1.717 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Anskaffe kat fra internat Anskaffe kat fra internat
Ja jeg går forresten og har planer om selv at skal ha kat en gang efter uge 8 og har bestemt mig at den skal være fra et internat. af den grund at de er kastereret og vaccineret inden man får dem.
Men har bare flg spørgsmål
For den skal self ha et godt temperament og gerne være en kælepot.
Men sagen er den at jeg bor i en ungdoms bolig på 35 m2 hvordan vender man den evt til det. For jeg håber ikke at det bliver ligesom med gina de første dage for det er ikke til at bære.
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg ved at Kattens værn i Aalborg bruger meget tid på at snakke med købere, sådan at i sammen kan finde en kat, der passer til dine behov. Det er jo ikke alle katte der er ens. Jeg selv har 3 i pleje derudefra og de er bestemt meget forskellige. Den ene ville nyde at være enekat hvorimod de 2 (hårde børster) ville have bedst af at have en kat mere eller osse at man var hjemme hele tiden. Men sådan nogle ting skal du finde ud af sammen med det internat du opsøger.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Men nogle katte tager alting i stiv arm, og flytter bare ind og opfører sig som om de har boet der altid.
Ellers som Marianne skriver, så kan internatspersonalet nok vejlede i valget af kat.
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 102
Men jeg håber bare at den kat jeg anskaffer vil kunne sammen med gina Da jeg godtnok har planer om at tage hjem til mine forældre de gange jeg har ferie.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Dét skal du ikke regne med kan lade sig gøre. Katte er territoriale dyr, der ikke bare er sådan at tage med på besøg hos hinanden.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg tror så IKKE, at flytningen fra internatet vil blive et problem. Kattene dér har ikke så megen plads (ofte kun et bur) og nok heller ikke al den mennekontakt, den har brug for.
Fordeles med en voksen kat er også, at du fra starten kan få et indtryk af, hvordan katten er. Med en killing ved man aldrig, hvad den udvikler sig til.
Bortset fra det ville jeg heller ikke råde dig til at få kun én killing, men to - også selvom du har så lidt plads.
Men at tage en kat med til dine forældres anden kat vil jeg alvorligt fraråde dig.
Du har allerede selv oplevet en kats reaktion ved at flytte - Det vil være mange gange værre, hvis det tilmed er til et sted med en anden kat.
På det punkt er der meget stor forskel på katte og hunde, som gerne vil med deres ejer rundt omkring.
jan 2011
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
jan 2011
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 145
Mine kommende dyr regner jeg også med at adoptere fra et internat, har allerede en sød internat-kanin
Der er mange katte der bare bliver smidt ind på internaterne uden internatet får afvide hvad de hedder, så kalder internatet dem bare noget - så er sikker på at det ikke ville være et problem hvis du selv skiftede navn på katten
Kig evt. på Dyreværnet eller Dyrene's Beskyttelses internat hjemmesider.
Der kan du også kontakte dem, og få mere info.
Held og lykke!
Mvh.
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 145
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr
Dette internat (trods det er på Sjælland) har også super smukke katte til adoption - Jeg er selv tit ude og hilse på dem:
(link fjernet)
Købte også min kanin fra overstående internat
Anskaffe kat fra internat