{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Killing bruger ikke kattebakken {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.

Jeg har hentet den sødeste hankilling på 12 uger hjem i fredags. Vi fik at vide, at han var renlig, hvilket han også er noget af tiden.. Han er dog super dygtig til nr 2 i kattebakken, der er kun problemer med hans tisseri.

Første gang han brugte bakken herhjemme tissede han fint uden problemer, men efter denne ene gang har han tisset på både dyne, gulv, kurv, tæppe, badekar og endda i en ikeapose.

Det er fifty-fifty, om han tisser i bakken (med hjælp) eller andre steder.. Han har kun 2 gange på snart en uge brugt kattebakken til at tisse på egen opfodring. De andre gange har han haft behov for, at vi har “ført” ham hen til katten bakken eller placeret ham på bakken.
Han tisser ved siden af katten bakken, når vi er hjemme.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende? Evt har nogle tips.
Jeg har selv i tankerne at tage et smut til dyrlæge med ham for at tjekke, om han er ok. Eller handler det blot om træning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing bruger ikke kattebakken
  • #1   3. nov 2021 umiddelbart så kan det godt ske at de glemmer hvor bakken står i den alder
    derfor er det en god ide med flere bakker, så der er nemmere for killingen at nå bakken- de kan glemme det når de leger mm

    du kan bruge at starte forfra med bakketræningen-
    det vil sige at du når den har spist/drukket sætter den på bakken. Og det forsætter man med i et stykke tid tl den har fattet at man bruger bakken og ikke gulvet
    denne metode har jeg bruger de gange jeg har haft små killinger i huset - hittekillinger uden mor
    Og det har virket på dem alle

    jeg tror ikke at han har noget problem med urinvejene. Men det skader ikke at få ham tjekket


  • #2   4. nov 2021 Hvor står kattenbakken ?
    Hvis den står samen med sin mad, vælger de ofte, at besørge andre steder.
    står den i nærheden af hvor I opholder jer.? Hvis den står langt væk, kan den ikke altid finde den. da den gerne vil være tæt på jer.


  • #3   4. nov 2021 Hold da op, hvor din historie lyder bekendt. Jeg var præcis det samme igennem med min ene kat, Amigo, da han var killing. Han valgte dog næsten kun at tisse på bløde ting, og da jeg havde læst, at det kunne tyde på urinvejsinfektion, tog jeg ham til dyrlægen. Der var dog intet.
    Jeg fandt så ud af, at hans urenlighed nok skyldtes, at han ikke havde lært det rigtigt hjemmefra, eller at han var blevet taget for tidligt fra sin mor. Her hjalp det at gøre, som Anja foreslår.
    1) Flere bakker.
    2) Sætte ham på kattebakken, når han har spist/drukket, sovet eller ser søgende ud.
    I mit tilfælde fandt jeg også ud af, at han havde en svaghed for at tisse på ting, der lugtede anderledes - for eksempel en ny bademåtte eller min mors tøj, når hun var på besøg. Men efter kattebakketræningen kom helt på plads, har det heldigvis ikke været noget problem. Dog var han trods alt 6-7 måneder, før jeg turde købe en ny bademåtte, og den er da heldigvis ikke blevet tisset på.


  • #5   4. nov 2021 Kattebakken står på badeværelset og maden i køkkenet, så jeg tænker ikke, at dette er problemet?

    Måske jeg jeg skulle forsøge mig med flere kattebakker, men må lige høre jer, om det så er muligt på et tidspunkt at vænne ham af med at bruge flere bakker, eller om han kommer til at bruge bakker i forskellige rum resten af hans liv?

    Vi bor på 45 kvm, en 1,5 værelses lejlighed, så jeg ved ikke, hvordan jeg kan begrænse ham derhjemme?

    Udover det, så har vi herhjemme (allerede inden vi fik killingen) overvejet, om det ville være smart med 2 katte, så de ikke er alene - hvad tænker I om dette? Evt. om man kan anskaffe sig en sød voksen kat, som kan lære ham, hvordan tingene skal gøres:))


  • #6   4. nov 2021 2 er altid bedre
    Og vælger du en voksen ja så vil killingen oftes lærer af den store - på både godt og ondt

    Det drejer sig bare om at have et par bakker mere indtil at den er 100%renlig. Det drejer sig om vel et par mdr. Afhænger af hvor meget man gør i at træne den


  • #7   4. nov 2021 Ja han ser godt nok sød ud smiley .
    Det kan også være selve kattegruset han ikke bryder sig om eller at i ikke tager det beskidte grus op med det samme.


  • #8   4. nov 2021 det er adfærds betegnet. De færreste killinger er flytteklar når de er 12 uger.
    80% af urenlighed skyldes stress, især er det galt er killingen solist

    Der findes diverse naturelige midler som: Zylkene, colostrum, Anxitane osv

    har leveret flere hundrede killinger - ikke EEN har været urenlig i det nye hjem


  • #9   4. nov 2021 Rengøring af de steder killingen har brugt til kattebakke, er vildt vigtigt også, det er ikke nok med sæbe og vand, brug R10 eller lignende, så det ikke lugter af tis ( selvom du ikke kan lugte det, så kan katten) så alt som er blevet tisset på skal vaskes med R10 også dyner, og sprøjt alle de steder den ellers har været.
    Så en anden lidt skør ting, gør ikke kattebakken ren for tit den næste tid, en gang om dagen er nok, og skift ikke i bund og rengør bakken totalt, og hvis det er nødvendig med den store tur, så gem en smugle brugt grus, så den ikke glemmer, hvor den skal gøre sig ren.
    Nr 2 bakke kan være en opvaskebalje eller andet, hvor du kan have lidt grus i, du behøver ikke købe en stir dyr bakke, medmindre du beslutter dig for en kat mere.


Kommentér på:
Killing bruger ikke kattebakken

Annonce