4.141 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Kat ødelægger lædersofa Kat ødelægger lædersofa
Killingen kradser sine klør op af lædersofaerne og stolene!! Den ødelægger sofaerne fuldstændig!!
Hvad kan jeg gøre? Jeg har kradsetræ..
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
gå hen til kradsetræ og krat på den og kald på killingen samtidig - ros når den kommer og gør hvad den skal
alle mine killinger lærer inden de flytter hjemmefra, at det er forbudt at kradse andre steder end i træerne - kun ganske få har ikke kunne overholde det - ok jeg ved også at der er forskel på racer, og mine birmaer er nemme
Vi har vel haft ca 15 kuld killinger med de sofaer, som vi har nu - og de bor jo i stuen/resten af huset også - og alle de voksne har adgang til møblerne også.
De er faktisk ikke særlig ødelagte, og vi klipper ikke klør her
Hilsen Heidi og birmabanden
aug 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 9
Syntes det er underordnet om hun ved at det er mig der sprøjter vand på hende, da hun skal vide at det ikke er hende som bestemmer herhjemme?
eigil S - Ja jeg tror nemlig også at det går over.
Jeg har hørt at putte lidt baldrian på kradsetræet gør det lidt mere tiltrækkende?
Con Meo - Jeg har også lige fået en ny fladskærm - og når jeg sætter en vask over er katten alene hjemme.. Men hvordan helved får jeg den til at kradse i møblerne?
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
aug 2004
Felis F - Jeg spørger af den simple grund at der kunne være nogle andre med nogle ideér udover det jeg selv gør, det du skrev havde bare ingen relevans. Desuden har det alt med rangorden at gøre, det er jo ikke katten som bestemmer, og sådan håber jeg som sådan heller ikke det er hjemme ved dig, så har katten ingen respekt, og nu siger jeg ikke at den skal være total domineret, men det skal være gensidig respekt, og ikke frygt! Sådan er det med alle dyr.. Du skal jo tænke på at en sprayflaske ikke gør katten bange for dig, men bange for vandflasken, og det mener jeg ikke er respekt på nogen måde, men frygt..
aug 2004
Katte har det, man kalder relativ rangorden: det enkelte individ kan have forskellig rang alt efter tid, sted og situation i øvrigt.
Jeg vedhæfter nogle links så du kan se at det du snakker om overhovedet ikke holder vand:
http://www.bluewhite.dk/Tips/rang.shtml
(link fjernet)
Det er mest for at pointere at der er en rang/hakkeorden hos katte!
Selvom katte ikke er hunde som du selv sige burde du kigge på løver (Som du bare ved udseendet kan se at de er af katteracen) - gør det samme med at have en alfa han!
Med det sagt -
Jeg sprøjter ikke min kat med en sprayflaske, men da du jo gør - så efter min mening er det fuldstændig underordnet om det er dig eller sprayflasken den bliver bange for, den bliver bange!! Frygt er ikke en måde at opdrage en kat på. - Der skal gensidig respekt til for at man kan leve sammen.
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
aug 2004
Men jeg bruger sådan noget gå væk kat, ved ikke rigtigt om det hjælper, men har gjort kradsetræet rigtig indbydende med noget baldrian
Det hjælper
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
for, så derfor sprøjtede jeg med "gå væk kat" så hun ikke ødelage
vore trægulv og det virkede fantastisk og har altid brugt bakken siden.
Så jeg har kun gode erfaringer med det, og kan anbefale det.
Mette jeg er glad for at din kat er begyndt at bruge kradsetræet, i
stedet for sofaen.
Vh. Ann
aug 2004
Kat ødelægger lædersofa