hjælp! kattebakken {{forumTopicSubject}}
Har en lille Silke som bestemt ikke er glad for at gå på kattebakken, og tror det fordi hun er lidt meget sippet for hvis der bare ligger en pølle nægter hun at gå der ind og hun skal slet ikke røre gruset, når jeg prøver at løfte hende der op, spreder hun alle sine ben ud til siden for ikke at røre gruset, og det resulter i at hun kommer til at tisse andre steder, end lige i kattebakken. Men hun kan godt snøvle sig der ind hvis hun skal lave stort, men dækker det ikke til, fordi hun hurtig skal ud igen, så det ordner min anden kat, med at dække det til. Jeg fjerner ofte pøller så der ikke ligger nogen hun kan træde på. Men hun nægter nærmest at tisse der inde, og stritter meget imod når jeg løfter hende der op og stiller sig på kanten
hva kan jeg gør? har prøvet meget forskelligt kattegrus og det som om der ikke er noget hun kan bruge, og noget som fjerner lugten osv.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 121
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvad brugte hendes opdrætter?
Nu kender jeg ikke hendes baggrund, men hvis hun fra lillebitte har været vant til at være ude og derfor tisset i jord, kan det også være grunden, for jord er blødere for poterne end grus.
aug 2009
Ja men hun kommer fra en gård hvor hun var ude og havde også problemer i starten med at få hende på¨bakken og startede med jord og så kom jeg lidt kattegrus i med tiden så hun vænnet sig over til grus, det gik også okay i starten men hun er ved at blive mere og mere sart igen.
tror jeg vil prøve at se om jeg kan finde sådan noget fint noget næsten som sand og se om hun kan bruge det.
Men er bange for hun måske synes det lugter lidt og vil ikke gå i bakken når der er blevet tisset eller lavet stort.
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
apr 2009
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
God ide. Køb endelig noget UDEN tilsat duft. Extreme Classic har en variant uden duft. Eller Ever Clean (mener det er den lyseblå der ikke er duft i). Eller køb Golden Odeur på Zooplus.
Evt. kan du også anskaffe en ny stor, åben bakke og stille et roligt sted.
Jeg tror, at det er en dårlig ide at sætte hende i bakken, når hun stritter så meget imod det. Det vil sikkert give hende endnu mere uvilje mod bakken.
aug 2009
Har prøvet træpiller og funger heller ikke rigtig.
Har to kattebakker en der er lukket og en der er åbent så kan stille dem begge frem. Tinka D: tror jeg vi kigge på nogen af dem du forslog. Man må jo kun prøve sig frem med den bette pige. og har ikke prøvet nogen af dem du forslog. Men det skal vist også være fint for hun har også indimellem med at spise de sten der er store eller leger med dem, så støvsuger ofte så de ikke ligger på gulvet så hun tager dem.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
apr 2009
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Katten føler ikke tissepladsen begrænset og har altid mulighed for at finde et ubrugt sted i den.
Hvis du så samtidig bruger meget fint grus ell. sand, så tror jeg det lykkes.
apr 2009
aug 2009
Det var en tidspunkt Mille også tissede i bruseren i risten men er hun kommet over hehe.
Har prøvet at stille en skål med lidt appelsin for det kan hun bestemt ikke lide men det tørrede hurtig ind. Vil prøve det med maden og se om det kan hjælpe lidt.
Men vil prøve noget som er lidt finer og sand-agtig som er mere behagelig for hendes poter
Hendes bakke står ude på toilettet sådan gemt lidt væk bag en reol så hun har eller roen til at være alene ellers. Men sjovt Mille kan godt lide når vi går på toilet sammen for så vil hun også på bakken hehe det lidt hyggeligt
Men Silke kan godt gå på bakken men kun når jeg lige har skiftet den, men kan jeg jo ikke gøre hvergang hun skal på bakken
apr 2009
aug 2009
apr 2009
aug 2009
hjælp! kattebakken