{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Skal vi have atomkraft? {{forumTopicSubject}}

<b>Atomkraft er nu mere populært end gas, kul og olie, men danskerne foretrækker stadig vedvarende energiformer som vind og sol.

</b>Danskernes frygt for atomkraft er på retur.

I hvert fald er der flere, som foretrækker kernekraft som en fremtidig energikilde end gas, olie og kul, som leverer hovedparten af vores energi i dag.

Det viser en undersøgelse, som Megafon har udført for Danmarks Vindmølleforening og brancheforeningen Vindmølleindustrien.

I målingen nævner 33 pct. atomkraft som en af de fem-seks energiformer, som Danmark bør satse på at udbygge.

Vind- og solenergi er ikke overraskende helt i top og med i 9 af 10 besvarelser, men atomkraft er højere rangeret end eksisterende energiformer som gas, olie og kul.

<b>Hvad mener du, skal vi have atomkraft herhjemme eller frygter du det stadig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal vi have atomkraft?
  • #1   14. okt 2009 Jeg frygter det stadig, meget!! De har endnu ikke fundet ud af hvad de vil gøre mod atomaffaldet, og det er et alvorligt problem, for det går ikke til....

  • #2   14. okt 2009 Nej vi skal ikke ,jeg er skide bange for det atomkraft smiley

  • #3   14. okt 2009 Hmm Jeg håber at man istedet for A-kraft vil satse mere på "ren" energi, vi i Danmark har enorme krafter rundt om os (Havet), jeg tror og håber med tiden man vil kunne udnytte denne kraft fremfor at vi er "nød" til at få vores energi for noget så farligt som A-kraft.


  • #4   14. okt 2009 Altså, sjovt nok, for vi har liige haft om det her i skolen i samfundsfag. (jeg går i 3.g på gymnasiet).
    Der snakkede vi rigtig meget om at jo der var jo det om alt det værre skidt og ragelse der skete dengang, men videnskaben bevæger sig jo hele tiden, og det der skete dengang og de få ulykker der er sket siden hen, det har man jo stadig lært af.
    De atomkraftværker man havde dengang var rigtig nok nogle farlige nogle, men nu har man udviklet en metode der ikke bare bruger 2% og domper 98% affald på bunden af havet, men at det faktisk nu er omvendt, at man genbruger hele denne energirescource så atomkraftværker faktisk er meget mere miljøvenligt og bedre til at producere energi end DK's andre løsninger.
    Og nu er de så vidt vides også begyndt at udlede det gamle affald fra den gamle tid op fra havets bund og genbruger det.
    Det er faktisk lidt spændende og der er meget mere i det end det jeg kan huske her. Og jeg tror da man kan finde noget om det på nettet.
    Man kan jo lige så godt sætte sig ind i sagerne inden man løber skrigende bort (;
    Men nu vil jeg slet ikke lege bedrevidende her, jeg fortæller kun hvad jeg har fået atvide og hvad vi i min klasse har fået snakket om (:


  • #5   14. okt 2009 Og så skal det lige siges at der snakkes lidt i krogende om at vores fantastiske vindmøllepolitik slet ikke er så fantastisk alligevel, da man har beregnet at vores forbrug af energi og det vindmøllerne kan præsetere, slet ikke er nok til de 20% vi skal ha skåret ned i 2012.
    Det tror jeg så slet ikke på at vi ikke kan, men det er bare lettere skræmmende egentlig at få atvide, at selvom vi er de førende inden for miljøpolitik at det så bare er for lidt det vi faktisk gør.


  • #6   15. okt 2009 Det er rigtig nok.. Faktisk hvis man tænker lidt over det er der lige så stor en chance for at der skete en ulykke med atomkraft i dag som hvis der røg en vinge af en vindmølle.
    Jeg er også helt sikkert fan af vindmøllenergi. Det lyder også bedre i vores danske konservative øre (;


  • #7   16. okt 2009 Det ved jeg ikke noget om smiley .. Men hvis man regner med menneskelige fejl.
    Lidt mere der min point lå (:


Kommentér på:
Skal vi have atomkraft?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce