{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

hvilket kattegrus bruger I? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en veninde, der gerne vil skifte kattegrus, og derfor - gennem mig - gerne vil høre, hvilken slags grus andre bruger og kan anbefale...

Det skal klumpe og ikke lugte, og så gerne sørge for at kattebakken ikke stinker af kattetoliet...

og så må det også gerne have en noget billig pris, da hun, ligesom jeg, er studerende smiley

katten er semilanghåret...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilket kattegrus bruger I?
  • #1   6. mar 2011 Jeg har brugt lidt forskelligt det billige hvide fra fakta, som virker fint, det lugter ikke og det er billigt, før brugte jeg noget Krysta, men sys det var dyrt i længden, men har overvejet skifte til træpiller, da vi bruger det på mit arbejde, og det virker fint, suger rigtig godt.

• #2   6. mar 2011 jeg bruger extreme classic :=)

• #3   6. mar 2011 Hvis hun kan lokke katten til at bruge træpiller koster en pose med 15 kg. ca. 38 kroner i Jem og Fix. Det er i hvert fald SU-venligt.

Herhjemme har vi en ekstra bakke stående med træpiller, men min store Maine Coon-kastrat vil ikke bruge træpiller, så jeg har en ekstra bakke stående med Extreme Classic med babypudderduft. Det koster ca. 130 kroner for 15 kg. og det holder super duper herhjemme til vores 2 katte. Pt. har vi ikke tømt bakken for grus i 3 uger, og vi har endnu ikke nogen duftgener. Vi har selvfølgelig tømt for tis-klumper og afføring.

Køber du gruset via Zooplus er det selvfølgelig billigere (eller det plejer det i hvert fald at være).

• #4   6. mar 2011 Aldi's bruger jeg og har altid gjort det smiley Der er dog sket det forfærdelige at leverandøren har ændret på det , så det ikke er lige så godt , men jeg har klaget over det og de vil gøre hvad de kan for at lave det om som det var før

• #5   6. mar 2011 *Pulleh *

det er nemlig det hun også bruger, og derfor vil hun skifte...

træpiller - det er da en super idé...

jeg vil vise hende tråden her, så bare kom med flere idéer smiley

• #6   6. mar 2011 Lige P.T bruger vi det fra Rema 1000. Det er ganske fint.

• #7   6. mar 2011 Hejsa.
    - Jeg bruger noget lugtefrit, som jeg køber i bilka. Det hedder Misses kattegrus, og der er 40 liter for 65 kr.
    Det virker helt perfekt, og har ikke en skarp lugt, man skal jo selvfølgelig bare også sørge for at skifte det tit hvis det ikke skal lugte.

• #8   6. mar 2011 Jeg bruger Golden Grey Master. CIrka 14 kg for 100 kroner.
    Det eneste man skal er at fjerne lorten og tissen og så fylde ovenpå når man synes der mangler, så kan man altid tømme det i en pose og vaske bakken en gang i ugen og putte det samme grus tilbage..
    Det lugter ikke og sådan en pose holder cirka 2-3 måneder til en kat smiley

• #9   6. mar 2011 Vi bruger sådan nogle traflakes fra Løvbjerg (er sikker på andre butikker også forhandler dem vil jeg tro)

En pose med 10L koster 20 kr smiley Det er da til at overkomme..

Dog klumper det ikke som sådan.. Men det fjerner til gengæld alt dårlig kattelugt, og det kommer bare til at lugte lidt af træ i stedet for smiley
    Det er den eneste slags vi bruger smiley
    - Selv min kære far og svigermor bruger den også smiley Og er også fuld ud tilfredse! smiley
    Og misserne kan også godt lide den smiley

• #10   6. mar 2011 fandt den lige på nettet..
    Den ser sådan her ud smiley

http://www.nemlig.com/husholdning/dyremad/kattegrus/kattegrus-traflakes-8-l.aspx

• #11   6. mar 2011 Så er den endda også skånsom for miljøet smiley

• #12   6. mar 2011 Jeg bruger noget fra vitakraft, og jeg køber det for det meste i plantorama.
    Det er som regl på tilbud med 4x8kg til 200 kr.

• #13   6. mar 2011 Efter at have brugt mange forskelige mærker som ikke var tilfredsstillende , brudte jeg fakta det hvide klumpende, det var lige noget jeg og kattene kunne lide.
    Jeg bruger ca 2 poser på 10 dage til 3 katte, fjerner klumper et par gange om dagen, når det så er ved at svinde i bakken fylder jeg mere i.
    Hver 10 dag bliver bakkerne (2) tømt helt og gjort rene.
    Vi har ikke i 2 år haft noget som helst lugtgener.

• #14   6. mar 2011 Jeg har valgt at bruge Golden Grey eller Extreme Classic. Førhen brugte jeg det klumpende fra enten Aldi eller Rema. Men efter jeg fik flere katte og fertile, så tog de billige ikke længere lugten.

• #16   7. mar 2011 Jeg bruger - og har altid brugt "the one and only" Extreme Classic.
    Det fungere som altid perfekt til mine katte - og mit/deres behov og får det til opdrætterpris,90 kr. for 16 kg. smiley

• #17   7. mar 2011 Herhjemme bruger vi Extreme Classic eller Vita Kraft.

Hvis det skal være billigt, så vil træpiller være en god løsning smiley

• #18   7. mar 2011 Jeg sværger også til træpiller efter at have prøvet 1000 forskellige løsninger. Vores bakke står på badeværelset, og der var problemet med alm. grus at det blev til mudder på gulvet, satte sig i afløbet og klumpede osv.
    Træpillerne er lige til at skylle ud og væk, eller feje op når det tørrer igen.

Derudover synes jeg alle de andre lugter af kattegrus, mens træpillerne bare lugter af træ..og så er det billigt og drøjt i brug.

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #19   7. mar 2011 Bruger Extreme Classic. Umiddelbart lidt dyrt - men til gengæld synes jeg det holder rigtig godt, bare man tager klatterne så ofte som muligt. Efter at vi er gået over til dette kattegrus kommenterer vores gæster, at her faktisk slet ikke lugter af kat længere hos os!!

• #20   7. mar 2011 Hvid fra Fakta.

• #21   7. mar 2011 nu arbejder jeg selv i en fakta, og har ikke lige set det hvide der ved i hvilke mærket er om det er fakta's eget? for så vil jeg da få det bestilt hjem hvis det er så godt smiley

mvh.

• #22   7. mar 2011 Mærket hedder DyreGodt.
    8 liters poser
    Klumpende.
    Fremstilletfor Fakta af Damolin A/S

• #23   7. mar 2011 Det er den blå pose til 25 kroner....
    Den ligger aller yderst på nederste hylde i space på dyretilbehør

• #24   7. mar 2011 Og da det er en fast vare, vil AD selv bestille hjem smiley så det behøver du slet ikke tænke på med mindre I har en fejl på varebeholdningen.

• #25   8. mar 2011 Jeg tjekkede lige idag, og kan se vi allerede har det på lager, min fejl:)

Troede blot dette var brunt fordi vi har 2 varianter der ligner hinanden, men kan se der står " Hvidt" så det er en fast vare, og er hermed købt..

Tak for de fine svar smiley

• #26   8. mar 2011 Everclean er det bedste efter min mening. Men bruger også gerne extreme classic eller golden grey master.

• #27   8. mar 2011 Og hold øje med tilbud. Jeg har lige købt everclean til 50 kr for 10 kg.. Normalt pris er 150 i danske butikker. Lidt billigere på zooplus, men maxi zoo og petworld har indimellem nogle rigtig gode tilbud på de forskellige mærker :o)

Det fra Fakta til 25 kr pr. pose (sidst jeg købte) kan også sagtens gå an. Det er dog ikke nær så drøjt i brug eller så lugt frit, eller klumper så godt, som de andre mærker jeg har nævnt :o)

(Ps. er og var også selv studerende, og det gode kan altså bare betale sig, hvis man kan finde det på tlbud)

• #28   9. mar 2011 jeg vil også sige tusind tak for svarene...

min veninde har stadig ikke besluttet sig, så der må selvfølgelig stadig gerne komme indlæg smiley

Kommentér på:
hvilket kattegrus bruger I?

Annonce