1.436 visninger
|
Oprettet:
er ved at gå ud af mit gode skind :( {{forumTopicSubject}}
min kat har gennem længere tid haft lopper og har givet ham kur på kur og han er sat til med loppe afføring ved munden og har mistet noget af sin pels det sted hvor det sidder og han er så irriteret over at det klør så meget og dyrlægen siger det nok skal gå over. har nogen en idé om hvad jeg snart skal gøre ?
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 237
mar 2011
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Jeg kan ikke lige huske om det er det korrekte navn, men mener at der er noget der hedder Capstar eller lign. som skulle være ret så effektivt - ved selvfølgelig ikke om det er et af de midler du allerede har prøvet, men synes bestemt at du skal ringe til en anden dyrlæge og få ham tjekket der.
Pøj pøj med det
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvis det er lopper, så prøv Advantage.vet.
Og så skal du rengøre alt i hele huset. Grundig støvsugning ad flere omgange - i alle mulige og umulige sprækker og hjørner (pissebesværligt), smid støvsugerposen helt ud efter brug.
Alle tekstiler - også dyner og puder - vaskes ved 60 grader.
Jeg tænker (men ved ikke) om loppeæg måske kan gemme sig og udklækkes steder, man ellers ikke tænker på - såsom gruset i bakken....
Hvis Advantage, evt. Capstar-piller, og grundig rengøring ikke virker, så må der noget loppegift til omgivelserne. I så fald må du og katten ud af boligen nogle timer efter sprøjtning, da det ikke er sundt at indånde.
mar 2011
dec 2006
Du skriver ikke hvilke midler, du har brugt (?), men du må IKKE give oftere eller højere dosering end der står i doseringsvejledningen på loppemidlet! Det er jo altså gift. Mig bekendt er der ingen loppemidler der må bruges hver uge. (?)
Det lyder godt nok som lopper, det med at han bider sig og farer rundt. Men prøv alligevel lige testen med det sorte fnuller fra hans mundvige og læg på hvidt klæde.
Og har du set levende lopper på ham? Og er der lopper eller ekskrementer at se, hvis du reder ham med tættekam ned over lænden?
dec 2006
http://www.b.dk/viden/stoevsugeren-er-gift-lopper
støvsugeren lader altså til at være et effektivt våben, men jeg tvivler nu på, at den kan dræbe æg og pupper.
mar 2011
dec 2006
Frontline skal I nok ikke regne med virker. Der er mange katteejere der har erfaring for, at Frontline slet ikke virker (prøv bare at søge på lopper her i forum) . Og det er jo dæleme noget skidt, at lopperne formerer sig lystigt, alt imens katteejere går og regner med, at de er på retur efter Frontlinebehandling.
Træls for både jer og katten. Held og lykke med at komme lopperne til livs.
mar 2011
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Prøv at gøre som der bliver foreslået. Skrab noget af det af og læg det på noget køkkenrulle og put vand på. Hvis det er loppeekskrementer bliver papiret rødt, når du "tværer" rundt i det våde grums.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
er ved at gå ud af mit gode skind :(