{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Erfaring med HD operation {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Maine coon på 14 mdr som har HD.
Nu skal jeg så tage beslutningen om han skal opereres eller sige farvel. Jeg er klart mest til operation.

I den forbindelse vil jeg gerne høre fra nogle som har fået deres kat opereret for HD, godt eller skidt.

Der er rigeligt med delte meninger så jeg har brug for lidt fakta 8-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med HD operation
  • #1   31. jan 2011 Har en maine coon dreng som som fik den operation for lidt over 2 år siden.
    De de fjernede lårbens kuglen . Operationen forgik uden der opstod problemer , sår hellingen gik rigtig godt der var intet .
    Det sværeste var at holde ham i ro , så i starten kom jeg ham i killinge kravlegårende som jeg senere hen brugte når jeg ikke var hjemme , Heldigvis var jeg hjemmegående så meste af tiden var jeg hjemme, så han fik hurtigt lov til at går rundt i huset .
    Dyrlægen havde lært os nogle genoptrænings øvelser som vi lavede et par gange om dagen .
    Og han lavede hurtig fremskridt .
    Dyrlægen kunne ikke love at han ikke blev lidt skæv i hans gang art , med 7-9-13 kan man ikke se noget på hans gang art . Hans kraftige muskler holder ham pænt oppe .
    Vi har vores glade dreng tilbage.:-))))))
    Det er lidt større risiko for slid gigt men det prøver vi på at forbygge
    Efter operation har han tabt 1 kg , som han heldigvis ikke har taget på igen, da han har en fin vægt med lidt over 8½ kg nu .Han behøver jo ikke belaste ledene ekstra . .:-)

    Jeg er utrolig glad for at vi tog den beslutning at lade ham gennem går den operation.


  • #2   7. feb 2011 Tak for dit fine svar 8-)
    Jeg er meget i vildrede, da han også fik konstateret løse knæ.
    Han har vejet 8 kg siden han var 9 mdr så han er liiidt for tyk.
    Lige nu er han på diæt og får smertestillende når jeg ser behov for det 2-3 gange om ugen. Jeg har talt med en dyre fysioterapeut og fået nogle øvelser vi skal prøve.
    det vil koste ca 18.000 kr på landbohøj skole for at få lavet begge hofter, vores egen dyrlæge i store merløse skal have 8000 for det samme. Men hun er på barsel indtil sommer så jeg afventer og ser tiden lidt an, for nu er der udsigt til endnu en operation af knæ.

    Fik i han lavet begge hofter på samme tid?


Kommentér på:
Erfaring med HD operation

Annonce