5.628 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kat og lædersofa.... Kat og lædersofa....

Hej alle sammen...

Har I oplevet at jeres katte kradser i lædersofaer??

Har pt en sofa i groftvævet stof og UHAA hvor kattene har hygget sig med den (de har kradset helt vildt i den). Den er faktisk helt ødelagt.

Nu overvejer jeg en i læder.......Tror I de ville kradse i den også når det er læder.... Har I nogen erfaringer? Kattene har kradsetræ....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat og lædersofa....
  • #2   5. okt 2010 Har ikke selv læder møbler, men mine svigerforældre har... Og deres kat har fuldstændig ødelagt deres møbler.. Men okay tror så også bare hun får lov til det... Jeg har selv en sofa i noget materiale jeg ikke ved hvad hedder men ekspedienten sagde dengang at katte ikke kan lide at kradse i det, og det er sandt (eller også er mine katte bare velopdragende ;o))

• #3   5. okt 2010 de krædser ik så meget men de ridser læderen når de hopper op/ned osv....det kan de ikke undgå lige meget hvad....men det hælper at købe "uægte" læder...og så mat læder..så ses det ik så meget

• #4   5. okt 2010 Vi har købt et sæt dyre lædersofaer i foråret. Jeg har nogle velopdragne katte, så de kradser ikke i dem. Men hver gang de strækker sig, sætter af, hopper op osv. så ryger kløerne altså lige ud. De er ikke smadrede, men temmelig ridsede. ØV !

• #5   5. okt 2010 Jeg har læder og det er ikke og har aldrig været et problem her. Jeg har ikke gjort noget for at undgå det, andet en de naturligvis har adgang til kradsetræer. De vil derudover osse gerne bruge dørmåtten og gulvtæpperne, men ikke sådan noget af det går i stykker.

For en sikkerheds skyld vil jeg samtidig med at de nye møbler kommer hjem sprøjte med baldrian der hvor de må kradse.

• #6   6. okt 2010 Groftvævet stof er noget af det mest indbydende. Her rør de aldrig vores sofa i microfiber-halløjs, men jeg her en kontorstof, der minder så meget om et dejligt kradsetræ i stof-typen, at jeg endnu ikke har set en kat, der kunne lade den være (trods masser af alterntiver) - ikke flere af den slags smiley

• #7   6. okt 2010 Jeg har selv lædersofa og 5 katte. De har aldrig hvæsset negle i lædersofaen... tror faktisk ikke det kan lade sig gøre at hvæsse negle på læder. Det indbyder i hvertfald ikke til det. Det gør derimod min kontorstol med groftvævet uldsæde. Ellers er det kun deres kradsetræer og min dørmåtte der bliver brugt.

Dog kan det ikke undgåes at der kommer ridser efter deres negle når de ind imellem hopper op og ned. For mig gør det ikke noget ...sofaen er gammel og jeg elsker at læder har patina. Synes faktisk kun det er en charme, at man kan se ting bliver brugt.

• #8   6. okt 2010 Jeg havde førhen en groft vævet stof sofa... og det var kattens ynglings kradsetræ... den lignede godt nok lort til sidst smiley
    Jeg tog chancen og købte så en hvid lædersofa... og den har slet ikke samme tiltrækningskraft som min gamle sofa havde, de har på intet tidspunkt forsøgt at kradse i den, men som de andre skriver kan det ikke undgås ridser og små huller når katten sætter af, strækker sig osv...
    Fordelen ved en lædersofa er så at man slipper for en sofa fyldt med kattehår.. det er nice smiley

• #10   6. okt 2010 Fordelen ved ægte læder frem for kunstlæder er, at småridser og huller kan lukkes med læderfedt.
    Mine katte kradser ikke i lædermøblerne!

PS: Og så foretrækker jeg sorte lædermøbler.
    På de farvede ses pletter tydeligt, mens de på sorte møbler nemt kan tørres af.

• #11   6. okt 2010 Vi har medvilje fravalgt læder sofa, bare nårr katten går i den sætter de oftes mærker smiley

Vi hjar en lædder stol som er total ødelagt oven på

• #12   6. okt 2010 Vores Mindy har været godt igang i min læder stol, hun har krattræ men syntes åbenbart at stolen er bedre

• #13   9. okt 2010 jeg anbefaler ikke læder møbler, da min søsters kat har ridsede alle vegne, selv om det ikke med vilje. jeg har opdraget mine katte med gå væk spray, og til sidst ved de udmærket, at det ikke er en stor kradse træ smiley selv om jeg har kun 2 kradse træ.

• #14   9. okt 2010 Stofmøbler med udtræk og pletter er ikke nogen fryd for øjet smiley

Lædermøbler får bare patina smiley

• Casper P
    Casper P Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #15   11. okt 2010 vi har en killing i main coon, og vores læder sofaer ser helt fine ud.. ! smiley

Hun har når hun er meget aktiv lige sat fast, men jeg vil kalde det almindelig slitage med tiden! smiley

Jeg vaskede den i brunskabe også bagefter i ajax, og hun har ikk rørt den smiley

Så held og lykke med valget af møbel.

Kommentér på:
Kat og lædersofa....

Annonce