{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon
  • #1   10. feb 2011 Du kan få Maine Coon med stamtavle inkl. første vaccine, neutralisering, kontrakt sundhedsbog og chip for ca. 3500.

    Uden tavle mellem 0-2500 kroner - om den er færdigpakket eller ej, kommer an på købers egen moral.


  • #2   10. feb 2011 Dette er selvfølgelig killingeprisen. En omplaceringskat med stamtavle koster ca. 1500 kroner inkl. neutralisering.

  • #4   10. feb 2011 jeg har givet 2000 for begge mine og 1500 for den anden;)

  • #7   10. feb 2011 Oki, takk for svarene smiley

  • #10   10. feb 2011 En med tavle ligger mellem 2500-4500 ca. smiley

  • #11   10. feb 2011 Til kæl smiley

  • #12   11. feb 2011 Vi gav 4000 kr for vores obelix med stamtavle. neutraliseret, vaccineret osv. jeg kan se at hende vi købte af har killinger til salg nu, de er også herinde på kg. Dejlige katte hun laver, kan kun anbefales!!!

  • #13   11. feb 2011 Kristina... mener hun tager 4500 nu, ligesom de fleste..
    Den pris der er mest normal er 4500..


    Susanne, det var godt nok billigt, en avlskat ligger normalt på de 8000

    Men ja indimellem er prisen nede på 3500


  • #14   11. feb 2011 Det højeste jeg har fået for en kæle killing med stamtavle er 3000 kr. Det er jo med lidt foder et tæppe første vaccine,og selvfølgelig er de neutraliseret:)

  • #15   11. feb 2011 personligt synes jeg at killinger uden stamtavle koster for meget.Da køber jo selv skal ud og neutralisere bagefter.

  • #16   11. feb 2011 "Hvad er prisen ca for en Maine Coon killing, med stamtavle og pris uden?"

    Tja… Det nærmeste direkte svar på det åbne og ikke særlig konkrete spørgsmål må være, at prisen er sådan ca. forskellig.. smiley

    Hvad er baggrunden for, at du spørger?

    I min verden findes der ingen normale priser på maine coons.

    Jeg oplever, at der i registrerede opdrætterkredse er en konsensus om eller om ikke andet et ønske om, at priserne på kælekattekillinger skal ligge i samme niveau af hensyn til "opdrætterstanden". Det er umiddelbart også et fornuftigt udgangspunkt, idet de enkelte opdrættere dermed værner om hinanden og er med til at skabe et grundlag for bæredygtig avl i den forstand, at der er plads til, at opdrætterne kan arbejde seriøst med racens videreførelse.

    Nu forholder det sig dog sådan, at de enkelte opdrættere har vidt forskellige måder at have opdræt på. Grundlaget, holdningerne, fokuseringen og ikke mindst seriøsiteten er vidt forskellig, hvorfor der efter min mening er klart forskel på kvaliteten (sundhed, type osv.) af kattene de enkelte steder.

    Hvorfor skal priserne ligge i samme niveau, hvis kvaliteten ikke er den samme?

    Det interessante spørgsmål for mig, når vi snakker priser er, hvorfor føler den enkelte opdrætter (registreret og ikke-registreret) sig berettiget til at ville have den pris, killingerne er sat til salg for?

    Vi tager som udgangspunkt 4.500 kr. for en kælekilling. Prisen overstiger de direkte omkostninger pr. killing til vaccination, neutralisering, stamtavle, ormekur osv. Men vi har i opdrættet en del indirekte omkostninger forbundet med vores måde, at have opdræt på, der gør, at prisen skal være højere end den direkte kostpris. Nogle af de væsentligste indirekte omkostninger er f.eks.:

    - Selektering i avlskatte:
    Vi har haft flere avlskatte, vi ikke har brugt i avl både af hensyn til kattens velværd og kriterier for sundhed, type osv.

    - Få parringer pr. kat:
    De katte vi bruger i avl, bruger vi kun til nøje planlagte parringer i forlængelse, hvad vi ønsker at arbejde videre af hensyn til sundhed, type osv.

    - Udstillinger og besøg hos andre opdrættere:
    Idet vi har en målsætning om, at vores katte skal være racetypiske tager vi jævnligt på udstillinger. Endvidere besøger vi også jævnligt opdrættere, som vi samarbejder med.

    Prisen for killingerne påvirkes naturligt af udbud og efterspørgsel. Vi har i den forbindelse valgt at begrænse antallet af kuld for at mindske udbuddet i markedet frem for at have fokus på at reducere omkostningerne i opdrættet og derved skulle gå på kompromis med kvaliteten.

    Prisen er derfor forskellig på maine coons, uanset om de er med eller uden stamtavle.

    Min påstand er, at prisen afspejler forskel i kvaliteten, om ikke andet burde den gøre det. Det må så være op til kælekattekøberen selv at undersøge dette forhold nærmere.


Kommentér på:
Maine Coon

Annonce