{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Ny herinde og spørgsmål om trimning .. {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige katte mennesker smiley
Nu har jeg min dejlige mis som er en blanding af huskat og maine coon .. han har så den super flotte pels fra maine coonen .. problemet er bare at han på meget kort tid er blevet en stor knude nærmest .. og det sidder inde ved huden så det kan ikke ses på ham , men bestemt mærkes !! og synes jo det er så synd for ham .. og han kan bestemt ikke lide at blive redt og egentlig generelt ikke lide at man piller ved knuderne .. så tænkte på om det er "tilladt" at tage en alm. trimmemaskine(til hår) og så bare gå igang , har læst om flere der bare har trimmet pelsen af os så startet forfra om man så må sige ? selvfølgelig ikke på hale , poter , lidt ben og hovedet da der ikke er noget der .. men kan man bruge en alm. trimmer hvor der selvfølgelig er sådan en tingest på så man ikke kan skære eller noget .. det blev vidst lidt rodet , håber i kan hjælpe smiley

Mvh. Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny herinde og spørgsmål om trimning ..
  • #1   28. feb 2011 Det der er generelt problemet, når man begynder at krydse katteracer, for så kombineres forskellige hårlængder og hårstrukturer, som ikke er 'skabt' til at kunne ordnes af katten selv. En oprindelig skovkattetype ville jo ikke have det der problem.
    Man kan sagtens klippe ned, men du skal nok overveje at få dyrlægen til at gøre det i narkose af hensyn til at gøre det smerte- og stressfrit for katten. Og så skal den ellers bare børstes, børstes og børstes fra dag 1. Både for at gøre den fortrolig med, at det ikke længere gør ondt, og fordi man ikke bare lige ligger katten i narkose igen, så det skal for alt i verden undgås.
    Du skal gøre noget nu! At vente vil være misrøgt.


  • #2   1. mar 2011 prøv forsigtigt om du ikke kan selv,jeg klipper selv mig perser,når han trænger.
    jeg har klippet en vens perserkat helt i bund da den var rigtig filtret,og de ikke selv kunne holde den når den skulle redes,det tog noget tid,men jeg klippede ham helt alene og over hele kroppen.han var ikke pæn bagefter,men han havde det skønt :O)


  • #4   1. mar 2011 Min store hankat har ved sådanne lejligheder været ved dyrlæge og blive bedøvet så jeg kunne børste alt filter af ham. Jewg vil mene at det bliver en bedre oplevelse for katten at den ikke skal være skræmt af lyden af en trimmer,så var det mig ville jeg lige runde dyrlægen.Du kan jo sagtens selv klippe ham når han "sover",måske kan du faktisk med lidt tålmodighed og teknisk snilde helt undgå at klippe,men nøjes med at børste ham. Mener at jeg gav omkring 200 kr for at få min bedøvet sidst. så det er jo ikke en bondegård.

  • #5   1. mar 2011 Selvom jeg har ægte katte så får de nu stadig knuder især i denne tid, der opstår knuderne fra den ene dag til den anden...

    Inden du selv går i gang med trimmeren ville jeg som de andre skriver smutte til dyrlægen med ham først, de er rigtig søde til at fjerne knuder og bruger også en trimmer, så kan du eventuelt lure nogle tricks af.

    Herhjemme har jeg en maine coon der går i totalt panik blot hun ser en børste/kam og jeg kan ikke komme til hende, hos dyrlægen lægger hun sig i foster stilling og man kan gøre alt ved hende uden bedøvelse... Både godt og skidt for er ikk rart at se sådan en stor kat overgive sig på den måde.


  • #8   1. mar 2011 Jeg går til hundeklipper med Balder ca hver 6.måned.
    Han stresser helt vildt af at blive børstet, og det skal vi gøre mange gange om ugen hvis vi skal holde ham knudefri.
    Han stresser noget mindre hos hundeklipperen fordi hun har et fast tag og gør det hurtigt. så samlet set reducerer jeg hans stress ved at gør det sådan.
    Og jeg gør det så tit som jeg gør fordi jeg har oplevet at knuderne kommer når han når ud over en vis længde som passer ca med ½ år.


  • #9   1. mar 2011 **problemet er bare at han på meget kort tid er blevet en stor knude nærmest .. og det sidder inde ved huden så det kan ikke ses på ham , men bestemt mærkes !! **

    Det lyder slemt. Jeg tilslutter mig dem, der anbefaler, at katten bliver klippet ned under narkose for denne gang - alternativt en professionel hunde-kattefrisør. Og så er det med selv at forebygge fremover, at det nogensinde bliver så slemt igen.


  • #10   1. mar 2011 der er jo altid en vis risiko ved narkose, så hvis det var mig ville jeg prøve ganske stille uden først.... prøv evt at tænde den i nærheden af ham uden at du klipper til at starte med så vænner han sig til lyder.... hvis du synes han stresser lidt kan du overveje om han skal have noget Zylkene som får ham til at slappe af.... det er et produkt som er ganske naturligt det sælges i håndkøb på apoteket og dyrlægerne anbefaler det blandt andet når dyr blir stresset af nytårskrudt smiley

    Held og Lykke med det.... p,s husk at klippe han kløer først smiley


  • #11   1. mar 2011 hvis han har prøvet at blive føntører,så kan du sikkert også godt klippe ham ;O)

Kommentér på:
Ny herinde og spørgsmål om trimning ..

Annonce