{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

hjælp! kattebakken {{forumTopicSubject}}

Har en lille Silke som bestemt ikke er glad for at gå på kattebakken, og tror det fordi hun er lidt meget sippet for hvis der bare ligger en pølle nægter hun at gå der ind og hun skal slet ikke røre gruset, når jeg prøver at løfte hende der op, spreder hun alle sine ben ud til siden for ikke at røre gruset, og det resulter i at hun kommer til at tisse andre steder, end lige i kattebakken. Men hun kan godt snøvle sig der ind hvis hun skal lave stort, men dækker det ikke til, fordi hun hurtig skal ud igen, så det ordner min anden kat, med at dække det til. Jeg fjerner ofte pøller så der ikke ligger nogen hun kan træde på. Men hun nægter nærmest at tisse der inde, og stritter meget imod når jeg løfter hende der op og stiller sig på kanten smiley hva kan jeg gør? har prøvet meget forskelligt kattegrus og det som om der ikke er noget hun kan bruge, og noget som fjerner lugten osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp! kattebakken
  • #1   26. jan 2011 prøv at fjerne toppen..

• #2   26. jan 2011 Har du f.eks. prøvet med træ-piller så det lugter lidt mere af natur? smiley

• #3   26. jan 2011 har taget toppen af og de har haft hver deres, men bruger hinandens stadig. og har også prøvet med sådan nogle træpiller smiley har prøvet forskellige slags som klumper og ikke klumper og størrelse på det og har også prøvet det er krystal noget og det virker okay godt, men det kunne den anden kat så ikke rigtig tåle :S

• #4   26. jan 2011 Måske er gruset for groft for hendes trædepuder - På samme måde som for os, hvis vi skulle gå med bare fødder på småsten, så prøv med en finere type eller sand.

Hvad brugte hendes opdrætter?

Nu kender jeg ikke hendes baggrund, men hvis hun fra lillebitte har været vant til at være ude og derfor tisset i jord, kan det også være grunden, for jord er blødere for poterne end grus.

• #5   26. jan 2011 har prøvet forskelligt størrelse i grus og til små sten.

Ja men hun kommer fra en gård hvor hun var ude og havde også problemer i starten med at få hende på¨bakken og startede med jord og så kom jeg lidt kattegrus i med tiden så hun vænnet sig over til grus, det gik også okay i starten men hun er ved at blive mere og mere sart igen.

tror jeg vil prøve at se om jeg kan finde sådan noget fint noget næsten som sand og se om hun kan bruge det.

Men er bange for hun måske synes det lugter lidt og vil ikke gå i bakken når der er blevet tisset eller lavet stort.

• #6   26. jan 2011 Som Sabina Siger! Prøv med Træpiller! Herhjemme er der 4 bakker med Træpiller og en med grus! Og det fungere fint!

• #7   26. jan 2011 Kan det måske tænkes at den lille pige er ved at blive kønsmoden? smiley Det kan sommetider også medføre tisseri andre steder end i bakken? smiley

• #8   26. jan 2011 **tror jeg vil prøve at se om jeg kan finde sådan noget fint noget næsten som sand og se om hun kan bruge det. **

God ide. Køb endelig noget UDEN tilsat duft. Extreme Classic har en variant uden duft. Eller Ever Clean (mener det er den lyseblå der ikke er duft i). Eller køb Golden Odeur på Zooplus.

Evt. kan du også anskaffe en ny stor, åben bakke og stille et roligt sted.

Jeg tror, at det er en dårlig ide at sætte hende i bakken, når hun stritter så meget imod det. Det vil sikkert give hende endnu mere uvilje mod bakken.

• #9   26. jan 2011 jamen hun tisser det samme sted hvergang.

Har prøvet træpiller og funger heller ikke rigtig.

Har to kattebakker en der er lukket og en der er åbent så kan stille dem begge frem. Tinka D: tror jeg vi kigge på nogen af dem du forslog. Man må jo kun prøve sig frem med den bette pige. og har ikke prøvet nogen af dem du forslog. Men det skal vist også være fint for hun har også indimellem med at spise de sten der er store eller leger med dem, så støvsuger ofte så de ikke ligger på gulvet så hun tager dem.

• #10   26. jan 2011 Har du prøvet finkornet bentonit? Altså som f.eks. Extreme Classic eller Premiere? Det er det dyre til 100+ kr. posen, mend et holder til gengæld rigtig længe. Det skal helst være uden parfume. Mine katte bryder sig heller ikke om groft grus.

• #11   26. jan 2011 Sidsel - Da min hundkat blev kønsmoden lavede hun stadig stort i bakken, hver gang, men tissede ALTID samme sted, i bruseren.. Hvis jeg satte hende i bakken, følte hun skyld og blev nærmest skræmt af at gå derind. Hun blev neutraliseret, og vi fik nogle stress øvelser af en adfærdsterapeut, og det har virket.. smiley

• #12   26. jan 2011 Jeg ved, at flere med katte, der tissede/besørgede uden for bakken i stedet for en alm. kattebakke har brugt en meget stor, lav bedroller med hjul under, så den er nem håndtere.
    Katten føler ikke tissepladsen begrænset og har altid mulighed for at finde et ubrugt sted i den.
    Hvis du så samtidig bruger meget fint grus ell. sand, så tror jeg det lykkes.

• #13   26. jan 2011 Ups, mente selvfølgelig HUNkat.. smiley Ikke HUND.. Ville se sjovt ud.. smiley

• #15   26. jan 2011 tak for alle de gode råds smiley
    Det var en tidspunkt Mille også tissede i bruseren i risten men er hun kommet over hehe.

Har prøvet at stille en skål med lidt appelsin for det kan hun bestemt ikke lide men det tørrede hurtig ind. Vil prøve det med maden og se om det kan hjælpe lidt.

Men vil prøve noget som er lidt finer og sand-agtig som er mere behagelig for hendes poter smiley

Hendes bakke står ude på toilettet sådan gemt lidt væk bag en reol så hun har eller roen til at være alene ellers. Men sjovt Mille kan godt lide når vi går på toilet sammen for så vil hun også på bakken hehe det lidt hyggeligt smiley

Men Silke kan godt gå på bakken men kun når jeg lige har skiftet den, men kan jeg jo ikke gøre hvergang hun skal på bakken smiley

• #16   26. jan 2011 Hvor gammel er hun? Er hun steriliseret? smiley

• #17   26. jan 2011 jamen hun er omkring 5 måneder ½ år. Nej er hun ikke skal ind og have snakket med lægen nu her hvor jeg snart skal ind med Mille til hendes sundhedstjek og opfyldning af vacine

• #18   26. jan 2011 Okay.. smiley Jeg krydser fingre for at det løser problemet.. smiley Det gjorde det her..

• #19   26. jan 2011 ja smiley det kan måske bare være en periode eller som skrevet længer oppe at hun måske er ved at være kønsmoden, måske,måske ikke smiley

Kommentér på:
hjælp! kattebakken

Annonce