571 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hjælp - Tyndt afføring Hjælp - Tyndt afføring

Min dejlige lille oscar, har haft tyndt afføring meget lang tid. Vi har kørt skånekost (ris, bønner, tun), og dette hjælper. Når vi prøver at trappe ham ind i tørkost er det galt igen. Vi har været ved dyrelæge - hvor de ikke kunne finde grunden andet en at det muligvis kunne være kosten. Han har kørt en slags tørkost siden vi fik ham, og har aldrig haft problemer med ham. Da vi skiftede gik det galt, og vi har ikke kunnet få styr på det efterfølgende. Til aften, da vi kom hjem, var der blod i vindueskarme, gulv, samt det flød ud af anus på ham - dog klart blod m. slim.
Jeg er klar over, at dyrelægen skal kontaktes igen, men tænkte at der evt. var nogen, der havde oplevet noget af det samme, eller havde kendskab til hvad der evt. kunne gøre...
Syntes hvertfald det var værd at prøve, for at få hjulpet ham så meget som muligt...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - Tyndt afføring
  • #1   5. mar 2011 Kan det evt. være tarmbetændelse ? Hvorfor ikke gå tilbage til det tørkost han startede på og fungerede på ?

• #2   5. mar 2011 Vil vi også gøre....

• #3   5. mar 2011 Jeg tror at du skal skifte dyrlæge og lige som Yvonne, tænker jeg osse på betændelse i tarmene. Det du beskriver lyder ikke godt.
    Min gamle kat havde lignende problem og ved et tilfælde fandt vi ud af at J/D fra Hills, havde en gunstig virkning, så det fik han i 3 mdr og der har intet været siden. J/D er egentligt til led osv, men det kan åbenbart osse noget med fordøjelse. Så min ene dyrlæge har nu taget det til efterretning og har efterfølgende har gode resultater med det.

Jeg ønsker din lille Oscar rigtig god bedring.

• #4   7. mar 2011 Hej Maiken,

Jeg tror du skal overveje at finde et andet fuldfoderprodukt. Det er jo lidt af en jungle med alle de muligheder der findes efterhånden.

Min Burmeser har ligeledes en meget sart mave, og der er virkelig rigtig mange typer foder, hun ikke kan tåle. Sidst hvor det gik helt galt var da jeg prøvede Olivers. 10 minutter efter hun havde indtaget det første gang havde hun ekstrem tynd afføring. Oplevede nogenlunde det samme med den røde fra Specific. På det tidspunkt anede jeg ikke at det var foderet. Men hun var så syg og afkræftet at vi var nødt til at indlægge hende, så hun kunne få drops.

Det har så har fungeret bedst på er produkter fra Royal Canin (dem fra dyrlægen). Kan ikke lige huske varianten, men det er den til steriliserede katte. Og ellers har jeg se senere år kørt med Real Petfood Indoor fra Aller Petfoods uden problemer overhovedet. Lige bortset fra, at hun er blevet lidt tyk af det smiley

Kommentér på:
Hjælp - Tyndt afføring

Annonce