1.717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Anskaffe kat fra internat Anskaffe kat fra internat

Ja jeg går forresten og har planer om selv at skal ha kat en gang efter uge 8 og har bestemt mig at den skal være fra et internat. af den grund at de er kastereret og vaccineret inden man får dem.

Men har bare flg spørgsmål

For den skal self ha et godt temperament og gerne være en kælepot.

Men sagen er den at jeg bor i en ungdoms bolig på 35 m2 hvordan vender man den evt til det. For jeg håber ikke at det bliver ligesom med gina de første dage for det er ikke til at bære.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anskaffe kat fra internat
  • #1   15. jan 2011 En rigtig god ide at få en kat fra internat. Jeg vil anbefale dig at du i forvejen har anskaffet dig det, du skal bruge til katten, ud over kattebakke og skåle så vil det være en god ide med en hule og en klatretræ. Dernæst vil jeg anbefale dig at være hjemme de første dage katten/killingen kommer hjem.
    Jeg ved at Kattens værn i Aalborg bruger meget tid på at snakke med købere, sådan at i sammen kan finde en kat, der passer til dine behov. Det er jo ikke alle katte der er ens. Jeg selv har 3 i pleje derudefra og de er bestemt meget forskellige. Den ene ville nyde at være enekat hvorimod de 2 (hårde børster) ville have bedst af at have en kat mere eller osse at man var hjemme hele tiden. Men sådan nogle ting skal du finde ud af sammen med det internat du opsøger.

• #2   15. jan 2011 Gina må være dine forældres kat, som du passer. Og så må jeg sige at du nok skal regne med at opleve noget lignende i starten - i hvert fald med en voksen kat (som jeg synes er det bedste, hvis den skal være ene-inde-kat - altså en voksen der er vant til at være ene-inde-kat).
    Men nogle katte tager alting i stiv arm, og flytter bare ind og opfører sig som om de har boet der altid.

Ellers som Marianne skriver, så kan internatspersonalet nok vejlede i valget af kat.

• #3   15. jan 2011 har godtnok tænkt på at anskaffe en nfra bæklund af.

Men jeg håber bare at den kat jeg anskaffer vil kunne sammen med gina Da jeg godtnok har planer om at tage hjem til mine forældre de gange jeg har ferie.

• #4   15. jan 2011 **Men jeg håber bare at den kat jeg anskaffer vil kunne sammen med gina Da jeg godtnok har planer om at tage hjem til mine forældre de gange jeg har ferie.**

Dét skal du ikke regne med kan lade sig gøre. Katte er territoriale dyr, der ikke bare er sådan at tage med på besøg hos hinanden.

• #5   15. jan 2011 Hvis du skal have kat, vil jeg anbefale dig at få en voksen kat fra et internat, der er vant til at være både alenekat og indekat.
    Jeg tror så IKKE, at flytningen fra internatet vil blive et problem. Kattene dér har ikke så megen plads (ofte kun et bur) og nok heller ikke al den mennekontakt, den har brug for.

Fordeles med en voksen kat er også, at du fra starten kan få et indtryk af, hvordan katten er. Med en killing ved man aldrig, hvad den udvikler sig til.
    Bortset fra det ville jeg heller ikke råde dig til at få kun én killing, men to - også selvom du har så lidt plads.

Men at tage en kat med til dine forældres anden kat vil jeg alvorligt fraråde dig.
    Du har allerede selv oplevet en kats reaktion ved at flytte - Det vil være mange gange værre, hvis det tilmed er til et sted med en anden kat.

På det punkt er der meget stor forskel på katte og hunde, som gerne vil med deres ejer rundt omkring.

• #6   15. jan 2011 Ja hvordan er det så hvis den skal have et andet navn? eftersom jeg har bestemt mog for at den skal hedde Milo

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #7   15. jan 2011 Hvis det er en ældre kat som er vant til sit navn, så lad den dog hedde dens navn og ikke kun tænke på hvad du kan lide. smiley

• #8   15. jan 2011 Håber lidt på at anskaffe en der er omkring et år gammel.

• #10   15. jan 2011 Jeg synes det er en god idé at få en internat kat, der er så mange dejlige internat dyr der venter på et godt og blivende hjem.
    Mine kommende dyr regner jeg også med at adoptere fra et internat, har allerede en sød internat-kanin smiley

Der er mange katte der bare bliver smidt ind på internaterne uden internatet får afvide hvad de hedder, så kalder internatet dem bare noget - så er sikker på at det ikke ville være et problem hvis du selv skiftede navn på katten smiley

Kig evt. på Dyreværnet eller Dyrene's Beskyttelses internat hjemmesider.
    Der kan du også kontakte dem, og få mere info.

Held og lykke!

Mvh.

• #11   15. jan 2011 Her er utalligt mange smukke internat katte, der søger nye hjem:
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr

Dette internat (trods det er på Sjælland) har også super smukke katte til adoption - Jeg er selv tit ude og hilse på dem:
    (link fjernet)
    Købte også min kanin fra overstående internat smiley

Kommentér på:
Anskaffe kat fra internat

Annonce