SIKKE en aften :-( {{forumTopicSubject}}
fedt så ska aftenen gå på at hente en kat der blir vanrøgtet der hvor den er blevet givet til af den oprindelige køber/ ejer
og hvem står med syg kat og dyrlæge regning ???? ved sgu ik helt om jeg har lyst til at fortsætte opdræt. hvordan kan mennesker være så lede at sidde og forrhandle om penge til kattens dyrlægeregning ??? til sidst sagde jeg 0 kroner bare for at få den væk.... undskyld skulle lige have luft.... nu sidder hun på et værtshus og råber i mobil telefonen at hvis jeg ik henter den for 0 kroner bliver den aflivet imorgen....kan bare håbe hun holder aftalen om at være hjemme når jeg kommer efter den i aften
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 64 Svar: 246
Puha hvor er det skrækkeligt at nogen mennesker kan være sådan over for dyr
De kærligeste hilsner Salliah
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 111
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
katten blev solgt for cirka 1.4 år siden og efter godt 6 måneder opdager jeg at den står til salg herinde.... jeg kontakter køberen der siger at den allerede er flyttet fra ham og hen til en dame.... jeg er sur for han havde ligesom skrevet under på noget andet... men ok tænker jeg og beder om at få damens nummer, jeg ringer til hende og kan godt høre at hun kan lide en "appelsinvand" i ny og næ men nu er jeg jo ikke den der sådan dømmer folk med det samme.... vi snakker lidt og jeg fortæller at hun altid kan ringe til mig hvis der er problemer..... og det gør hun.... nok mindst 50 gange er jeg blevet ringet op om det ene og det andet problem og nu var den pludselig blevet syg og de havde haft den til dyrlæge ( nej ) og bla bla bla
for at korte af så ville hun have mig til at hente katten men jeg sagde at jeg ville have dækket dyrlægen da jeg jo selv har en del katte som den jo måske kunne smitte og derfor skulle den tjekkes før hjemkomst hertil.... det vil hun ikke og hun råbte og skreg og smed røret på, jeg ringede op igen og fik hendes mand som lovede at ringe idag når de havde fået snakket men jeg hørte intet...... så ringede jeg selv og fik så at vide at de havde bestilt en tid til aflivning imorgen.... det sagde jeg nej til og bad om at få lov at hente katten det måtte jeg kun hvis hun ikke skulle betale noget og det gjorde hun så ikke
så nu står jeg med en kat der skal til dyrlæge for min regning imorgen og så skal jeg endnu engang have fundet et hjem til ham
jeg tror han har fået eksem pga urenlighed i hjemmet eller loppe eksem som de ik har kunnet finde ud af at behandle.... derudover har han en lille knude som jeg "tror " er en fedtknude men nu får vi at se imorgen.....
skal nok give en update imorgen aften
nov 2009
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Stakkels kat - Den har i sit korte liv allerede skiftet hjem et par gange for meget og tilmed ikke haft det godt. Jeg håber da, den nu får lov til at falde fuldstændigt til ro, før du igen lader den skifte hjem.
Held og lykke!
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 124
Pu ha' det var dog en trals sag med de mennesker, men et eller andet sted tænker, godt for katten den er kommet tilbage til ordentlige mennesker.
Jeg håber ikke det er noget omfattende med katten:)..
Pøj pøj med missen ved dr. dyr.
Mvh Pernille
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
Hvis alle katte der får lopper er vanrøgtede så ser det altså ikke for godt ud for den Danske bestand af katte, hvem herinde har ikke prøvet at have en kat med lopper ????? og en lille fedtknude er er jo heller ikke en katastrofe *SS*
Når du sælger katten igen så får du jo dyrlægeregningen dækket ind igen og sikkert også mere end det, så hvor stort er problemet ?
jul 2009
Lotte hvis jeg ikke hentede katten igår var den blevet aflivet idag.... UNDSKYLD men her i huset har hver evig eneste killing en plads i vores hjerte, husk på han er kun 1.5 år det er da for tidligt at dø bare fordi vi mennesker tror vi kan lege gud over dyrene. ( ja undskyld men jeg mener faktisk ikke vi er mere værd end dem )
jeg solgte katten til manden MED en kontrakt der sagde at den ikke måtte komme videre uden min accept, men det valgte han jo at se flot på... jeg fik nummeret på konen og snakkede jo med hende flere gange og har hjulpet hende med alt mulig bla at levere foder til hendes dør da hun var dårligt gående.... føler hun har drevet gæk med mig her på det sidste.... nu har jeg jo så fået bekræftet at hun ikke har haft ham til dyrlægen som hun ellers påstod.... og i kontrakten stod der netop at hvis den skulle tilbage igen skulle køber betale for et dyrlæge tjek og det ved jeg rigtig mange opdrættere skriver i kontrakten... det er da heller ikke rimeligt at jeg skal betale for at få ham rask når det er hos hende han er blevet syg... kan godt forstå det som Hanne skriver ang. lopper her viste det sig så bare at hun ikke har gjort noget som helst for at få ham undersøgt og dermed behandlet hans eksem og UNDSKYLD men det mener jeg er vanrøgt at en kat kradser sig til blods uden der bliver gjort noget..... tror ganske simpelt at hun hellere ville drikke pengene op end at tage til dyrlæge
tror i virkelig at hvis jeg ville sælge ham at jeg så kunne ???? har i set hvor mange katte der er på markedet lige nu ????
nej jeg skal IKKE have DÆKKET mine udgifter ind igen, han bliver ikke solgt men givet væk når jeg finder nogen jeg stoler 100 % på for det vigtigste er for mig at han får et godt og blivende hjem denne gang og ikke MINDST at jeg idag har reddet et liv..... selv dyrlægen var HELT vild med ham
STATUS fra dyrlægen var at han har haft lopper længe og at han derfor har fået eksem som er blevet til sår, han har nu fået indsprøjtning for det.
Knuderne var som jeg regnede med det man kalder talgknopper og ganske ufarlige og man gør kun noget ved det hvis de ser ud til at genere ham og det vurderede dyrlægen ikke de gjorde
jeg vil kontakte min klub da jeg mangler at få nogle redskaber til hvordan vi som opdrættere kan skrive vores kontrakt så den rent faktisk kan bruges til noget hvis en køber tager "røven " på os....for jeg synes der er meget fokus på når opdrættere ikke lever op til forventningerne, men mangler at det osse går den anden vej, så vi opdrættere kan regne med at vores killinge købere holder det de skriver under på....
Tusind tak til jer alle for de varmende ord
Også tak til alle de dejlige varme og pålidelige killinge købere som har støttet op og sendt trøstende ord
Knus til alle fra Marlene
nov 2009
Forstår dig virkelig godt og ja det er vanrøgt, når dyret har lopper og der ikke bliver gjort noget ved det
Til Hanne S... Måske vi har prøvet at have lopper, men så har vi også gjort noget ved det med det samme.. Hvis ikke man gør det, så er det i mine øjne vanrøgt
Og jeg ville bestemt også gerne have en killing jeg tog tilbage, afsted til dyrlæge inden man tager den ind til sine andre katte med risiko for smitte osv... Det mener jeg bestemt også tidligere ejer skulle dække
Men jeg havde nok gjort det samme, som du her har gjort Marlene..
jul 2009
ja vi har andre dyr at tænke på og ikke mindst killinger lige nu... men jeg var så klog at jeg isolerede ham og mine andre katte er dækket ind med loppe behandling, men efter aftale med dyrlægen bliver han i isolering 1 uge og så skal han have et medicin bad inden han kommer ud til de andre... han var heldigvis sund og rask ellers
nov 2009
Ja det er noget af en risiko, når man også har killinger... Man er jo nødt til at tænke på det hele.. Også på den stakkels kat, der bliver flyttet rundt.. Hvor er det synd, men tror det er godt du har fået ham hjem i første omgang i hvert fald... Håber så du finder et godt hjem til ham
nov 2009
jul 2009
god weekend til alle
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
At indtægter og udgifter følges ad, er ved ikke unaturlig *SS*
jul 2009
men bare rolig Luigi skal nok få et godt hjem alligevel penge eller ej
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 124
Og tro mig Hanne det er ikke engang nemt at få regnestykket til at gå op, der er ret heftige udgifter ved seriøst opdræt...
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg tvivler i hvert fald meget på at Thomas&Marlene får held til at få dækket udgifterne, de har jo osse haft udgifterne første gang, de solgte. Og en "brugt" kat er endnu sværere at komme af med end en killing.
jul 2009
det er ABSOLUT ikke en forretning og heller ikke derfor vi opdrætter, det er nemlig en hobby og en passion for os.
SIKKE en aften :-(