kælen kat/killing ? kælen kat/killing ?
Hejsa
jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jerse meninger om hvordan man kan sikre sig at få en så kælen kat eller killing som over hovede muligt ?
håber der er nogen der vil komme med jeres viden og afaringer :o)
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg har faktis kigget meget på birmaen :o)
men ja jeg tænker også lidt på om man bedst kan gantere sig en kælen kat ved at købe en ældre kat, for alt andet lige kender man dens personlighed og ved om den er meget kælen eller ikke er
det kan man vel ikke rigtig vide med en killing eller ?
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
Det er jo forskelligt fra kat til kat hvor meget de gerne vil kæles med, men det aller vigtigste er prægningen fra de er helt små...
jul 2008
jeg har ikke sat mig elt fast på en bestemt race i nu
men de racer jeg har kigge meget på er
Birma, ragdoll, norsk skovkat, perser, og main coon,
og så har jeg oså overvejet at tage til en dyr læge vi har her i esbjerg som tit tager killinger og ældre katte ind til vider formidling, måske kan jeg være heldig at finde en rigtig kælen kat der.
jeg har prøvet en gang før at købe en kat med stamtavle og det gik ikke så godt, syndtes det er rigtig menge penge at skulle give, hvis det på en eller anden måde ender med slet ikke at gå
forresten birma siger man ikke at man helst skal have to ?
få det kan det svære ikke lade sig gøre da jeg kun må have en her hvor jeg bor
har også tænkte meget på at købe en ældre race kat
jul 2008
så er en kat kat fra et internat måske ikke så godt få der kan man nok ikke vide hvordan den er blevet præet :O(
jul 2008
jul 2008
vil lige sige også at det ikke er lige nu jeg står og skal have kat men i nærmeste frem tid vil bare være i god tid ude så jeg kan finde den helt rigtige :o)
jeg gav 3500 få nico mener jeg og ham skulle jeg selv hente og selv stå få at få kastreret, så jeg syndtes det var en dyr omgang
jeg ved godt at men kan sikre sig en masse ting ved at købe en kat med tavle :o)
og jeg ved også at man normalt få en del med når man køber en kat med tavle, men syndtes ny stadigvæk det er rigtig mange penge at skulle give :o)
jul 2008
så vil jeg ikke udlukke en genbrugskat som du så fint fumolere det :o)
jeg har faktis prøvet at få en killing fra den dyrlæge jeg nævner længer oppe og der var faktis en lidt ældre kat der bare var så kælen, men dum som jeg var så ville jeg have en killing som desvære ikke blev spor kælen :o( så kan jeg lære det hihi
men ja det er nok en rigtig god ide lige at snakke med dem der har med dem at gøre for at høre vilken oplevelser de har med de katte og killinger de har inde og så først se dem bagefter :o)
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
jul 2008
jeg har ikke helt beslytte mig i for hold til om det skal være killing eller en lidt ældre en om det skal være en der har stamtavle eller ikke har også lidt der for jeg har skrevet her inde få ville være rigtig godt at have nogen gode råd med når jeg en gang bestemmer mig for at det skal være :o)
okt 2009
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
den nye killing jeg har fået, er blevet hentet hos kattensværn, hvor jeg var ude og se om, der var en god kontakt til en af kattene der. Med det samme jeg fik den lille killing i hænderne, begyndte hun at spinde og ælte.
Så jeg tror man skal rundt forskellige steder, og være lidt sammen med katten, for at se hvordan den er. Men det er måske ikke alle opdrættere eller andre sælgere som vil have en køber ind i hjemmet. Men jeg synes det er den bedste måde, for så kan man også se, hvem personen bag katten er.
Ellers hvis du selv vil gøre katten mere kælen og det er en gammel kat, så tror jeg det tager lang tid.
Min første kat (som er død nu) spinede overhovedet ikke. Jeg blev lidt ked af det, for for mig er en rigtig kat en som spinder. Men efter 2 måneder så lige pludselig begyndte hun på det . Lidt af gangen. Og hun blev ved med at spinde for mig. Nu skal det lige siges, at hun heller ikke har spinnet hos den tidligere ejer, som heller ikke har været særlig meget sammen med hende.
jul 2008
Heidi jeg har tænkt maget på at få en ældre birma men ved ikke om det er en god ide ?
jeg kan virkelig godt lide birmaen både udsene og dens sen ud fra det jeg har hørt om dem har i nu ikke mødt en
men det har afskrækket mig at man helst skal have to få det ved jeg ikke er en mulighed, så skal det være et mirakel der lige pludeselig få lavet reglerne om har i den boligforening :o/
okt 2009
jul 2008
jeg er førtidapansionist og er højst væk hjemme fra 4 timer 4 dage i ugen
okt 2009
jul 2008
okt 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 14
kælen kat/killing ?