang med og vænne den til og spise hills killinge foder.. Jeg synes nemlig også hun ser meget lille ud i forhold till andre skovkatte killinger...

• #3   6. jan 2011 Hun ser på billederne ud til at være skarp over ryggen og hovedet ser lidt for stort ud i forhold til kroppen, hvilket også er tegn på,lav kropsvægt.

Hvad giver I hende at spise ud over tørfoder - og hun har vel fri adgang til sit foder, så hun altid kan spise?

• #4   6. jan 2011 Jeg syntes bestemt også den vejer for lidt...
    Imgen af mine killinger flytter før de har en vægt på 1200 gr
    og det er som reel aldrig et problem..
    hva med ormekur har den fået det ?

Lene og Høgerstedets skovkatte

• #5   6. jan 2011 Hun ligner nærmere en på 9-10 uger end en på 13 uger. Kan du være sikker på alderen ?

• #6   6. jan 2011 Uanset om alder er 9 - 10 ell 13 uger gælder det om du får den på rette spor.
    Men du kan jo se i din købekontrakt og den er passet med ormekur, vacc og sådan noget...
    Spiser den ellers godt, ?

• #7   6. jan 2011 Opdrætter sagde hun havde fået ormekur, hun spiser godt og afføringen ser normal ud. Jeg giver hende ikke noget ved siden af hendes tørfoder, som hun har adgang til hele dagen... Jeg kan ikke være sikker på alder men opdrætter sagde hun var 12 uger og 2 dage.. Hmm.. men bliver lidt bekymret... men som i kan se på videoen jeg har lagt ind af hende er hun sprængfyldt med energi...

• #8   6. jan 2011 Jeg er selv MEGET stor modstander af at killingen kommer væk fra sin mor før den er 12 uger.. men sagde opdrætteren jo også den var og hun virkede sød og som om han havde styr på det. Men har ingen købskontrakt da hun er købt uden tavle.. Jeg ville bare lige se om det var mig der var over pylret inden hun skal til dyrlæge inden længe..

• #9   6. jan 2011 Okay jeg troede ikke vådfoder var særlig godt for deres små maver smiley .. men det vil jeg lige prøve og se om jeg ikke kan få fat i så.. er det noget der feder lidt? smiley

• #10   6. jan 2011 Ella Regitze A
    Du kan også give den lidt kogt kylling det vil hun elske.
    Evt lidt kogt torskerogn, med lidt fed cremefrace i..
    Du bør måske lade den undresøge ved dyrlæge hvis den ikke rigtig øger sin vægt..

• #11   6. jan 2011 Hun spiser rigtig godt.. Meget madglad og hvis hun kan få lidt af os når vi spiser vores mad, vil hun også rigtig gerne det.. den lille tiggemis smiley

Vi tænkte egentlig det var bedst kun og give den dens egen mad til og starte med så den ik får dårlig mave nu den er igang med og skifte foder men man kan måske sagtens give den andet også?

Hun har allerede taget på den uge vi har haft hende. så det er dejligt.. men vil helt sikkert pprøve og købe hills vådfoder til hende så smiley

Tager en tur til dyrlæge i næste uge for at få hende tjekket helt igennem og for at få hende vacc..

Er det egentlig nødvendigt og få hende neutraliseret når hun er indekat?

• #12   6. jan 2011 Jeg syntes helt sikkert du skal stereliser hende, der er jo ingen grund til at stresse hende ved at lade hende gå i løb hele tiden, og at fylde hende med p.piller er en skidt løsning..

• #13   6. jan 2011 Okay tak for alle jeres råd.. vil jeg helt sikkert tage til mig.. har fået en tid på torsdag så der skal hun gennemtjekkes smiley men hun virker heldigvis sund og rask udover hun er ret lille af sin alder.. som efter sigende skulle være 13 uger... Så må igang med og fede hende op smiley Jeg tænkte måske en gang langt ud i fremtiden kunne det være hun skulle have killinger men er slet ikke sikkert... kunne godt være man skulle lade hende stearilisere men kan man vel vente lidt med og så se tiden an?? smiley

• #15   6. jan 2011 Det er en pige, men en norsk skovkat, så i mit hoved burde den være lidt større...

• #16   6. jan 2011 Hmm ja.. du kan prøve og se hende på mine billeder under min profil.. har også en video. hun er måske ikke 13 uger som opdrætter påstod?

• #18   6. jan 2011 Hmm.. 8-9 uger??? Ej er godt nok ked af hvis jeg har taget en killing fra dens mor der ik er ældre... Sidder og får det helt dårligt!! smiley hvor meget vejer forældrene til dine killinger så? Hmm.. Vil helt sikkert overveje hun skal neutraliseres så smiley

• #20   6. jan 2011 Hmm det er da godt nok træls.. må vente og se hvad dyrlægen siger torsdag... eller måske jeg skulle prøve og se om jeg kunne få en tid i morgen istedet..??? hvad synes i??

• #21   6. jan 2011 Nej hun er slet ikke syg..frisk og frejdig... selvfølgellig sover hun også meget, men er jo også en killing.. smiley hvis hun bliver syg tager jeg tilk dyrlæge hurtigt men ellers så holder jeg mig til torsdag.. også synd og tage hende i transport kasse allerede igen syns jeg..
    kunne være en god ide og prøve og ringe til opdrætter.. men hun siger nok bare den er som hun hele tiden har sagt

• #22   6. jan 2011 Hvis din dyrlæge hører til dem, der kigger i en tabel frem for på killingen, så glem alt om, hvad hxn siger.

En dygtig dyrlæge vil kunne vurdere dens alder ved at se, hvor langt fremme dens tænder er.

Kommentér på:
Vejer min killing for lidt?

Annonce