{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Vi skal have kat - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri.
Nu har min søde kæreste ENDELIG givet mig lov til at få en lille kat her i vores lejlighed, og jeg er nu begyndt at kigge lidt efter en lille kat smiley

Men HVAD skal jeg kigge efter? Vi skal kun have én kat (til at starte med ihvertfald ;)), så det skal være en kat der kan "nøjes" med os smiley

Vi vil meget gerne have en langhåret, stor kat, men racen Maine Coon skulle ikke være god til at være alene-kat..

Kan i anbefale os nogen speciel race? Evt. links til opdrætter hjemmesider?
Vi vil helst købe fra en rigtig opdrætter, da vi så er sikker på det vi får..

Håber på lidt hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi skal have kat - hvilken?
  • #2   12. mar 2011 Jeg har jo selv hellig birma, som jeg jo selv synes er en fantastisk kat... det er også en nem kat at holde i lejlighed pga den ikke har et højt aktivitets niveau, og at den knytter sig utrolig meget til d mennesker den har i folhold til boligen :o) Se evt mine... knus

  • #3   12. mar 2011 ville også sige Hellig Birma de er så søde og utroligt smukke smiley

  • #4   12. mar 2011 jeg anbefaler ikke en birma som alenekat - og det er min erfaring siden 94 jeg drager mine erfaringer ud fra. Ihvertfald trives vores meget sociale og kærlige, hengivne babyer ikke alene - og de voksne vil kede sig også, hvis de var alene.

    Har du lyst til en voksen birma, så er der flere på www.birma.dk som måske kunne have din interesse?

    PS du skal aldrig betvivle at få en voksen birma- de bliver skønnere og skønnere med årene...og en kililng er alligevel kun det hos dig i få måneder

    Hilsen Heidi og de herlige smukke birmaer


  • #5   12. mar 2011 Ja jeg vil nu sige at en alm huskat er god som indekat.

    evt få en fra et internat som feks www.fals.dk hvor jeg og så har hentet Gysse/Lille mis


  • #6   13. mar 2011 Tillykke smiley

    Jeg har selv en dejlig Sibirisk skovkat. Pelsen er nem at holde, og jeg synes i det hele taget det er en lækker kat af udseende smiley

    Desuden er jeg hel vild med Ragdolls - men hvad man er til af udseende er jo meget individuelt.

    Jeg vil bare sige at det gælder om at få sin kat fra et sted hvor de bliver præget godt fra de er helt små. Både med at blive taget op, børstet og nulret i øre og tæer - så de er vant til at det er hyggeligt at blive rørt på følsomme steder, hvilket gør pleje til en ren fornøjelse. Der er mange der giver deres killinger forskelligt mad, så deres maver ikke bliver sarte, hvilket jo også er en god ting.

    Ang at det skal være en enekat, så vil jeg også sige at det er meget individuelt fra kat til kat, men hold dig til at få en killing, eller evt en ældre kat der altid har været alene.
    Det kræver selvfølgelig noget mere af jer som ejere, da i er den eneste sociale kontakt katten har, og det tager egentlig en del tid i det daglige, når det hele bliver lagt sammen smiley

    Jeg kan desværre ikke foreslå nogen konkret opdrætter, da hende jeg kender desværre ikke opdrætter mere, men find ud af hvilken race i ønsker og så find en opdrætter på nettet, og så prøv at skriv til nogle forskellige og hør hvordan det foregår hos dem, og evt fortæl jeres situation. Hvis man er en god opdrætter er man meget interesseret i hvor ens små babyser kommer hen, så de skal nok give jer nogle råd.
    (det lyder godt at i vælger en registreret opdrætter - det giver jer en rigtig god sikkerhed - i mine øjne)

    Håber det kunne hjælpe lidt smiley

    mvh. Karina


  • #7   13. mar 2011 Du skriver "langhåret", men der er stor forskel på pelsplejen hos de enkelte racer. Så du skal gøre op med dig selv om hvor meget tid du vil bruge på det.
    Ellers kan jeg varmt anbefale Tyrkisk Van eller Tyrkisk Angora, som stort set ikke kræver pelspleje. Fælles for begge racer er osse at det er sunde og raske racer, fri for arvelige sygdomme.
    De er meget "snakkende" og knytter sig meget til ejeren.


  • #8   13. mar 2011 Der er masser af alm huskatte som søger et godt hjem.

Kommentér på:
Vi skal have kat - hvilken?

Annonce