7.128 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

katte og lædersofa? katte og lædersofa?

Hejsa...

Vi står og skal til at købe ny sofa, og vi ville gerne have en i læder (vi har en i stof nu). Mine katte kan ikke lade være med at kradse i den og syntes det er ærgeligt at købe en ny lædersofa hvis den bare bliver ødelagt... Hvad gør i? kradser de i sofaen når den er læder, eller hvordan kan jeg vænne dem af med det? Vil gerne høre jeres erfaringer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katte og lædersofa?
  • #2   24. jan 2011 Da jeg skulle ha ny , valgte jeg bevidst at det skulle være stof , for selvom katten ikke hvæsser klør , vil der kommer ridser fra hvis den f.eks. er ved at falde ned , eller løber i fuld fart og lander forkert . Jeg ville bestemt ikke vælge en i læder , og man kan sagtens finde nogle i pænt stof

• #4   24. jan 2011 Jeg har en uld hjørne flyde sofa , og næste gang vi skal har ny bliver det læder. Mine forældre købte læder sofaer samtidig med vi købte vores uld for fire år siden . Og deres læder sofa kan man ikke se på at de har kat (lige så mange som os), hvor vores Tja thumps down ligner noget :-(( .

• #5   24. jan 2011 ja... Vores stof sofa ligner også lort, pga. kattene... Og tænkte måske at en i læder ikke var så indbydende at kradse i... Men på den anden side tænkte jeg at der måske ville komme ridser osv. efter dem

• #6   24. jan 2011 Det hvis det er små overlade riser er det nemt at pusse op med læder fedt :-))

• #7   24. jan 2011 Mine hvæsser ikke kløer i mine lædersofaer, men det kan selvfølgelig ikke undgåës at der kommer ridser hvis de fx hopper på ryggen af den og ikke får ordenligt fat, så kommer kløerne ud som hjælp. Men jeg vil så sige at man faktisk ikke kan se på mine sofaer at jeg har katte og har fået at vide at det kommer an på læderkvaliteten. Hvilket jeg tror er rigtigt, da mine spisebordsstole osse er af læder, men noget tyndt og billigt og de er meget ridsede af at de hopper op på ryglænet.

• #8   24. jan 2011 Du vil ikke se vores læder stol, jeg tør ikke fjerne den! Er bange for de kaster deres kærlighed på vores sofaer så... smiley
    Jeg vil have sofaer i stof næste gang vi skal have nyt!

• #9   24. jan 2011 Jeg har både sofaer og lænestole i læder + 13 katte, som benytter dem.
    Det kan faktisk ikke ses.

Det skal dertil siges, at det er ægte læder, for dér kan småridser lukkes med læderfedt - det kan de ikke på kunstlæder.

Og så er møblerne sorte.
    På farvet læder ses den mindste plet - På sort læder kan man spilde både leverpostej og syltetøj. Det kan bare tørres af og efterlader ingen pletter + at slidte steder kan friskes op med sort skosværte.

Jeg har nu også et par lune tæpper liggende i sofaerne. Dem foretrækker kattene at ligge på.

I mine øjne er slidte møbler af stof ikke særligt kønne, mens slidte møbler af læder har patina og bliver smukkere med årene.

• #10   24. jan 2011 PS: Man kan få så mange kønne lædermøbler for næsten ingen penge, hvis man køber dem brugt på f.eks. QXL eller Den blå Avis, og tanken om, at de ikke er spritnye, gør at man ikke er så "hysterisk" med dem :-))

• #11   24. jan 2011 Jeg har 2 sorte ægte lædersofaer, og det kan ikke ses på dem at jeg har kat smiley Han væser ikke klør i dem (men det gør han til gengæld også KUN på hans kradsetrær) Der er heller ingen mærker fra ham når han sætter af på dem eller lign.

• #13   24. jan 2011 jeg har flere sofaer og stole kun i læder/skind.
    min erfaring er dels at det kommer an på læder/skind kvalliteten/typen, det bløde handskelæder har haft en tiltrækningskraft ihvertfald på den ene norske skovkat jeg havde ipleje he ri 1.5 mnd. min egen selkirk har aldrig gjort det (heller ikke andre steder i andre møbler) jeg har et par sofaet i kraftigt og lidt mere nupret læder/skind og der har de aldrig gjort noget, nu hvor jeg har fået en Bengal som er en "klatretøs" og ikke altid gider springe op men trækker sig op via hendes udmærket kløer, ja der kommer mærker i læder møblemenget.
    nu er det så sådan ar alle mine lædermøbler er købt på div kræmmermarkeder og i genbrugsbutikker, så det giver mig ikke mavesår på den måde, selvfølgelig prøver jeg at ligge fx et tæppe i den stos som oftest er udsat for en gang kløer, jeg har et tæppe under sofasbordet som de til gengæld godt kan lide at give en opgang med deres kløer når de skal hvæsset, men skidt den dag det ikke er til at holde ud at se på køber jeg et andet til næsten ingen penge i en genbrugs butik eller noget

• #14   24. jan 2011 Jeg har to lædersofaer i ægte brunt Bycast læder... Man kan slet ikke se på dem at jeg har kat, de rør dem ikke.. Der har gennem tiden været små mærker efter hop og leg, men ses slet ikke efter lidt god læderfedt som Mega osse skriver.. Men jeg tror også det har ENORMT meget at gøre med om de har nok kradsefaciliteter udover.. Selv da jeg ikke havde lædersofaer, men i microfiber rørte de dem ikke.. Og har aldrig rørt andre af mine møbler.. -Og dog, jeg havde engang en kurvereol som Dusty kastede lidt kærlighed på, men efter den blev spraymalet, var den ikke spændende mere.. Mine katte har 2 store fra gulv til loft kradsemiljøer, samt en stor stamme med to MDF plader på, med gulvtæppe, som er skruet fast i den.. Så måske de vil miste interessen for møblerne hvis du f.eks. fik noget ind som duftede dejligt af naturligt træ? smiley

• #15   28. jan 2011 vi har en lædersofa hvor ved der står et krassetræ lige ved siden af, og vores mis kradser IKKE i sofaen smiley Men tror det er lige meget om det er en læder sofa eller ikke? hvis din kat kradser i din nuværende sofa, vil den nok også kradse i jeres nye smiley

Men min kat gør det ikke, men hun holder sig også kun til sit kradsetræ:)

Kommentér på:
katte og lædersofa?

Annonce