Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lære dem ikke at hoppe op på bordet??
  • #1   26. mar 2011 Jeg har brugt en vandforstøver med succes.. smiley

• #3   26. mar 2011 .. Men du kan ikke undgå at katten går der, når du ikke ser det - de er ganske snu, min kat ved udemærket godt at bordet er no-go - men hvis hun tror jeg er faldet i søvn på sofaen eller bare ikke ser hende, tøver hun ikke.. smiley

• #4   26. mar 2011 Har prøvet vandforstøver,og det har ikke hjulpet... og har også prøvet at kaste en sok på dem,men også uden held.

• #5   26. mar 2011 hehe det er svært at lære en kat det har prøvet i 6 år med min og ja han gør det stadig hopper på bordene:)

• #6   26. mar 2011 okay, så engang et program i tvet, om der var en hund som gik i køleskabet, og så satte de en alarm på, som gav en høj lyd så snart den nærmet sig køleskabet, men ved ikke hvor man kan få sådan en,eller noget der ligner

• #8   26. mar 2011 Du skal nok ikke forvente, at du lærer kattene at holde sig helt væk fra bordet. Men det kan godt begrænses en del. Du bliver simpelthen bare nødt til at være konsekvent. Hver gang, uden nogen undtagelse! Hæv stemmen (sådan noget Ah-ah), puf ned, hvis det er inden for rækkevidde. Sørg for at de kommer ned, hver gang de er hoppet op. Ser du, de er ved at tage afsæt, så kan det typisk undgås ved allerede at sige Ah-ah der.
    Jeg faktisk fuldstændig fred for mine katte på køkken- og spiseborde, når jeg er der. Dvs. når jeg laver mad (eller måske afkalker eller laver andre ting, hvor katte ikke bør være med) eller spiser mad. Og det sætter jeg altså stor pris på. Så kan jeg da godt høre, at de hopper op, når jeg sidder inde i stuen, så må jeg lige ud og bede dem hoppe ned smiley Men jeg sætter stor pris på, at jeg kan være ved bordet uden at have kattene trampende rundt, som jeg oplever hos andre, der ikke har disse regler (og fred være med, hvordan man vil gøre derhjemme, men det er altså muligt at begrænse bord-hopning en hel del).

• #9   26. mar 2011 Hører at der ikke er så meget at jeg kan gøre.

• #11   27. mar 2011 Man ka godt lære dem ikke at hoppe op på bordene, vi har 2 katte her hjemme, den store ved udemærket godt det er forbudt område, mens vi er ved at lære den lille det. Være koncekvens,rejs dig hver gang de hopper der op, også selv om du lige ser tv eller er træt osv osv. Ellers lære de det aldrig, også gerne være opmærksom inden de springer! Ordet ahh eller nej i højere tone og vandsprøjte har virket perfekt her hjemme smiley vi har meeeget sjælendt katte på bordet smiley

• #12   27. mar 2011 skub den ned mens du bestemt siger NEJ

• #14   27. mar 2011 hva er mel-testen ?? smiley
    men man skal bare op og stå HVER gang, så lære de det til sidst, selv om det er pisse træls at skulle rejse sig hele tiden, men eneste måde smiley
    og giv dem en ordentlig omgang vand med vand sprøjten smiley

• #16   27. mar 2011 haha ja det er en go måde at se det på smiley men det sker også de er på bordet, men de ved udemærket godt det ikke er lovligt, smiley men ja helt kan man nok ikke undgå. men når vi er hjemme, gør de det hvertfald ikke smiley

• #17   27. mar 2011 Man kan SAGTENS lære en kat ikke at gå på bordene. Det er noget hø at det kun er en hund man kan lære den slags.
    - Må heller indskyde at min burmeser kan sitte, dække, give pote, high five.

Dog fatter han virkelig ikke budskabet med ikke at hoppe på bordene, men min huskat hun rør ALDRIG bordene. Det har hun hurtigt lært at det gør man ikke! smiley
    Og hun gør det heller ikke når jeg ikke er hjemme, for jeg kan se potespor når de har været på bordet, og det er kun små poter (altså fra min burmeser) der altid er at finde.

Men ja jeg giver gerne folk ret i at det kan være møghamrende svært at lære dem det, men det KAN lade sig gøre, i hvert fald ved de fleste.

Min mor har altid haft kat da hun var yngre, og de måtte så hverken komme i møblerne eller på bordene. Og det lærte de.

Jeg bruger min mors metode når Simba går på bordene.
    Hvis han er ved at sætte afsæt bliver der sagt NEJ, eller Ah-ah, og så dropper han den idé.
    Hvis jeg snupper ham i at være på bordene bliver han enten skubbet ned eller som regl bliver han løftet ned i nakkeskindet - selvfølgelig bliver der også sagt nej eller Ah-ah! smiley

• #18   27. mar 2011 ** som regl bliver han løftet ned i nakkeskindet -**

Sikke da en måde at behandle sin kat på smiley
    Håber at trådstarter er kattekærlig nok til ikke at tage den slags modbydelige metoder i brug.

• #20   27. mar 2011 Jo, det gør ondt, og kan i øvrigt skade kattens nakkehvirvler smiley

Kommentér på:
lære dem ikke at hoppe op på bordet??

Annonce