{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.126 visninger | Oprettet:

kattegræs {{forumTopicSubject}}

Har ofte kattegræs for min kat elsker det og så skulle det jo også være godt for hårboller smiley
Problemet er bare at jeg syntes kun det virker frisk når de er ved at spirer op og når det så er ved at have en vis længde bliver det gult eller nogle gange har jeg også oplevet at der går banan fluer idet, er der nogle der ved hvordan man holder det? smiley
det burde nok være simpelt da det bare er græs smiley men jeg kan ikke få det til at lykkes rigtig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattegræs
  • #1   26. feb 2011 Jeg har de samme erfaringer. Kattegras er bare hvede! Men man kan få stuebambus, der nødvendigvis ikke holder så meget længer - men noget længer... Ellers må du bare så "kattegræs", som du ville så karse!

Hos mig virker en purløg i potte også god at gnaske på. ;-)))

• #2   26. feb 2011 siden du siger som du sår karse, sår du det så i vat, for jeg har altid gjort det i jord? hvad koster sådan en stuebambus ca? smiley
    Purløg holdere det så længere? :o)

• #3   26. feb 2011 Sidst jeg købte stuebambus fik jeg to for 40 kr

• #4   26. feb 2011 I længden kan katte blive forgiftet af purløg, så det er bestemt ikke egnet som kattegræs.

Det kattegræs man selv sår er bare hvede- eller havrekerner. Og det er ikke meningen at spirerne skal holde evigt, men derimod at det skal kasseres når det visner.
    Så nyt græs jævnligt. Når det er groet op i den ene potte, så så kerner i den næste potte.

Jeg køber et kilo hvedekerner fra Urtekram (fås i Kvickly). Der er til mange potter kattegræs i et kilo kerner - og til en brøkdel af prisen for de kerner der sælges i små breve som kattegræs.

• #5   26. feb 2011 Kan man bruge "alm" græs?
    Holder det ikke længere?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #6   26. feb 2011 Purløg er giftigt for katte!

Oplagres i kroppen og kan give Heinz Body Anæmi.
    Ændrer de røde blodlegemer, resulterer i blodmangel. Symptomer er diarré, opkast, nedstemthed, feber og mørk urin. smiley

Katte kan ikke tåle:

Alle former for løg (dvs. også hvidløg, porrer, purløg, forårsløg osv.), stærke krydderier, avocado, tomat, rosiner, vindruer, nødder, chokolade, alkohol, mælk, kaffe og koffeinholdig te samt alle former for svampe. Derud over har de ikke godt af for meget gærholdigt/hvidt brød, sukker og for meget salt.

• #7   26. feb 2011 Jeg har stort set aldrig brugt kattegræs, af 2 årsager. Den første er at det som du selv har opdaget, er svært at få til at gro ordenligt og den næste fordi der kun har været en af mine katte der gad spise det. Til gengæld bruger jeg en tot alm græs fra haven. Jeg tager både med og uden jord. Det er de meget mere tilfredse med. Ellers vil jeg anbefale stuebambus, som der tidligere er foreslået. Men det er ikke altid lige nemt at få fat i dem.
    Grunden til at katte spiser græs er ikke pga hårboller som man tidligere har troet. Man har fundet ud af at det er for at få folinsyre. Det samme gælder for hunde. Men det er rigtigt at de "kaster det op" igen. Men det er fordi at det ikke er så nemt at fordøje. Så det er måden at slippe af med græsset når folinsyren er optaget i kattens system

• #8   27. feb 2011 Stuebambus og elefantfod er hittet her hjemme smiley og stuebambusser koster næsten ingen ting smiley

• #9   27. feb 2011 **og stuebambusser koster næsten ingen ting :)**

... mjoeh, som regel da. Sidst jeg købte en gav jeg 45 kr.

• #10   23. okt 2012 googlede elefantfod der er flere slags????

Kommentér på:
kattegræs

Annonce