Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kælen kat/killing ?
  • #1   24. jan 2011 gitte tak skal du have
    jeg har faktis kigget meget på birmaen :o)

men ja jeg tænker også lidt på om man bedst kan gantere sig en kælen kat ved at købe en ældre kat, for alt andet lige kender man dens personlighed og ved om den er meget kælen eller ikke er

det kan man vel ikke rigtig vide med en killing eller ?

• #2   24. jan 2011 altså , den måde man sikrer at katte er kælne på er ved at de vænnes til menneskelig kontakt fra de er helt små.. De fleste opdrættere gør meget ud af det, så hvis det er en birma du vil ha, så er jeg enig med GItte - køb en med stamtavle.
    Det er jo forskelligt fra kat til kat hvor meget de gerne vil kæles med, men det aller vigtigste er prægningen fra de er helt små...

• #4   24. jan 2011 tak til jer begge to :o)
    jeg har ikke sat mig elt fast på en bestemt race i nu
    men de racer jeg har kigge meget på er
    Birma, ragdoll, norsk skovkat, perser, og main coon,
    og så har jeg oså overvejet at tage til en dyr læge vi har her i esbjerg som tit tager killinger og ældre katte ind til vider formidling, måske kan jeg være heldig at finde en rigtig kælen kat der.

jeg har prøvet en gang før at købe en kat med stamtavle og det gik ikke så godt, syndtes det er rigtig menge penge at skulle give, hvis det på en eller anden måde ender med slet ikke at gå

forresten birma siger man ikke at man helst skal have to ?
    få det kan det svære ikke lade sig gøre da jeg kun må have en her hvor jeg bor

har også tænkte meget på at købe en ældre race kat

• #5   24. jan 2011 Lotte okey tak skal du have
    så er en kat kat fra et internat måske ikke så godt få der kan man nok ikke vide hvordan den er blevet præet :O(

• #6   24. jan 2011 okey tak skal du have :o)

• #7   24. jan 2011 jeg har lige prøvet og se om jeg kunne finde inde men det syndtes jeg ikke lige jag kunne måske gør jeg det ikke rigtig
    vil lige sige også at det ikke er lige nu jeg står og skal have kat men i nærmeste frem tid vil bare være i god tid ude så jeg kan finde den helt rigtige :o)

jeg gav 3500 få nico mener jeg og ham skulle jeg selv hente og selv stå få at få kastreret, så jeg syndtes det var en dyr omgang
    jeg ved godt at men kan sikre sig en masse ting ved at købe en kat med tavle :o)
    og jeg ved også at man normalt få en del med når man køber en kat med tavle, men syndtes ny stadigvæk det er rigtig mange penge at skulle give :o)

• #9   24. jan 2011 Lisbeth mange tak
    så vil jeg ikke udlukke en genbrugskat som du så fint fumolere det :o)

jeg har faktis prøvet at få en killing fra den dyrlæge jeg nævner længer oppe og der var faktis en lidt ældre kat der bare var så kælen, men dum som jeg var så ville jeg have en killing som desvære ikke blev spor kælen :o( så kan jeg lære det hihi

men ja det er nok en rigtig god ide lige at snakke med dem der har med dem at gøre for at høre vilken oplevelser de har med de katte og killinger de har inde og så først se dem bagefter :o)

• #10   24. jan 2011 om katten bliver kælen har ikke noget med stamtavler at gøre, jeg er igang med opdræt af birmaen og ja min er utrolig kælen men jeg har snakket med opdrætter som også har oplevet birmaer som er meget reseveret, jeg har tidligere har haft blandingskillinger hvor der har været nogle med helt forskellige sind, både dem med gå på mod og så dem der er lidt bange af sind så det er jo forskelligt fra kat til kat..jeg vil foreslå dig at når du skal vælge killing så sæt dig ned på gulvet og se hvordan killingen reagerer i forhold til dig, kommer den af sig selv, vil den gerne kæles med osv. vælg ikke efter udseende men vælg den som gerne vil være din ven.

• #11   24. jan 2011 Heidi mange tak skal du have syndtes jeg havede læst nogen i den sit før det du lige skriver :o)
    jeg har ikke helt beslytte mig i for hold til om det skal være killing eller en lidt ældre en om det skal være en der har stamtavle eller ikke har også lidt der for jeg har skrevet her inde få ville være rigtig godt at have nogen gode råd med når jeg en gang bestemmer mig for at det skal være :o)

• #12   24. jan 2011 altid god ide at undersøge markedet inden man beslutter sig :0) men jeg kan nu også godt tilslutte mig birmaen, det er en fantastisk race, min har det mest fantastiske sind, hun ville hænge på armen af mig konstant hvis hun fik lov så jeg håber hendes kommende killinger får hendes sind. dog vil jeg bare gøre opmærksom på at der indenfor alle racer findes katte som er reseveret.

• #13   24. jan 2011 de killinger som min kat fik, var dagligt i hænder, lige fra første dag. Og det resulterede i at de selv opsøgte en, og lagde sig på ens ben, og begyndte at spinde og ælte. To af dem spandt endda når de fik mad, hehe

den nye killing jeg har fået, er blevet hentet hos kattensværn, hvor jeg var ude og se om, der var en god kontakt til en af kattene der. Med det samme jeg fik den lille killing i hænderne, begyndte hun at spinde og ælte.

Så jeg tror man skal rundt forskellige steder, og være lidt sammen med katten, for at se hvordan den er. Men det er måske ikke alle opdrættere eller andre sælgere som vil have en køber ind i hjemmet. Men jeg synes det er den bedste måde, for så kan man også se, hvem personen bag katten er.

Ellers hvis du selv vil gøre katten mere kælen og det er en gammel kat, så tror jeg det tager lang tid.

Min første kat (som er død nu) spinede overhovedet ikke. Jeg blev lidt ked af det, for for mig er en rigtig kat en som spinder. Men efter 2 måneder så lige pludselig begyndte hun på det . Lidt af gangen. Og hun blev ved med at spinde for mig. Nu skal det lige siges, at hun heller ikke har spinnet hos den tidligere ejer, som heller ikke har været særlig meget sammen med hende.

• #14   24. jan 2011 mange tak til jer begge to
    Heidi jeg har tænkt maget på at få en ældre birma men ved ikke om det er en god ide ?
    jeg kan virkelig godt lide birmaen både udsene og dens sen ud fra det jeg har hørt om dem har i nu ikke mødt en
    men det har afskrækket mig at man helst skal have to få det ved jeg ikke er en mulighed, så skal det være et mirakel der lige pludeselig få lavet reglerne om har i den boligforening :o/

• #15   25. jan 2011 Tag en snak med opdrætterne nogle birmaer kan godt være alene mens andre ikke kan, det kommer dog også an på hvor længe du er væk hjemmefra hver dag, hvis du er væk i mange timer vil jeg foreslå 2 katte uanset race.

• #16   25. jan 2011 okey takker begge to
    jeg er førtidapansionist og er højst væk hjemme fra 4 timer 4 dage i ugen

• #17   25. jan 2011 så vil jeg altså mene at du sagtens kan finde en som godt kan trives alene, jeg synes at jeg har været i stand til at vurdere mine killinger altså om de kunne komme afsted som enekat.

• #18   25. jan 2011 heidi det er jeg rigtig glad for at høre :o)

• #19   28. jan 2011 Jeg har en bette hellig birma han . og jeg har da aldrig oplevet en så kælen, opmærksomheds krævende og puttende lille trold. Det helt overdrevet smiley men super dejligt at have en at snakke med hele tiden.

Kommentér på:
kælen kat/killing ?

Annonce