{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

er ved at gå ud af mit gode skind :( {{forumTopicSubject}}

min kat har gennem længere tid haft lopper og har givet ham kur på kur og han er sat til med loppe afføring ved munden og har mistet noget af sin pels det sted hvor det sidder og han er så irriteret over at det klør så meget og dyrlægen siger det nok skal gå over. har nogen en idé om hvad jeg snart skal gøre ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er ved at gå ud af mit gode skind :(
  • #1   8. mar 2011 Prøv et andet mærke end det du plejer.

• #2   8. mar 2011 har prøvet 3 forskellige nu smiley efter dyrlægens henvisning

• #5   8. mar 2011 ja har fået ham tjekket så mange gange nu og det er loppe afføring der sidder deroppe i starten tænkte jeg også at han sikkert bare var beskidt men det var loppeafføring

• #6   8. mar 2011 Hvis loppemidlerne du køber ikke virker og din kat er plaget af lopper, og dyrlægen mener at det "bare" går over, så ville jeg få en second opnion hos en anden dyrlæge, for selvfølgelig skal han behandles med noget der virker, især når han taber pelsen af det og klør sig. Det er da rigtig ubehageligt for ham smiley

Jeg kan ikke lige huske om det er det korrekte navn, men mener at der er noget der hedder Capstar eller lign. som skulle være ret så effektivt - ved selvfølgelig ikke om det er et af de midler du allerede har prøvet, men synes bestemt at du skal ringe til en anden dyrlæge og få ham tjekket der.

Pøj pøj med det smiley

• #7   9. mar 2011 Har du prøvet at skrabe nogle af de loppeekskrementer ved munden af med en tættekam og lægge dem på et hvidt klæde og gøre det vådt? og se om det bliver rødligt (fra det blod, som lopperne har suget?

Hvis det er lopper, så prøv Advantage.vet.
    Og så skal du rengøre alt i hele huset. Grundig støvsugning ad flere omgange - i alle mulige og umulige sprækker og hjørner (pissebesværligt), smid støvsugerposen helt ud efter brug.
    Alle tekstiler - også dyner og puder - vaskes ved 60 grader.
    Jeg tænker (men ved ikke) om loppeæg måske kan gemme sig og udklækkes steder, man ellers ikke tænker på - såsom gruset i bakken....

Hvis Advantage, evt. Capstar-piller, og grundig rengøring ikke virker, så må der noget loppegift til omgivelserne. I så fald må du og katten ud af boligen nogle timer efter sprøjtning, da det ikke er sundt at indånde.

• #8   9. mar 2011 okay må jeg prøve at gøre mig og min kæreste har også gjort rent og rent og vasket alt men han er også ude kat og de har vist lidt nemmere ved at få lopper men behandler ham 1 gang om ugen fordi han bider sig selv på enden tit og løber rundt som en skoldet skid når det klør og det går mig meget på for hvis det var mig var jeg da også blevet sindsyg

• #9   9. mar 2011 Ja, udekatte kan få slæbt lopper ind, men fx advantage forebygger lopper i 3-4 uger.
    Du skriver ikke hvilke midler, du har brugt (?), men du må IKKE give oftere eller højere dosering end der står i doseringsvejledningen på loppemidlet! Det er jo altså gift. Mig bekendt er der ingen loppemidler der må bruges hver uge. (?)

Det lyder godt nok som lopper, det med at han bider sig og farer rundt. Men prøv alligevel lige testen med det sorte fnuller fra hans mundvige og læg på hvidt klæde.
    Og har du set levende lopper på ham? Og er der lopper eller ekskrementer at se, hvis du reder ham med tættekam ned over lænden?

• #10   9. mar 2011 Fandt lige denne :
    http://www.b.dk/viden/stoevsugeren-er-gift-lopper

støvsugeren lader altså til at være et effektivt våben, men jeg tvivler nu på, at den kan dræbe æg og pupper.

• #11   9. mar 2011 lige i øjeblikket har jeg fået noget fra frontline som skal sprøjtes på. men har brugt fronline pipetter og advantage men ja der er levende lopper når jeg reder ham men han er ikke så glad for tættekammen men alligevel er det som om han takker mig når det er blevet gjort. men han hvæsser af mig når vi gør det. men han har altid haft problemer med lopper siden vi fik ham og det er ret fustrerende for de gik væk i næsten 1 år men er kommet igen nu her og har ondt af ham for han er ikke sig selv når han har lopper men har også fuldt alle indsrukser på pakkerne og indlægs sedlerne.

• #12   9. mar 2011 Ja, når du har set lopperne, så er der jo ingen tvivl.

Frontline skal I nok ikke regne med virker. Der er mange katteejere der har erfaring for, at Frontline slet ikke virker (prøv bare at søge på lopper her i forum) . Og det er jo dæleme noget skidt, at lopperne formerer sig lystigt, alt imens katteejere går og regner med, at de er på retur efter Frontlinebehandling.

Træls for både jer og katten. Held og lykke med at komme lopperne til livs.

• #13   9. mar 2011 mange tak dropper frontline kan jeg se og bruger advantage fra nu af smiley tak for rådene har hjulpet meget

• #14   9. mar 2011 Jeg synes det ved din kats mund lyder som acne.

Prøv at gøre som der bliver foreslået. Skrab noget af det af og læg det på noget køkkenrulle og put vand på. Hvis det er loppeekskrementer bliver papiret rødt, når du "tværer" rundt i det våde grums.

• #15   9. mar 2011 Jeg har også været i "loppekamp" og udvejen var Advantage Vet. Noget rumspray der hedder Ardap (luft ud imens og lad katten være ude), vanvittig rengøriingsflip og så gav dyrlægen mig et fif: Tag en barbermaskine og fjern forsigtigt pelsen i den stribe hvor du ska give Advantage. Det gør det hele meget nemmere - hvis katten altså vil samarbejde:-) Kunne dyrlægen da ikke have givet noget kløestillende? Det fik min da dengang jeg havde invasion og hvor min kat havde sår.

Kommentér på:
er ved at gå ud af mit gode skind :(

Annonce