{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.452 visninger | Oprettet:

Naboens kat grrr {{forumTopicSubject}}


Sigende overskrift ikke smiley

Jeg går snart i moderiske tanker på den her grå og hvide kat der render rundt på min grund, den er velkommen til at skide i mine bede, pisse rundt omkring så det stinker langt væk og hvad den nu ellers kunne finde på... Hvis det ikk lige var for.... at den sætter sig lige ude foran min kattegård og mine katte går jo helt op i en spids, faktisk så slås de gennem tråden og jeg høre de vildeste katteskrig næsten hver dag efterhånden...
Jeg render selvfølgelig ud og råber og skriger og kyser den her lille spasser kat langt væk... Men det er tydeligvis ikke nok, da den kommer tilbage igen og igen...

Jeg ved ikke hvem der ejer den.

Men jeg går virkelig med de værste tanker om den her kat... Jeg har vildt lyst til at kaste noget tungt og hårdt efter den... men se hvis nu jeg rammer smiley Så vil jeg nok ikke være så kny at høre på længere.

Jeg kan ikke liste mig ind på den, da den kan høre hvis jeg åbner døren, og vand kan man ikke kaste så langt med...

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre her.... Skal der virkelig en kattefælde til.... eller endnu værre skal jeg anskaffe mig et splattergevær smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens kat grrr
  • #1   5. feb 2011 Jeg ville måske prøve og ringe nogle dør klokker for høre om nogen kender den formøse mis eller de måske er ejermand af den.. Hvis det viser sig og være en vildkat så er en katte fælde jo okey, men hvis den tilhøre en i nabolaget kommer du jo ikke nogen vejne med og fange den...

  • #2   5. feb 2011 Jeg havde nok valgt at sætte en fælde op.. Kan du ikke låne en på det næremste internat, eller hos falck?? Hvis du ender med at skyde den, så håber jeg at du for fat på en jager somm vil gøre arbejdet for dig, så du er sikker på at den ikke kommer til lide.

  • #3   5. feb 2011 Men katte fælden kan du jo finde ud af hvem som ejer katten og sige at du har et STORT problem med deres kat... Hvis de altså har mærket en med enten chip eller tatoo.

  • #4   5. feb 2011 Eneste jeg ser som en udvej lige nu er en kattefælde... dørklokker tror jeg ikke jeg vil komme så langt med da det er et sommerhus område jeg bor i...
    Er dog sikker på katten har en ejer, da den ser ganske velnæret ud.

    Ann V... Nej for pokker da... ville da aldrig skyde en andens kat(heller ikke min egen for den sags skyld smiley )... splattergeværet var ment i joke...
    Men hvad kan jeg gøre for at kyse den her kat helt hen til vor peberet gror så den i det mindste holder sig væk fra mine katte?


  • #5   5. feb 2011 Hov Ann V... så først nr 2 indlæg nu smiley

    Og jeg er ret sikker på du har ret i at det er den eneste mulighed...

    Ville bare ikke bryde mig om hvis nogen fangede en af mine katte og afleverede til en dyrlæge, men så igen, mine katte løber jo heller ikke rundt og genere andres katte smiley


  • #6   5. feb 2011 Du kan også afleveret den på et internat istedet for, hvis den er chippet kan de også tjekke den der smiley

  • #7   5. feb 2011 Problemet ligger bare i at har katten en ejermand i nabolaget så bliver den jo bare sat løs igen når den kommer hjem og så starter det hele forfra.. Katte fælden er jo en god nok ide...

  • #8   5. feb 2011 Hvis katten er mærket og skal hentes ved dyrlægen/internatet, så kan ejeren få besked om at holde sin kat i egen have, hvis ikke vil den blive aflivet og problemet bliver løst anden gang den går i fælden...

  • #9   5. feb 2011 Nu er det ikke lige vejret til at plante, men det varer ikke så længe.

    Jeg ved, at man på planteskoler kan få en speciel plante, hvis duft holder katte LANGT væk. Navnet har den fået af samme grund og den trives næsten overalt. Jeg skal senere se, om jeg har gemt det på mit "lager", ellers ring til en planteskole.
    Plant den udvendigt langs hegnet.

    Jeg mener, at Løvstikke har samme virkning!


  • #10   5. feb 2011 Mega hvad så med mine egne katte... vil det ikke genere dem?

    Og ja det var en ide..... kan jo godt være jeg tænker grimme tanker om den her kat, men ved jo godt det er noget jeg aldrig vil kunne udføre smiley


  • #11   5. feb 2011 Hvis den efter en indfangning kommer igen, så må konsekvensen vel være at annoncere i lokalavisen med, at den bliver aflivet næste gang. Det er ærgeligt at spilde godt liv, men den lider i det mindste ikke af det.

    Vel lidt surt for egne katte at plante afskrækkende blomster uden om kattegården? smiley

    Ellers ja... vandpistol. Selv de helt små kan skyde 5-6 m. Er det nok? Ellers en større. Men hvis ikke du kan liste dig ud, er det også svært.


  • #12   5. feb 2011 Her i byen er vandballomer et hit *SS*

  • #14   5. feb 2011 Når der lyder ”skønsang” ved mit hegn, så løber jeg straks ud og klapper i hænderne og beder fremmedkat om at gå sin vej, og det gør den så…. Men den, eller en anden kat, kommer jo tilbage, om ikke samme dag, så den næste eller næste igen.
    Hvis det var den samme kat, der generede dagligt, ville jeg nok smide en balje vand efter den - dog ikke på denne kolde årstid.
    Mest af skræk for at mine katte skulle blive uvenner, lader jeg ikke kattene have adgang til haven, når jeg er væk hjemmefra eller sover.
    Ja, det er meget, meget træls, at man ikke kan have kattelem, eller i det mindste bare lade havedøren stå åben om sommeren, mens man selv sover. Men verden drejer sig jo altså ikke kun om en selv og ens egne katte. Andre skulle også gerne kunne være her.
    At sende naboers katte afsted til internat eller det, der er værre :S Har sgu da aldrig kendt mage smiley


  • #15   5. feb 2011 Ville forhører mig ved naborerne og forklare situationen og man skal jo have sin kat på egen matrikkel eller hvad det hedder, så der er ifølge min logik alt mulig god grund til levere katten på internatet hvor ejer på bøde for div udgifter.. da han/hun har en kat der genere andre..

  • #16   6. feb 2011 Nej, man skal ikke nødvendigvis holde kat på egen matrikel. Men man er forpligtet til at holde den fra andres matrikler, hvis de ikke vil have den gående.
    Derfor er matrikelejer i sin gode ret til at fjerne katten - og at aflive den efter forudgående advarsel - hvis ikke kattens ejer har i sinde at gøre noget ved situationen.


  • #17   6. feb 2011 Så fandt jeg navnet:
    Bo Grønt Holbæk Planteskole forhandler planten <b>Coleus canina hybrida</b>, og har den på lager.
    Fås også her:
    Saunte planteskole og stammer muligvis fra Tyskland, da der er henvisning til en netadresse der ( www.ggg-gruenewald.com. På etiketten står der et Tysk navn Verpiss dich! Planteafstand er ca. 1 meter.

    Har også følgende råd:
    Dyp nogle pinde i hjortetaksolie og sæt dem i jorden.
    Drys jævnligt tørret kaffegrums langs med hegnet

    At dine egne katte så ikke vil gå helt hen til hegnet, gør vel ikke noget?


  • #18   6. feb 2011 anskaf en hund du lige kan lukke ud når den er der:) De hankatte der kom her på et tidspunkt kommer ikke mere.Det var jo et værre kattejammer når mine hankatte ikke kunne komme ud og slåsse dem.

  • #19   6. feb 2011 Hunden ville være det perfekte våben ;)... Men hælder nu mest til Mega's forslag med planter... Det er så dejligt fredligt og det skader ingen..
    Har googlet planten og den er faktisk meget køn og så får den små blå blomster (måske lilla, er farveblind *g*).
    Eneste jeg ikk helt kan finde er hvor meget den udsende den her lugt som kattene ikke kan lide, mine katte skal jo kunne nyde deres løbegård uden at blive generet af lugten... smiley
    Men jeg vil google videre... og takker for alle for svarene.


  • #20   6. feb 2011 Altså vi havde en udekat der hed Dims og naboen havde en lorte agressiv hankat! og jeg ved fandme ikke hvor mange penge vi har brugt på dyre læge og hvor mange gange den er blevet syet og opereret pga naboens lorte kat! den løb ogs rundt i vores have hele tiden og vi løb rundt i haven og klappede og råbte og skreg...
    naboen der ejede katten var 80 år gammel eller ældre og lidt skør så vi kunne ikke rigtig snakke med hende om det...

    det endte med at lille Dims måtte aflives for det var jo ikke fair at den hele tiden skulle slåes halvt ihjel hver gang den satte poten uden for døren....
    Lorte hankat!!!
    Jeg havde sgu nok taget vandslangen i brug! smiley


  • #21   6. feb 2011 Jeg vil også sige vandslangen, eller en vandpistol..
    Men hvis det virkelig ikke går over, (og mange mennesker har jo deres katte gående ude, fordi katte godt kan lide at være ude og møde andre katte), så kan du jo hegne din have ind, det er et dyrt foreslag, men ligeså snart du er kommet af med denne her, kommer der jo måske bare en ny smiley


  • #22   6. feb 2011 Ærlig talt: Er tonen ikke lidt skinger? Man vil da være 100pct. sikker på at blive uvenner med ejeren hvis katten blev fanget i en fælde - det skulle i hvert fald ikke være min nabo. (Godt de er indekatte!)
    Hvis du ikke kan liste dig ind på den, så må det da også være nok at åbne døren og tale lidt højt! Hvem siger også at dine katte "taler" pænt til den? Du kender da ikke kattesprog!
    Tag liiige en dyyyyyb indånding, alle skal vel have lov til at være her og det skal vel ikke kun gå op i regler og paragraffer, indfangninger og aflivninger det hele vel?


  • #23   6. feb 2011 Marianne P... Mine katte sidder i deres løbegård og har ingen mulighed for at jagte det kræ væk, der sætter sig helt op af tråden ind til dem... Der er da ikke nogen normal kat der ikke vil tage det som en udfordring.. SÅ nej mine katte finder sig ikke i at en fremmed kat trænger ind på deres territorie.
    Og du kan tro jeg render ud og råber og skriger efter den i håb om at den holder sig væk... Men det gør den så ikke... den kommer igen og igen...
    Så ja jeg tænker grimme tanker om den her lorte kat.... det er kun et spørgsmål om tid før at mine katte kommer ind med rifter da de slås gennem tråden.
    Så nej jeg har ikke tænkt mig at tage en dyb indånding.... Hvis du læser hele vejen ned hvad jeg har skrevet vil du også kunne se jeg ikke er meget for skade kræet, og er Mega's råd jeg har taget til mig...

    Og hvordan ville du tage det hvis dine katte hver dag skulle toppes med en lorte kat på den anden siden af ruden/tråden eller hvad du nu har?
    Du er uden tvivl ligesom os andre herinde, der ønsker at beskytte dine egne katte mod grimme oplevelser....


  • #24   6. feb 2011 ååh ja, har samme problem, og det er for at sige det mildt PISSE IRRITERENDE! Selvom man elsker katte kan dette virkelig drive en til vanvid. Vi har også nabokatte rendende, de skider inde i vores havestue, strinter over alt i haven og kravler rundt oppe på vores løbegård!!
    Ved virkelig ikke hvad man kan gøre andet end at sætte en haveslange op, som man tænder inde fra huset af når katten er der....


  • #25   6. feb 2011 Find ud af, hvem der ejer katten og tag så en stille og rolig snak med dem, for det er slet ikke sikkert de ved, til hvor megen gene den er.

    En af mine vejboere havde et rødt monster af en fertil hankat.
    Aggressiv over for alt og alle og en storstrinter på både vasketøj og hoveddøre. Han var bestemt ikke vellidt, og jungletrommerne gik på at få ham indfanget og aflivet.

    Så tog jeg en rolig snak med hans ejere og det kom helt bag på dem, for hjemme var han blik som et lam og strintede heller ikke. Jeg fortalte dem, hvad "jungletrommerne" fortalte og de fik Ludvig kastreret (og øremærket) hurtigt efter og Ludvig ændrede adfærd.

    Jeg har en del genudsætningskatte (lige p.t. to fertile hanner) uden for hegnet, men de og mine katte har vænnet sig til hinanden og er gode venner.

    Og så vil jeg forresten ikke sige lortekat, men lortenaboer, for katten gør kun, hvad den er "programmeret" til fra naturens side, mens naboerne måske burde vide bedre.



Kommentér på:
Naboens kat grrr

Annonce