1.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hvilket kattegrus? :) Hvilket kattegrus? :)

Hejsa!

På søndag henter min kæreste og jeg vores nye kat, og jeg skal jo have købt lidt ting til den smiley

Min kæreste ville KUN have kat, hvis jeg kunne finde noget kattegrus som hurtigt absoberer tis og lugt - selvfølgelig fjerner jeg tis og puha når jeg ser der er noget, men alligevel smiley Hvilket kattegrus bruger i og hvad koster det?

Det skal siges at det er en kat, der IKKE bruger kattebakken hvis den lugter grimt smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket kattegrus? :)
  • #1   16. mar 2011 jeg bruger noget der hedder Extreme Classic Kattegrus med babypudder det er super godt men også lidt dyre..

• #2   16. mar 2011 Extreme Classic eller Golden Grey master eller odeur.

• #3   16. mar 2011 Okay smiley det er også lidt ligemeget hvad det koster smiley

• #4   16. mar 2011 Bruger golden grey master til mine 2 og det er super godt. Der er små parfume korn (eller hvad man skal kalde det) i og det dufter frisk i lang tid. Gir 110 kr for 14 kg ved den lokale dyrehandler *S*

• #5   16. mar 2011 Så lige du bor i Esbjerg.. Gruset kan købes ved dyrenes lagersalg i Varde. Desværre har de det ikke i hverken petworld eller maxizoo *S* Held og lykke med det *S*

• #6   16. mar 2011 Hvis ikke I er klar til at kunne løfte evt. bakke/renlighedproblemer, så tænk jer rigtig godt om, inden I henter en kat hjem, der potentielt har sådanne problemer. Der er SÅ mange katte, der bruger deres bakke 100% sikkert, nærmest uanset hvordan den ser ud. Det vil være synd for både jer og jeres kat, hvis I begynder at blive uvenner omkring bakken. For det lyder som om, at det vil kunne skabe splid i det lille hjem.
    Hvis du vælger stadig at få katten, så skal du ikke søge råd om kattegrus herinde, men i stedet spørge kattens nuværende ejer. Det kan være 100% afgørende for kattens renlighed, at den beholder det kattegrus, den er vant til.

• #8   16. mar 2011 Altså det er en kat mine forældre har fået fra min storebror (det er pelle på min profil), han har boet i mine forældres garage i den tid han har været der, og de er lidt ligeglade med om det måske lugter, min mor siger bare at hvis bakken lugter meget eller hvis der er tis i bunden så skider han ved siden af.. og vi vil helst gerne undgå lugten så meget som overhovedet muligt, da vi kun bor i en 60 kvm lejlighed.. men jeg vil prøve at se de forskellige steder efter noget med lidt duft i.. jeg har hørt om det der extreme classic før smiley

• #9   16. mar 2011 Http://www.olivers.dk det har jeg brugt, det lugter kun lige når de har lagt en "gave" men så snart de har dækket den til er lugten væk smiley Vi havde bakken i soveværelset og kunne ikke lugte den smiley

• #10   16. mar 2011 Hej Signe

Er katten kun vant til at være inde eller render han løs i det fri også ?

• #11   16. mar 2011 Det er en indekat, han har aldrig været ude.. har boet i lejlighed hos min storebror og så har han boet i mine forældres garage, men været meget inde..

• #12   16. mar 2011 Jeg bruger træpiller til mine katte.. har prøvet alt det dyre kattegrus men sys jeg købte mig fattigt i det plus jeg skulle køre langt for at hente noget. herhjemme kan man heller ikk lugte jeg har to katte. Den ene kat jeg har vil bestemt heller ik bruge sin bakke hvis den er ulækker så skider den ved siden af i protest.

• #13   16. mar 2011 Jeg bruger Extreme Classic, har 11 katte og mindst 8 kattebakker igang. Alt efter om jeg har killinger smiley Alle der kommer her siger, at her overhovedet ikke lugter af kat, trods det at vi har så mange smiley

• #15   16. mar 2011 jeg plejer at lave en blanding af alm. rødt moler kattegrus og træflackes, syntes at træflackesne kommer til at lugte for hurtigt, og moler gruset givet kattene røde poter - hos mig fungerer denne blanding bedst og det er en ret billig løsning.

• #16   16. mar 2011 Hej allesammen,
    tak for alle jeres gode svar! Jeg tror at jeg vil prøve det der extreme classic, det lyder til at flere har haft gode oplevelser med dét smiley Nu glæder jeg mig bare til vi kan hente katten smiley

• #17   16. mar 2011 Golden Grey Master smiley

• #18   16. mar 2011 Forresten, hvis du gerne vil undgå lugt skal du også tænke på hvad du putter i katten smiley

Skod foder giver ikke næring nok, så der skal katten have mere af det, plus det lugter forfærdeligt når det kommer ud smiley

Med god kvalitets foder skal katten have knap så meget at spise, så der kommer ikke så meget ud, og det lugter langt bedere smiley

• #19   17. mar 2011 Han får også godt foder, sådan noget diæt halløj der koster det hvide ud af øjnene smiley men han skal så også kun have 50 g om dagen smiley

• #20   17. mar 2011 Jeg vil anbefale grusvarianterne UDEN duft. Om man vælger Extreme Classic, Ever Clean eller Golden Odeur kommer ud på et. De minder meget om hinanden og er på skift på tilbud her eller der.
    Hvis du tømmer for klumper flere gange dagligt, kommer det ikke til at lugte (kun lige når der er lagt en høm selvfølgelig).

Det bliver dejligt for katten at få et rigtigt hjem.

• Sarah H
    Sarah H Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #21   26. mar 2011 Anbefaler også træpiller. Har selv brugt det men min han kat vil ikke tisse i det så har måtte skifte det ud med noget andet kattegrus som også er ret godt.

Kommentér på:
Hvilket kattegrus? :)

Annonce