{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

kaster sten efter kat {{forumTopicSubject}}

hej jeg er hjemme og besøge min mor i dag. og der er en lille dreng der kaster med store sted på 5-10 cm efter hendes katte. hun har haft det sagt til forældrene men han bliver ved. Er der noget andet man kan gøre ved det en og fortælle det til forældrene? kan man melde dem til nogen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kaster sten efter kat
  • #1   3. apr 2011 Kast stenene tilbage efter drengen??? Så kan han lære det...


    (IRONI KAN FOREKOMME)


  • #2   3. apr 2011 hvor står han henne og gør det, jeg ville nok personligt gi ham en besked som han ville huske...om man kan melde det ved jeg ikke men jeg tror ikke man ville få noget ud af det desværre...sikke en møgunge....

  • #4   3. apr 2011 Jeg ville hive fat i den møgunge og spørge om han sys det var sjovt hvis man kastede sten på ham ! Gid katten ku gi tilbage smiley

  • #5   3. apr 2011 jeg har kastet masser af jordklumper og også små sten efter katte der generede mig og mine katte på MIN grund ...

    Min handling er bevidst og ikke for at skade katten - men for at holde den væk.

    Det barnet gør er ondskab - møgunge - klag til forældrene


  • #6   3. apr 2011 Ejjjj! jeg skulle godt nok tage mig sammen for ikke at gå amok, hvis nogen smed sten på mine katte, eller hvis jeg så nogen smide sten efter en hvilken som helst kat. Men din mor må jo tale med store bogstaver til både møgunge og møgforældrene! Hvis det ikke hjælper, så må hun have fat i drengens skole eller daginstitution. Det er ikke normal adfærd at kaste sten efter dyr - det er tegn på at der er noget galt i den familie.

  • #7   3. apr 2011 Ja jeg tror nu at det er forældrene den er gal med, desværre...
    Men hvor gammel er den unge???


  • #8   3. apr 2011 Møjunge....

  • #9   3. apr 2011 Rolig nu, barnet er 5 år.

    Gå til forældrene igen, fortæl dem, at de jo rent faktisk kommer til at stå til ansvar hvis een af kattene skades og må til behandling. For det vil jo få jer til at anmelde dem.

    Det er forældrenes ansvar at få poden på rette vej og du risikerer at få ørerne i maskinen hvis du selv hanker op i ham. Havde han været ældre ville jeg ikke have tøvet......men 5 år!


  • #10   3. apr 2011 okay jeg havde læst de 5 cm som 5 år..........men han er så altså en lille dreng smiley

  • #11   3. apr 2011 Lone J . Hvis man har fået en korrekt opdragelse , ville man ikke kaste med sten overhovedet ! Om det så var på et træ, et menneske eller et dyr .

  • #12   3. apr 2011 Pulleh....jeg gentager...det er et LILLE BARN.......



  • #13   3. apr 2011 Jeg gentager - med korrekt opdragelse kaster man ikke med ting . Og det har man normalt lært at man ikke skal gøre i 3-4 års alderen , sådan er det i hvertfald i min familie ! Og når jeg høre dette vil jeg skyde knægten til at være 4-6 år

  • #14   3. apr 2011 Ville også mene, at der noget galt i ungens opdragelse- "normale" børn kaster ikke med sten efter dyr! Om de så er 4-5 år eller mer..

  • #15   3. apr 2011 Nej , det er noget man som forældre lære sin børn nærmest før de kan gå :s lige sådan med at slå , det lære man os i en tidlig alder. Jeg sys bestemt ikke man høre ret tit om børn i børnehaver der går og smider sten efter hinanden med mindre det er for at slå smut på vand.

  • #16   3. apr 2011 var det mine katte, det skete for, ville jeg godt nok tage fat i barnet og skælde ham ud, og forklare ham, at det må man ikke! Ville skide på om barnet var 4 5 år! Det da ikke normal opførelse at gøre.

  • #17   3. apr 2011 okay jeg kan se jeg skal have mine studiepenge tilbage, jeg må nok hellere se om ikke jeg kan finde et andet job....for pædagog kan jeg jo så ikke arbejde som.......elller også skulle jeg bare lade være med at hidse mig op over, at uerfarne og meget unge piger har så håndfaste meninger selv om de ikke har erfaringen....ja hvad ved jeg?

  • #18   3. apr 2011 Tak Berit smiley

  • #19   3. apr 2011 Camilla man kan komme i spjældet for at tage fat i andre menneskers børn.

  • #20   3. apr 2011 men det er jo rigtigt som der er skrevet.... forældrene kan jo blive draget til ansvar hvis der sker en kat noget, da barnet ikke er nået til den kriminelle lavalder smiley så jeg ville nok snakke med forældrene igen.... ellers må politiet jo give dem en opringning det plejer at hjælpe

  • #21   3. apr 2011 Tak Thomas og Marlene...så er jeg da ikke helt alene om den mening. Det er alene forældrene der kan drages til ansvar.

  • #22   3. apr 2011 Jeg ville nok stille og roligt gå hen til drengen , sætte mig på hug og fortælle ham at katten ikke synes om det han gør, lad ham ae katten så tror jeg helt automatisk han ville synes det er sjovere end at kaste noget efter den. Det er ikke sikkert forældrene ved noget om det drengen laver .Jeg arbejder som dagplejer og små børn som ikke selv har husdyr kan ikke finde ud af hvordan de skal værre over for dyrene og her taler jeg af erfaring.

  • #23   3. apr 2011 Tak til alle jeres svar.

    og drengen er nok ca. 5-6 år.


  • #24   4. apr 2011 hvor er i dog bare nogle stride K*llinger nogen af jer smiley
    har ingen af jer selv børn?? Ja, det er meget forkert det drengen gør, men derfra og til at gå hen og tage FAT i drengen og skælde ham hæder og ære af, synes jeg er mindst ligeså forkert.. Er det ikke jer som voksne der så burde være et bedre eksempel? Det er altså ikke alle børn der er vokset op med dyr og ved hvordan disse skal behandles og det er langt fra sikkert han gør det i en ond mening. Og hvis han ikke har lært det, hvor skulle han så vide det fra?
    Jeg hopper på Lindas svar.. synes man skal tage en pæn snak med drengen og forklare hvordan og hvorledes og sige at det altså er meget meget synd for katten og at det faktisk gør ondt på den. Og den med at lade drengen ae katten synes jeg da er en super idé...


  • #25   4. apr 2011 Lykke , tak tak for den fine titel .
    Der er ingen der siger man behøver at skælde ud , men man kan godt sige det må du ikke på en pæn måde . Forældrene gør jo tydeligvis ikke noget , så må man jo bede ham lade være selv.


  • #26   4. apr 2011 Tal med drengen, hjælper det ikke, så fortæl forældrene at de får dyrlægeregningen, når der sker katten noget. En snak med forældrene virkede jo ikke, det kan være penge gør.

  • #27   4. apr 2011 hmm, mon ikke der er en grund til at han gør det (forældrene evt.). Kan forældrene ikke lide katte, vil det højest sandsynligt føre til at drengen heller ikke kan, æblet falder jo ikke langt fra stammen...... smiley

    Jeg ville absolut tage en alvorlig snak med forældrene, for det hører absolut ingen steder henne at et barn skal behandle dyr på den måde....hvad så når han bliver større, hvis der ikke bliver grebet ind nu??! Møgunge!

    Jeg er sådanset ligeglad om det drejer sig om en dreng på 4år eller en voksen person....INGEN skal behandle dyr på den måde...og alder er ingen undskyldning for at gøre det.

    har selv en søn og aldrig i livet om han kunne finde på at behandle dyr sådan, og kom han til det ved han godt at jeg ville blive stiktosset! smiley


  • #28   4. apr 2011 Middi : det er os det jeg tænker . Jeg har virkelig aldrig oplevet børn kaste med ting efter dyr , og i min familie er der dog en pæn børne flok .
    Men som lotte siger , må man jeg jo ty til andre metoder


Kommentér på:
kaster sten efter kat

Annonce