{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.722 visninger | Oprettet:

Kattelem eller ej ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Efter at lille 7 måneders kat var stukket af i 2 dage, har jeg overvejet at sætte kattelem i dørren. Men dette har jeg en splittet følelse og mening omkring... og har heller aldrig haft en. Meget smart de selv kan komme ind efter man har lukket dem ud... Men er bange for at miste kontrollen over, hvornår de så er ude/ inde. Er pylret og hønemor agtig, bl.a med at mine katte helst ikke skal være ude efter at det er blevet mørkt. Og det er en af de ting jeg er bange for at miste kontrollen over.

Anyway... har googlet katteleme og, har egentlig fundet en meget smart én som jeg både ser fordele og ulemper ved. Den har et 4- vejs låsesystem, hvilket er meget smart, men til gengæld er den magnet styret, som skal side i kattenes (har 2) halsbånd (for at undgå f.eks. naboernes katte kan komme bruge kattelemen) -
* Hvad, hvis de taber halsbåndet, så kan mine katte jo ikke komme ind igen ?

Er der nogen af jeg der har én sådanne model... Hvis, hvad er jeres erfaringer så ??

Men udover den, vil jeg gerne spørge til jeres erfaring indenfor kattelem i det hele taget... UANSET, hvilken model det er ??

Håber i skulle ha' lyst til at dele dem med mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattelem eller ej ??
  • #2   7. jan 2011 Jeg vil ikke bruge magnet lemmen, da katten skal have halsbåd på, det kan den både tabe eller den kan sidde fast med det.

    Jeg stemmer også på den der reagere på kattens chip. Men du mister kontrollen med med hvor katten er, men omvendt giver du den frihed til selv at bestemme.


  • #3   7. jan 2011 Jeg ville også vælge den med chip, hvis i har problemer med andre katte.
    Jeg har selv kattelem, en 4 vejs uden magnet, men har så heller ikke andre katte der tør kommer ind i vores have.
    Mine katte er inde om natten, ikke noget jeg har lært dem eller noget de vil bare gerne sove sammen med os =)
    Men ellers kan du jo låse den så de kun kan komme ind


  • #4   7. jan 2011 1000 tak for jeres respons smiley

    Kan heller ikke li' det med halsbåndet og, har desværre ikke set den med chippen - øv. Jo, har problemer med at 2 af områdets katte kommer ind i haven- der nøjes de ikke med at være, når vi har åben dør fra hjem til haven har vi dem også inde i boligen og i vores katte's mad, hvilket jeg jo ikke accepterer da det er mine kattes mad og territorium... gælder også haven.

    Dette er jo nærmest et helt andet emne, men spørger alligevel:
    * Hvilke metoder bruger i for at holde uvedkommende katte ude ??

    Jeg har prøvet med vand, den der psssssshhh lyd virker bare ikke.

    Tilbage til kattelemen: Tror også jeg holder mig til den der almindelige model, som enten kan låse eller ha' åbnet. Men overvejer dog stadig det med at ha' en kattelem i det hele taget. Da jeg netop godt kan li' at have en hvis kontrol over, hvornår de skal være ude.


  • #5   7. jan 2011 Hej Gitte smiley

    Hegn med stød i toppen er ikke lige mig eller min stil. Godt nok kunne jeg godt tænke mig at have en vist kontrol over mine katte, men det er, hvornår de er ude og, hvornår de er inde... ikke at de ikke må forlade haven, for det må de gerne smiley
    Vil f.eks. ikke have dem ude når det er mørk, da jeg er bange for at bilerne ikke ser dem og derfor lettere at blive kørt over. Ved selvfølgelig godt at muligheden også er der om dagen, når det er lyst... men der er det da ihvertfald nemmere for bilisterne at se dem og derfor også mulighed for at måske undgå at ramme dem.

    Parringer er ikke muligt da det er 2 neutraliserede han-katte jeg har:)


Kommentér på:
Kattelem eller ej ??

Annonce